prostaatkanker hond??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sab123

prostaatkanker hond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:35

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen verliest onze hond bloed, we dachten eerst dat het uit z'n mond kwam.. maar nu blijkt het uit zijn penis te komen.
Ik ben gaan googlen, maar een stemmetje in mij zei "prostaatkanker".
Ik heb hier geen ervaring mee en heb daar op gezocht, ik ben bang dat het stemmetje nog gelijk heeft ook!
Hij verliest waterig bloed uit z'n penis, heeft de laatste tijd iets vaker last van z'n buik ( krijgt niks anders dan anders) en drinkt enorm veel.
Het is een kruizing tussen een bull mastiff en duitse herder, is 7 jr en niet gecastreerd.
Hij was 8 maanden toen aan het licht kwam dat hij aan beide heupen hd had, hij is toen eerst aan de een geopereerd en toen aan de ander.
Het is zo'n ontzettend lieve hond, nooit 1 ding kwaad gedaan en werkelijk waar..we hebben hem nooit streng hoeven opvoeden.
Ik heb hem met 5 weken gekregen ( moeder stootte hem af en die mensen wilden er van af) en heb hem dus verder met de fles groot gebracht.
Door die hd en alles wat hij in de revalidatieperiode heeft moeten missen, wilden we hem een castratie besparen, daarnaast merkte je hier ook helemaal niks van.
Achteraf stom, stom, stom...maar pure onwetendheid van ons.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en of er eventueel behandelingen voor zijn?
Of dat iemand wellicht een andere diagnose in z'n hoofd heeft?
Maandagochtend wordt direct de da gebeld, wil niet op de zaken vooruit lopen, maar wel op de hoogte zijn van het een en ander.
Het frustrerende is dat het zaterdag is en 1 dag nu zelfs te lang lijkt!

Alvast bedankt!

Wilawander

Re: prostaatkanker hond??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:40

Kan van alles zijn zoals onstekingen, blaasontsteking enz, ik zou urine opvangen en dan naar de dierenarts ebn grondig onderzoeken. Anders maak je je misschien gek om niks.

Sab123

Re: prostaatkanker hond??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 20:55

Ja ik hoop van harte dat het wat anders is.
Onze vorige hond is aan botkanker overleden, misschien dat daarom het ergste in je op komt.
Maar om urine op te vangen is wel een goeie, zal zorgen dat het maandagochtend wordt gedaan.. Scheelt weer in tijd!
Bedankt voor de tip!