Vraagje over loopsheid en afscheiding teef.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Vraagje over loopsheid en afscheiding teef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 18:47

Hallo Bokkers,

Ik heb een vraagje. Onze hond van 3,5 is net loops geweest.
Ik denk dat ze nu een goede week van het gelek af is. Onze hond is altijd 2 weken loops en heeft nooit een periode dat ze 9 dagen niet lekt en dan weer wel. Terwijl ik van vele andere teef eigenaren hoor dat hun hond 7 a 8 dagen bloed lekken, dan +/- 8 dagen niets en dus vruchtbaar zijn en dan weer een weekje bloed lekken. Wanneer onze hond vruchtbaar is weten we dus niet :Y)
Ze heeft ook nooit in haar loopsheid een periode dat ze weg wil lopen...

Maar hier gaat mijn vraag niet direct over. Onze hond is dus net loops geweest.
Mijn man zag laatst (halve week terug) dat er een witte druppel aan het uiteinde van haar vulva hing.
Ik heb een opleiding met dieren gedaan dus kreeg direct de vraag wat dat was.
Die vraag kon ik niet beantwoorden. Nu liet ik de hond vanavond uit en zag ik het opnieuw.
Na het plassen was er niets meer te zien. Er heeft dus een paar dagen tussen gezeten voor we het weer zagen.

Net even flink gegoogled. Omdat ik bang was voor een ontsteking ofzo.
Maar als ik de symptomen etc lees lijkt het niet op wat onze hond heeft.

Onze hond is op het moment perfect op gewicht, drinkt niet meer of minder als normaal.
Heeft een goede eetlust. Is lekker actief en slaapt niet extreem veel.
Gaat graag uit, speelt graag, kluift graag en is graag buiten.
Ze oogt dus totaal niet ziek. Ze zit heel mooi in haar vacht en voelt zich in onze ogen kip lekker.

Echt zorgen maak ik me niet. Daarom bel ik ook nog niet de DA.
We zijn wel eens voor urine druppels naar de DA geweest toen zaten we er ook voor niets.
Wij zijn dus eerder te snel dan te laat. Met mijn vorige hond net zo.
Zodra onze hond nu minder goed in der vel gaat zitten staan wij direct op de stoep bij de DA.
Dus reacties zoals: BEL DE DIERENARTS!!!! etc. Hoef ik niet.

En als jullie reacties me bezorgt maken zal ik ook zeker weten de DA bellen.
Maar mijn vraag is dus: hebben jullie enig idee wat dit is? Herkend iemand dit?

blokje

Re: Vraagje over loopsheid en afscheiding teef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 18:56

Zoveel lezers geen posters?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 21:28

Mhmmm niemand ervaring mee dus... Jammer.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:39

Ik heb net ook voor je gekeken,maar kan niets verontrustends vinden.
Voor de zekerheid kun je altijd de DA bellen en je vraag voorleggen,dit is gewoon gratis en dan weet je het zeker!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 14:34

Probleem is dat ik nog geen goede DA heb gevonden hiero.
Zit er wel 1 dicht bij waar ik bij nood heen zal gaan maar die is onbetaalbaar whaha.

Onze andere dierenarts is bang voor L ayka dus dat vind ik niet.
L ayka doet niets dus niets om bang voor te zijn...

Iemand tips hoe is dan haar edele delen schoon kan maken. Mijn man zei dat hij gelezen had dat dit met gekookt water kon met zout er in. Maar zout op der edele delen is dat wel slim???

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:41

Ik zou gewoon even afwachten, niks gaan schoonmaken, dat doet ze zelf wel. Zolang het niet geel/groen is of beduidend meer wordt zou ik het gewoon even aankijken. Hou haar algehele beeld in de gaten, eetlust, lusteloosheid e.d. Kan best gewoon een beetje afscheiding zijn. Dat je het niet eerder hebt gezien zegt niets, ze houden zich gewoonlijk heel goed schoon. Zeker rond de loopsheid vind ik wat heldere/wittige afscheiding heel normaal.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:42

