annepaardoes schreef:Dierenfan: Thieme heeft het over het voeren van vlees. En van vlees moet er meer gegeven worden dan van brok.
Vlees voeren doe je heel erg op het oog. Een gemiddelde is 2% van het lichaamsgewicht aan vlees geven. Mijn hond zou hier al te dik van worden. Die is 11 KG en krijg zo'n 165 gram KVV per dag. Maar er zijn ook honden die wel 3 tot 3,5% van het lichaamsgewicht aan vlees nodig hebben.
ik voer ook vlees dus heb het ook over vlees. Mijn hond heeft als pup al minder moeten eten dan volwassen honden (hij at toen 1 á 1.5% van lichaamsgewicht) dus altijd al snel neiging gehad tot dik zijn. En dat terwijl we vanaf 8 weken al aan het trainen waren qua gehoorzaamheid enz. en hij altijd (voor leeftijd) lekker mee geweest is overal naar toe (al was het of lopend of in kinderwagen
of winkelwagen o.i.d. bij lange afstanden).
Niet alleen vlees voeren doe je op het oog alles wat je voert doe je op het oog. Qua vlees en qua brok eten mijn honden evenveel (heel af en toe voer ik brok als ik vergeten ben vlees eruit te halen) en ze schelen zo'n 14 kg en krijgen hetzelfde qua beweging.
Alleen de hond die veel lichter weegt is actiever van zichzelf en verbrand dus gewoon meer.