Vers vlees C1000 voor de hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_b

Vers vlees C1000 voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 01:27

Hallo allemaal,

De afgelopen weken hebben we bij de C1000 een paar pakjes vers vlees gekocht met verschillende organen zoals pens,
vlees en hart om te testen of de hond het wel lust. Dat ging er natuurlijk gelijk in :Y) Verwachtte ik al. Maar nu willen
we volledig gaan overstappen op dit voer. Ik zit alleen met het volgende, hoeveel mag de hond ervan eten per dag?
Het is een teef van ongeveer 20kg.

Alvast bedankt!

Melissa

Ashley5760

Re: Vers vlees C1000 voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:33

Hoeveelheid kan ik zo niet zeggen maar naar mijn weten zit hier niet alles in en zul je af en toe brok moeten bijgeven een beetje

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 01:35

Okee.. Dus misschien is het beter om bijv. in de ochtend vers vlees te geven en in de avond brok?

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:40

Nee, je kunt gewoon volledig vers voeren. Je moet alleen de juiste balans houden tussen spier- en orgaanvlees. Volgens mij is bijv smuldier een compleet voeder. Je hebt daarnaast ook kivo en nog veel meer merken en varianten. Ik zou zeggen lees je even in.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:40

Staat er 'compleet' op? Zo ja, dan is het volledige voeding.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 01:42

Het vreemde, vind ik, is dat er op de verpakking niet veel tekst staat...

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:43

Bij ons verkopen ze bij de c1000 ook vlees van Smuldier o.a Compleet. Als je dit voert hoef je geen brok bij te geven. Maar let er wel op dat er Compleet op staat.

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:44

Welk merk vers voer heb je?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:44

Sowieso geen compleet en niet-compleet door elkaar geven, dan zijn de verhoudingen helemaal weg.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 01:46

Welk merk.. oooo wat vervelend, ben het vergeten en heb geen pakjes meer in huis liggen..
Het is van de C1000 enige merk wat er is

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:47

Dat is Smuldier....c1000 heeft niks anders.
Dan heb ik het over diepgevroren vlees.
Laatst bijgewerkt door scarlet12 op 07-01-12 01:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinges11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:48

Ik denk dat je dan smuldier hebt gehad. En dan moet er dus compleet opstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:49

Inderdaad Smuldier, heb tenminste nog nooit iets anders over de scanner gehaalt als bliepmiep bij C1000 ;)
Zoals gezegd, als het 'Compleet' is, is het compleet en hoef je niet zelf bij te voeren. Je kan ook zelf de verhoudingen samenstellen, maar dat is wat lastiger denk ik..

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 01:49

Ja het was bevroren vlees, 400gram.
Maar is 1 pakje dan genoeg voor heel de dag?

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:52

Dat ligt helemaal aan je hond. Er staan richtlijnen op maar je moet voeren met je ogen. De ene hond wordt sneller dik als de andere....
Bij mijn ouders krijgen de Duitse Herders dacht ik 3kwart pakje per x. Dus anderhalf totaal per dag.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 04:00

Idd smuldier en idd compleet in de tijd dat wij het voerde (5j terug ofzo) was dat naar mijn idee niet.
Onze honden (herder denk 35kg) kregen 1 pakje pd met handje brok.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 04:03

is er iemand die weet hoeveel een bull mastiff daarvan die moeten hebben ?
van smuldier wel te vertaan ?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:20

c1000 bevroren vers vlees is smuldier en complete versie is compleet en moet je niets aan toevoegen. Niet complete versie wel en in principe als je niet compleet dus enkelvoudig vlees (geen bot toegevoegd) en enkelvoudig kip geeft (bestaat alleen uit gemalen kipkarkassen dus bot) krijg je een redelijk complete maaltijd en als je dat 2 á 3 dagen per week voert kan dat helemaal geen probleem.
Hier doe ik gerust middag kip, ochtend vlees, middag compleet, dag pens (1 dag per week), dag compleet ,dag compleet, ochtend kip, middag vlees, dag compleet enz. te geven.

Mijn boxer van 26 kg krijgt even veel als mijn kruising van 40 kg (die is rustiger aangelegd) en ze krijgen per dag tussen de 600 en 1 kg per hond ligt eraan wat we die dag doen. Gisteren is het ruim 1 kg geweest vandaag is het maar 500 gram per hond.

In feite als je over stapt van brok kan je zeggen als je altijd 200 gram brok per dag gaf dat je nu 400 gram vlees kan geven.
Geef je dus altijd 500 gram brok dan nu 1 kg vlees en even kijken of ze er dikker/dunner van worden.
Als smuldier goed bevalt en je hebt een goede vriezer dan kan je kijken wat er in je buurt te koop is aan groot verpakkingen en van welk merk enz. Soms is het handig samen te bestellen.

Hier bestel ik ook gezamelijk met een groep mensen bij www.lupa-diervoeding.nl maar zo heb je ook http://www.tammengadiervoeders.nl/ http://www.richardversvoeding.nl/ enz.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 08:24

overigens met barf ook. Dan weer een dag bot, dan weer een dag vlees en dan weer eens orgaan en elke week 1 dag vis en 1 dag pens.
Ik geef niet elke dag compleet voer maar als je de ene dag teveel bot geeft en andere dag teveel vlees enz. komt het uiteindelijk op de week gezien weer goed.

Zolang de ontlasting van mijn honden goed is lijkt mij dat hetgeen wat ik erin stop ook goed is. De vachten glimmen enorm en ze zitten goed in hun vel. Krijgt er heel veel op en aanmerkingen over dat ze er zo geweldig uit zien. Totdat mensen horen wat ik er allemaal in stop haha want dat vinden ze vies.

