Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

BraveSpots schreef:Gerbils kunnen niet buiten. Die moet je zelfs in de zomer uit de tocht houden.
Muizen geen ervaring mee, maar erg fijn lijkt het me niet voor de diertjes eerlijk gezegd.
.Citaat:Ik heb veel ervaring met gerbils -klinkt zo arrogant :S-, want ik heb ze tien jaar gefokt. Ik ben er helemaal gek op, maar heb toch besloten om verder te gaan met de eenden.
Ze kunnen uitstekend buiten leven, zolang ze maar genoeg nestmateriaal hebben om een warme slaapplek te maken.Ze veranderen ook van vacht in de winter.
Zelf had ik zwarte gerbils en een nootmuskaatkleurige gerbil buiten zitten. Bij die nootmuskaatkleurige kon je de donkere wintervacht goed onderscheiden van de lichte zomerkleur. Bij de zwarte viel het niet zo op. Jongen werden gewoon geboren in de winter. Het nachthokje werd goed warm gehouden door pa, ma en oudere broers/zussen.
Ik raad je ten zeerste gerbils aan, ook vanwege het feit dat ze overdag actief zijn. Ook hebben ze een 'schattiger' uiterlijk dan ratten, wat voor veel mensen een fijnere ervaring is.
Succes in ieder geval. Als je nog vragen hebt over gerbils, ik hoor het graag
, ik vind zelf gerbils wel leuk.. maar dan moeten ze wel binnen en een binnenruimte hebben we dus niet. In de kantine kunnen geen kinderen rond gaan rennen. Laptopmuis schreef:Vind dit trouwens ook een hele leuke kooi voor op een kinderboerderij.. alleen zal elk knaagdier de kooi wel stuk bijten...
http://link.marktplaats.nl/519004323
.
Citaat:Ik raad je ten zeerste gerbils aan, ook vanwege het feit dat ze overdag actief zijn. Ook hebben ze een 'schattiger' uiterlijk dan ratten, wat voor veel mensen een fijnere ervaring is.
.