Hulp gevraagd mbt twee reu'en ( Castratie )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TLNLSDB

Hulp gevraagd mbt twee reu'en ( Castratie )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:11

Hai Bokkers! :)

Ik / Wij hebben in Februari 2011 een Labrador Reu van 5 Jaar Uit het asiel gehaald.
Nou wonen we op een boerderij en hebben we het echt getroffen met onze Grootste Vriend voor het leven. +:)+

Ik zelf ben opgegroeid met Labrador's en heb nog nooit een ander Ras gehad.
Alleen waren dat Teefjes.
Mijn vriend wel maar dan weer een Teef en een Reu wat over het algemeen goed gaat/beter gaat dan 2 reu'en samen

Nu kwam mijn vader bij (kennisen) die ook een labrador Reu hebben van ong dezelfde leeftijd
Maar hun hem niet meer thuis willen/kunnen houden omdat ze er niet mee kunnen wandelen ect ect.

Ze willen hem niet zomaar wegdoen, Want hun hebben hem weer gekregen van Mensen die hem de hele dag in de bench lieten zitten ( namen een hond maar wilden dus eigenlijk geen hond )
Nu wil ik dus absoluut niet dat deze hond weer opnieuw naar iemand toe moet waar hij vervolgens weer weg moet wegens welke reden dan ook, en heb ik na een gesprek met mijn vriend & ouders eigenlijk alwel een beetje besloten dat wij hem hier graag zouden opvangen en hij samen met onze andere vriend oud mag worden.

Maaaaaar..Is het verstandig om ze alle 2 te laten helpen ? Onze hond wordt sowieso geholpen, dat staat los van onze mogelijke nieuwe aanwinst

Is het dan beter dat ik eerst onze hond laat helpen en vervolgens de ander in huis haal dat als onze genezen is om vervolgens de ander te laten helpen?
Of kan ik ze beter nu eerst aan elkaar laten wennen om ze dan vervolgens later te laten helpen?
Of als ik onze hond heb laten helpen is de ander minder noodzakelijk?!

Ik hoop en zou het fijn vinden dat jullie me een eindje opweg willen of kunnen helpen! :o

Groetjes Tesz

Mizora

Re: Hulp gevraagd mbt twee reu'en ( Castratie )

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:23

Het is over het algemeen bij labradors sowieso niet nodig om ze te laten helpen, het zijn namelijk geen honden die snel hondagressief worden. Je kan ze dus ook allebei intact laten als je dat zou willen, als je ze wel wil laten castreren zou ik ze tegelijkertijd castreren, de verhoudingen willen nogal eens gaan schuiven als je ze castreert (immers is gaan dan de hormonen weg) en als je ze dan één voor één castreert wisselt de toch nog kwetsbare verhouding steeds weer.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:32

Ik ga mee met mizora, maar omdat je aangeeft dat de asielhond sowieso gecastreerd wordt en de andere niet perse, zou ik de asielhond eerst castreren en dan pas de andere hond erbij halen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 08:50

gezien het dus de bedoeling is dat ze lekker los op het terrein gaan lopen zou ik ze zeker laten castreren. Zit je ook niet met loopse teven die langs komen waaien of eigen honden die hormonen achterna gaan.
Sorry, ik ben daar heel makkelijk in.

Hier was mijn hond al geholpen toen er weer een asiel hond bij kwam die niet geholpen was. Binnen een week ook laten helpen want hij was toen constant aan het rijden op mijn hond die hem zijn gang liet gaan. Paar dagen na castratie was het gedrag over en hij heeft het ook nooit meer gedaan op andere honden (dat rijden) kan mazzel geweest zijn maar was er enorm blij mee. Dit ging overigens om een 3.5 jarige hond die bij vorige eig. het niet zo lekker geahd heeft maar wel een niet geholpen teef en dus goed wist hoe hij moest dekken.
Hij speelt nu ook met loopse teven zonder maar 1 poging tot dekken te doen. Het gedrag is dus compleet verdwenen.
Zelf vind ik het heel prettig en hoop dat hij dat ook zo ervaart......

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 13:27

:x @ Mizora : Heel erg bedankt voor je Reactie! - Nee nou weten wij ook wel dat labrador's de moeilijksten niet zijn
Maar omdat Diesel ( uit het asiel ) Nog al sjans heeft met de Franse bull (Teef) Bij onze directe buren
en hun die geregeld laten lopen..gaat onze vriendelijke vriend achter het vrouwtje aan en hij plast dan ook over haar heen dat is helemaal het geval met het hek ertussen.
Dus we denken dat het voor Diesel ook meer Rust geeft als hij geholpen is.

Ik kan dus het beste de 2 reuen gelijktijdig laten castreren..
Nogmaals bedankt.

Minka : ook bedankt!

@ Dierenfan : Precies om die reden willen we ze dus castreren, Zoals ik hierboven in het bericht voor Mizora uitleg over de buurt-teef.. Ik wil voorkomen dat we straks een heel raar soort van pups krijgen
en sowieso zit niemand daar op te wachten, al lijken onze buren er minder om te geven wil ik alsnog neit dat mijn hond ook maar iets zou kunnen proberen bij de teef.

Ik laat ze zekerweten castreren & wil jullie nogmaals bedanken voor jullie Reactie's!

@ Dierenfan : Tof trouwens dat je ook asielhond(en) hebt! +:)+

En voor degene die nog een hele leuke hond zoeken :

www.ikzoekbaas.nl

;)