Zolang honden op de totaal niet complete brokken het nog 12 vol houden denk ik dat we met vers voeding niet op 1% behoeven te kijken.
Daarnaast als ik mijn ene hond 1 kg kip geef dan heeft hij nette ontlasting en de ander heeft bij 500 gram al dikke witte ontlasting die zeker niet gewenst is (zeer hard en kan tot verstopping leiden). Het is altijd even af tasten wat je hond nodig heeft aan bot/vlees e.d. er zijn diverse modellen die je kan gebruiken en per hond kan het goed afwijken. www.barfplaats.nl is een zeer goede plaats voor dingen opzoeken en kennis vergaren (ook als je er geen lid van bent).

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:43

dus dan zou ik 3 kilo vlees per dag moeten voeren ? :oo

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:11

dierenfan schreef:
In feite als je over stapt van brok kan je zeggen als je altijd 200 gram brok per dag gaf dat je nu 400 gram vlees kan geven.

nou, hier ben ik het dus niet helemaal mee eens. het is namelijk puur afhankelijk van het merk brok dat je voert. van een goedkoper/minder goed voer, voer je vaak meer dan van een premium brok. ik heb hier brokken gehad waarvan je bijna 400 gram per dag moest geven en nu een premium voer waar hij maar 250 van krijgt.
400 gram vlees voor een grote hond is weinig.
richtlijn is ong. 30 gram per kg hond. van carnibest zou mijn herder ong. 1050 gram moeten hebben.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:12

Aprils_joke schreef:

nee, gemiddeld 20-30 gram vlees per kg. hond.
die van mij weegt 35 kg. x 30 gram dus 1050 gram vlees per dag. afhankelijk van je hond dan. die van mij red het niet op de 20gram/kg.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:20

Tieme schreef:
Aprils_joke schreef:

nee, gemiddeld 20-30 gram vlees per kg. hond.
die van mij weegt 35 kg. x 30 gram dus 1050 gram vlees per dag. afhankelijk van je hond dan. die van mij red het niet op de 20gram/kg.

als ik mijn hond 20 gram of meer elke dag per kg geef (40 kg en 3.5 jaar oud en actief leven met in elk geval dagelijks minimaal 2 uur wandelen met trainen en spelen erbij) dan zou hij nu modder vet zijn!!

Uiteraard qua brok heb ik het niet over Bonzo maar meer over Royal Canin e.d.

Echter 1.5 kg brok op een dag voeren lijkt mij ook neit zo gezond voor een hond..... zou dan gauw op kvv over stappen.

Bij ons op het werk krijgen we te magere grote energieke hodnen (herder x rottie en am bulldog en cane corso en bordeaux dog) met 1.5 kg vers op een dag (smuldier het enigste wat betaalbaar is voor het asiel) dikker. In dat geval zou ik even op letten en beginnen met 1.5 kg vlees. Beste is dan om bijv. 's ochtends een halve kg te geven en aan het einde van de dag na de activiteiten 1 kg geven. Zo heb je de minste kans op maag problemen. Je kan ook alleen 's avonds na alle activiteiten 1.5 kg vlees geven maar dat is best veel.

Voordeel van vlees is dat het nooit uit zet in de buik en dat ze niet de neiging hebben nog een bak water leeg te drinken na het eten. Kans op maagtorsie is vele malen kleiner. Voer je toch brok aan grote honden die er gevoelig voor zijn dan kan je het beste geperste brok (Farmfood, cavom bijv.) voeren.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:28

Dierenfan: Thieme heeft het over het voeren van vlees. En van vlees moet er meer gegeven worden dan van brok.

Vlees voeren doe je heel erg op het oog. Een gemiddelde is 2% van het lichaamsgewicht aan vlees geven. Mijn hond zou hier al te dik van worden. Die is 11 KG en krijg zo'n 165 gram KVV per dag. Maar er zijn ook honden die wel 3 tot 3,5% van het lichaamsgewicht aan vlees nodig hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:15

annepaardoes schreef:
Dierenfan: Thieme heeft het over het voeren van vlees. En van vlees moet er meer gegeven worden dan van brok.

Vlees voeren doe je heel erg op het oog. Een gemiddelde is 2% van het lichaamsgewicht aan vlees geven. Mijn hond zou hier al te dik van worden. Die is 11 KG en krijg zo'n 165 gram KVV per dag. Maar er zijn ook honden die wel 3 tot 3,5% van het lichaamsgewicht aan vlees nodig hebben.

ik voer ook vlees dus heb het ook over vlees. Mijn hond heeft als pup al minder moeten eten dan volwassen honden (hij at toen 1 á 1.5% van lichaamsgewicht) dus altijd al snel neiging gehad tot dik zijn. En dat terwijl we vanaf 8 weken al aan het trainen waren qua gehoorzaamheid enz. en hij altijd (voor leeftijd) lekker mee geweest is overal naar toe (al was het of lopend of in kinderwagen :D of winkelwagen o.i.d. bij lange afstanden).

Niet alleen vlees voeren doe je op het oog alles wat je voert doe je op het oog. Qua vlees en qua brok eten mijn honden evenveel (heel af en toe voer ik brok als ik vergeten ben vlees eruit te halen) en ze schelen zo'n 14 kg en krijgen hetzelfde qua beweging.
Alleen de hond die veel lichter weegt is actiever van zichzelf en verbrand dus gewoon meer.