Als je hond net loops is geweest en nu uitvloeiing heeft zonder dat ze is gedekt kan dat wijze op een baarmoeder ontsteking. Zolang deze open is hoeven ze daarn niet meteen ziek van te zijn maar als dit sluit is het zeer gevaarlijk en zelfs levensbedreigend.
Ik zou het dus nooit zo ver laten komen en het uitgesloten willen hebben en ook al wil je het niet horen, ik zou ik zo'n geval altijd even laten controleren of de baarmoeder wel oke is.
Als je nu geen goede dierenarts hebt zou ik er eentje zoeken. Lijkt me voor spoedgevallen ook wel handig om er eentje achter de hand te hebben en dan niet meer te hoeven zoeken.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:43

Als ze slijmt en nog slijmt dan kan het een teken zijn dat ze drachtig is. Wanneer mijn teven gedekt zijn en ze hebben daarna helder slijm dan weet ik dat ze zwanger zijn. ik laat ook nooit een echo maken omdat ik het zo ook weet. Maar het is dus heldere vloeistof/slijm of afscheiding hoe je het ook wilt noemen. Weet niet als je hier wat aan hebt.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:44

Zout voor het reinigen van de vulva zou ik nooit doen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 15:42

Ik heb vandaag niets gezien.

Leonieke, zout leek mij ookal niet zo goed hihi.

Voor spoed heb ik al een dierenarts op het oog.
Daar kan je altijd zo heen dat heb ik na gevraagd.
Wij gaan binnenkort een week weg en de hond blijft bij e buurvrouw als er dan iets is gaat ze ook naar die dierenarts.

Ik zal haar goed in de gaten houden.

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:57

Ik zou wel de dierenarts bellen en vragen om een antibioticakuur.
Prut uit 'r vulva = niet goed.
Veel teven hebben aansluitend aan de loopsheid een beginnende baarmoederontsteking en verder dan beginnend wil je het echt niet laten gaan.
Op dit moment dus geen spoed maar ik zou het niet op zijn beloop laten totdat het uiteindelijk wel spoed wordt.
Een spoedoperatie waarbij een fiks doorbloede baarmoeder (want net loops geweest) en bovendien ontstoken moet worden verwijderd heb je echt een probleem en mag je hopen dat je hond daar doorheen komt.

Wanneer je hond precies vruchtbaar is kun je niet afleiden uit het gelek. Sommige teven hebben gespleten loopsheden, anderen weer niet. Sommige teven zijn twee keer per jaar loops, onze hier in huis met zijn drieen tegelijkertijd en maar 1 keer per jaar.
Als je wil weten wanneer je hond vruchtbaar is kun je dat door de dierenarts voor een paar euro middels een uitstrijkje en microscoop na laten kijken.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:27

Ik zou overleggen met een da. Je hond hoeft niet weggeweest te zijn om gedekt te worden en ook de afscheiding uit haar vulva hoeft niet vies te zijn om stiekum toch een baarmoederontsteking te zijn.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 12:56

Vandaag nog eens goed naar mevrouw gekeken. Ze is ontzettend vrolijk en speels (echt een stuiterbal op het moment) ik zie niets uit der komen verder.

Pipo, gedekt is ze echt niet dan moeten we haar toch uit zicht verloren hebben en dat hebben we niet ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:07

Heb net de DA gebeld. Rade ons aan haar ontzettend goed in de gaten te houden. Het kon gewoon nog wat afscheiding zijn van der loopsheid. En we moesten haar tempraturen. Een hond zijn temp moet liggen tussen de 38.4 en 39 graden. Onze hond had 37.6 dat is dus laag. Maar opzich positief want dan is het (nog) geen ontsteking. Het kan zijn dat onze hond der temp altijd laag is. Morgen Temp ik der gewoon weer en dat doe ik de aankomende dagen. Als de uitvloeiing meer wordt of veranderd van kleur moet ik komen of als ik iets merk aan mijn hond.
DA belde later op mijn mob om te vragen of ik al getempratuurd had. Had ik nog niet dus later haar terug gebeld. Ze houden ons/der wel goed in de gaten :)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:28

Dat is fijn, dan heb je in ieder geval het idee dat je DA je serieus neemt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 00:24

vandaag geen gelek gezien. En ze was ontzettend actief.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 00:03

sinds mijn laatste berichtje niets geks gezien. Blij dat het niets was!