Ben je eindelijk eens dapper.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Ben je eindelijk eens dapper.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 00:36

.....verpest je baasje het weer :')

Heb sinds half september de spaanse schone Havanna in huis. Een schat van een hond, echt, verschrikkelijk lief, maar erg angstig. Gaat steeds een beetje beter gelukkig :)

Nu was ze vanavond al de hele avond heel enthousiast kwispelend door huis aan het lopen.. Na het laatste rondje is ze in haar mandje gekropen en klaar. Tot ik net uit de garage kwam, toen stond ze weer woest kwispelend voor de deur :D Ik zitten in mn stoel, beetje laptoppen.. Komt ze heel blij aangewandeld, helemaal een beetje speels!

Dus ik sta op, laptopje op tafel.... En probeer met haar te spelen.... Verschillende manieren geprobeerd, waaronder een beetje uitdagen...

En toen ging het mis -O- Havanna schrok van mijn poging om te spelen, dat was toch nog even een brug te ver. Staartje weer naar beneden, oortjes plat, helemaal weer sielugh -O-

Arme Havanna... Ben je eindelijk eens in je hum, doet je baasje zoiets doms :')

Och, een knuffelsessie later stond die staart alweer in de lucht maar ze is nog best een beetje van de rel van mijn actie :+ Leert ze ook weer van, want ze is er immers niet van omgevallen en wie weet gaat het de volgende keer wel goed :)

Voel me alleen erg schuldig... Wil ze eindelijk eens een keer, kómt ze eindelijk eens de huiskamer in, verpruts ik het weer :+

Seven

Re: Ben je eindelijk eens dapper.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:38

Niet schuldig voelen, dat voeld de hond ook gewoon trots en blij zijn dat ze een stap deed uit zich zelf :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:39

aaahhhh :(:)
dierenbeul :+

haha kan gebeuren hoor.....komt vast snel weer goed :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 00:40

:D Dat zeker! Zit ook de laatste tijd vaak als een idioot enthousiast te babbelen.. Met Havanna moet ik alles vergeten wat ''hoort'', want ze moet heel erg uit haar schulpje komen en ze moet erg worden aangemoedigd. Buurt zal wel denken dat ik een rare gladiool ben af en toe hihi.

Maar ach, Havanna vaart er wel bij! :D Over een uur is ze vergeten dat ze schrok en is ze hopelijk alsnog weer een positieve ervaring rijker, want er gebeurde niks verschrikkelijks :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:41

Eens met Seven. Niet schuldig voelen. Lekker doorgaan met "gewoon" doen.
Wat een scheet van een hond trouwens. Ik zou zo graag willen dat ik tijd had voor een hond... (maar ben wel heel blij met mijn baan hoor!!!)

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:41

Ga helemaal mee met Seven! En je weet niet precies wat ze allemaal al heeft meegemaakt.... Dus inderdaad het moment koesteren dat ze dapper was! Ze leert jou ook wat voor haar wel en niet kan en jij leert haar dat ze niet bang hoeft te zijn... Dat heeft heel veel tijd nodig!

Heerlijk dat je deze hond zo een fijne plek gunt! Niet aan jezelf twijfelen hoor!

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:42

Mooi hondje trouwens! Zit vast wat Podenco (Andaluz?) in! Ik heb zelf ook 2 Spaanse mixjes <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 00:46

Bedankt allemaal :D Voelde me echt even heel schuldig maar gelijk weer gerelativeerd; juist door zo af en toe de grenzen op te zoeken leert ze :) Dus even een knuffel gegeven en weer gezorgd dat ze weer ging kwispelen en prima :)

