Hoelang blijft het gemis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Hoelang blijft het gemis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 17:34

Inmiddels al weer bijna 2 jaar geleden is een chihuahua van ons vermist geraakt op Curacao.
Ik mis haar nog bijna dagelijks! :(:) Ze was zo speciaal voor ons!
Ik droom wekelijks dat ik haar terug vind. En maandelijks laat ik nog een traantje vallen.. ;(

Vorig jaar met oud en nieuw heb ik al haar spulletjes weggedaan.. om het af te sluiten. Maar het lukte niet, en nog niet..
Misschien ook doordat we gewoon niet weten of ze nog leeft of niet, hoe ze eventueel is geeindigd en wat dan ook..

Hoelang gaat dit nog duren??

Kleine Boo.. ik mis je zo! Y;(

(dit is de laatste foto die ik van haar heb.. de dag voor de vermissing)
Afbeelding

iklieftponys

Re: Hoelang blijft het gemis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:36

ik ben ook erg benieuwd hoe lang het gemis blijft,
heb afscheid moeten nemen van mijn paard (nu alweer 3 weken geleden)
en mis haar zo ontzettend!

heel veel sterkte

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:40

De periode van rouw en gemis is per persoon verschillend en ook afhankelijke hoe je band met de persoon/dier was. Ik denk dat niemand kan zeggen hoelang het gaat duren omdat je dit niet weet van te voren.
Ik heb mijn honden jaren lang gemist toen ze waren overleden en sinds een paar jaar heb ik het pas los kunnen laten en denk ik met warme gevoelens aan ze zonder een brok in mijn keel te krijgen.
Het lijkt me daarnaast verschrikkelijk als een dier vermist word, sterkte!

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:10

Het missen kan heel lang duren , kleine herinneringen , de riem , een halster .
Ik ben de afgelopen 2 jaar 5 dieren kwijtgeraakt , 2 paarden en 3 honden , je zou haast denken , nou dan wen je er wel aan.
Maar ik mis ze nog alle verschrikkelijk , het gevoel van missen veranderd wel , ik heb er meer rust in.
Toch als ik een Fjord zie die op mijn paardje lijkt , of een Jack russel als mijn mannetje dan voel ik een knoop in mijn maag , ook de andere dieren zorgen regelmatig dat ik toch terug denk aan de tijd met hen.
Ik koester ze alle en probeer zoveel mogelijk aan de goede tijden met hen te denken .

Harmonie

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:13

Het moeilijke lijkt me dat de hond vermist is en dat je niet eeen definitief afscheid hebt kunnen nemen.
Als een dier dood is is dat toch anders. Dan heeft het een definitief einde en dan kun je alles (in eigen tempo) afsluiten.
Ik kan me voorstellen dat je dit niet zomaar verwerkt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:23

Periode is verschillend. Als een dier van mijn dood is dan kan ik er na een paar dagen al weer heel goed over praten en doen en ik kan al zeer snel weer uit kijken naar een ander dier (niet ter vervanging maar wel om mijn zinnen te verzetten en omdat ik lege plaatsen graag weer op vul als ik de mogelijkheid heb).

Echter als een dier van mijn vermist zou zijn dan denk ik dat ik aan dat dier blijf denken totdat ik zeker weet dat het dier dood is (dus als nu een konijn zou ontsnappen en dat is 2 jaar dan zou ik daar toch wel 6 jaar lang mee zitten en hopen op..... ik heb vlaamse reuzen en 8 jaar worden die niet zo heel snel en makkelijk dus vandaar 'maar' 8 jaar in totaal dat ik zou dneken dat deze nog mogelijk leeft)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:26

Ach jeetje! Dat is naar, bij een vermissing blijft het natuurlijk altijd in je achterhoofd zitten dat laat je niet los. De onzekerheid blijft natuurlijk.

Ik heb onze kat in laten slapen, ik wist precies waar die was natuurlijk. Ik ben 1 dag verdrietig geweest en dat was het ook. Dag 2 voelde weer als normaal.