Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

IndianLady schreef:Eeerlijk? Ik zou bij dieren op leeftijd het niet eens laten onderzoeken, laat staan ermee naar de DA gaan (tenzij voor algemene controle/ enting)
Wat word je er nou in principe wijzer van? Nee, het is geen kanker, amar een vetbult. Ja het is kanker, maar je hond is te oud voor narcose.

Talietjuh schreef:ik heb dit ook gehad bij mijn hond.
Via een prikje kan de DA bekijken of er veel/weinig vet inzit.
Hiermee heb je geen 100 procent zekerheid.
Je kan de vetbult weg laten halen en deze laten opsturen.
Daar word deze onderzocht op kwaadaardig weefsel.
Ik heb dit laten doen bij mijn toen nog 8jarige hond. De bult is netjes weggehaald en ik was blij met de uitslag.
Het kan zijn dat de veltbult terug komt . Ik controleer mijn hond regelmatig.
Ik ben blij met mijn beslissing toendertijd en de uistlag voelde voor mij als een opluchting.
Tevens kan een bult ook groeien. Ik vond het onprettig om mijn hond met een bult te zien.
Heel veel succes met je beslissing,
Ik zou idd nog even met de DA bellen om te vertellen dat je ermee zit. Hij /zij kan advies geven omtrend zijn leeftijd.

kimmie261 schreef:ligt er toch aan hoe een hond op die leeftijd eraan toe is,mijn 'oude' hond ( ook 10 maar een groot ras) heeft 2 vetbulten en die worden eind van deze maand weggehaald,hond is super gezond,waarom zou ik ze dan niet weg laten halen?
hier is geen leeftijdsgrens voor evt weghalen of onderzoeken en behandelen,maar kijk wel hoe een hond er zelf verder bij loopt