Ik heb geen idee wat erin zit, vind haar ook wel iets van een Podenco hebben maar anderen zeggen ook weer van niet :+ Ze is in elk geval verschrikkelijk lief! Wat ze heeft meegemaakt is me een raadsel, zullen we ook nooit achterkomen natuurlijk. Wat het ook was, het heeft zn sporen nagelaten. Maar Havanna is een schat en het gaat echt elke dag weer een beetje beter :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:53

hoe herkenbaar!
Ik heb dit zelf met ons hondje Mylo uit Portugal... Vanaf april bij ons, en in december 1 geworden.
Eigenlijk bijna dagelijks dat we nog op de grens zitten of er net iets overheen gaan of net op tijd stoppen :j

langzaam aan gaat steeds beetje beter
maar soms hebben we ook dingen die totaal niet goed gaan :n

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen
En vooral niet twijfelen als je keer de grens over ben gegaan
das een leer voor jouw
maar ook voor haar, dat het goed is en je haar geen pijn of iets doet :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 00:57

Even gespiekt, geweldig leuk hondje, Mylo!

Dat is het inderdaad, ze moet alles zo'n beetje opnieuw leren.. Elke beweging was eerst heel bedreigend, inmiddels weet ze dat we haar niets zullen doen en gaat het steeds beter :) Het typische is dat ze vrijwel zeker als pup een baasje heeft gehad, ze ís afgericht geweest en goed ook! Maar haar angst zit haar nu nog enorm in de weg al leert ze elke dag wat nieuws. Dit soort dingen is dan enorm positief! Jammer dat ik er niet een nóg leukere ervaring van kon maken voor haar, maar met de tijd komt dat wel goed. :j

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:57

mooi hondje ts!
En voel je vooral niet schuldig. Ik heb zelf ook een heel angstig hondje maar dan gewoon uit het asiel in NL.
Heb hem ondertussen al 1,5jaar en hij is een heel stuk verbeterd maar nog langer niet zoals een "normale" hond.
Ik weet zeker dat als ze je eenmaal vertrouwt dat je er een super hond aan hebt, dat heb ik ook aan de mijne :)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:07

Is het bij jouw ook je schaduw al?
tis echt overal waar ik loop, loopt de hond :')
(zelfs mee de wc in) :roll:

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 01:10

Hihi nee dat stadium hebben we gelukkig redelijk gehad... Althans, afhankelijk van de situatie := Als ze een beetje gespannen is kan ik nérgens veilig heen (idd, ook de wc is niet safe := ) maar over het algemeen gaat het best goed :) Heb haar de laatste tijd een paar keer meegenomen als ik bij mn pensionhoudster/ea zat, en dan volgde ze me wel maar dat is ook logisch. Maar heb haar na haar ontsnapping direct aangeleerd dat ze voor deuren moet wachten tot ik een seintje geef, dus dat gaat gelukkig redelijk goed :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:13

ow dan heb je geluk TS haha
ik krijg dat er echt niet uit :n
zelfs als ik sta te koken, ligt hij op mijn voeten
(en niet er naast, nee echt erop ook gewoon)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 01:14

hihi herkenbaar!
je hoeft je niet schuldig te voelen, na een tijdje snapt ze echt dat je het niet slecht bedoeld.

Hier ook 2 spaanse honden die nu (na een jaar) pas echt een beetje kunnen spelen zonder terug bang te krijgen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:40

Hihi dat is lastig idd :P Havanna heeft dat wel als mn ouders een weekendje weg zijn, dan vindt ze het maar raar en zoekt ze steun bij mij denk ik..
Heb ook ruim een jaar ingecalculeerd voor haar om een beetje een 'gewone' hond te worden :j Heeft allemaal tijd nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:30

Ik denk dat ze er wel overheen komt :D

Ze draait wel weer bij :)

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:55

heb niet echt volledig dezelfde situatie, maar wel herkenbaar. mijn ene geitje is nu na bijna 3 jaar eindelijk aan te raken. verpruts ik het toch wel door haar tegen te houden toen ze wegvuchtte! gelukkig na een weekje vakantie kan ik haar terug een beetje aanraken (nu verloor ik mijn evenwicht toch wel waardoor ik op haar steunde en ze terug wegvluchtte...) maar dat komt ooit wel goed

ik weet het vrij andere situatie (geen slecht verleden, niet in huis, geen hond :) )
maar miss heb je er wat aan :)