Wondje bij kat, eigenaren weg.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Wondje bij kat, eigenaren weg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 19:01

Halllo,

Ik zorg nu al een week voor de dieren van vrienden van me.
Maar ik kwam er vandaag achter dat een van de katten een wond (ong. 2cm) op zijn poot had.
Er zat best veel prut in omdat het buitenkatten zijn en ze dus altijd buiten lopen.
De eigenaren zijn op vakantie en ik kon ze niet bereiken, dus heb ik mijn moeder gebeld.

Nu wist ik niet zeker of we naar de dierenarts moesten, aangezien die altijd best veel kost.
Maar om het zeker te zijn we, toch maar gegaan naar onze eigen dierenarts en daar bleek dat het een best grote wond was.
En dat er pus uit kwam wat kon wijzen op een abses. Dus een prik en een antibiotica kuur wat toch wel weer wat kostte.

Nu zit de kat binnen, en we hebben snel wat kattengrind gekocht.
Ik kan ze nog steeds niet bereiken maar ik heb de voicemail ingesproken en nog een smsje gestuurd nadat ik naar de dierenarts ben geweest

Maar ik vroeg me af of een kat die altijd buiten is de kattenbak snapt?
En zouden het juist goed of slecht vinden dat ik zonder de eigenaren te bereiken al naar de dierenarts ben geweest?

AapjeAstrid

Re: Wondje bij kat, eigenaren weg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:04

Ik vind het heel goed van dat je naar de dierenarts bent geweest. Je kan moeilijk de kat heel lang met een wond rond laten lopen, je weet namelijk nooit wanneer de eigenaren wel weer bereikbaar zijn. Ik vind dat je het netjes hebt opgelost. Ik zou als eigenaar alleen maar blij zijn dat er iemand is die zo goed op mijn kat let.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:04

Als het mijn dier was geweest, had ik je het geld van de DA terugbetaald en nog een doos chocola en een bos bloemen gegeven ;) Ik zou namelijk heel blij zijn dat de verzorgster van mijn dieren zo alert is en het beste met het diertje voor heeft en het niet met een wond rond laat lopen.

Hoe lang zit de kat al binnen met een kattenbak? Meestal begrijpen ze het wel, omdat een kat buiten ook een plekje zoekt om te "graven". Hoop alleen dat ie niet een plantenpot pakt :D

Hoe lang moet het dier binnen blijven? Straks even de kattenbak controleren, of de kat er op is geweest. En zo niet, de ruimte waarin het dier zit checken en eventueel schoonmaken.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 19:08

Hij zit nu ongeveer een uur binnen, maar ik ga vanavond nog even kijken.
De eigenaren komen morgen of overmorgen thuis gelukkig, dus dan mogen zij kijken of ze hem binnen willen laten of buiten.

Het probleem is dat hij een antibioticakuurtje heeft, dus als ie buiten loopt (ze hebben een erg groot terein
) is het maar de vraag of ik hem kan vinden om het te geven. Daarom heb ik hem nu maar binnen gelaten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:36

Heel verstandig ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:59

Ik zou hem binnen houden en even in de gaten houden of hij iets op de bak doet, de meeste katten hebben daar niet zoveel problemen mee en sommige blijven de kattenbak weigeren.
Wel super dat je gegaan bent als ze het niet hadden gewild hadden ze maar bereikbaar moeten zijn.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:02

persoonlijk vind ik dat je niet beter had kunnen reageren!!! Veel eigenaren van dieren kunnen hier een voorbeeld aan nemen. Toppie!!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:04

super goed gedaan een abces is niet fijn en pijnlijk. denk wel dat hij op de bak gaat. tenzij hij ff wacht omdat hij denkt dat hij naar buiten mag. maar dan gaat tie vanzelf als hij het niet meer houd.
hulde _/-\o_

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:06

Goed gedaan! Ik had graag zo'n oplettende oppas gehad voor mijn katten een paar jaar terug.
Mijn kater was vel over been dat we thuis kwamen, die bleek suikerziekte te hebben maar dat had niet veel langer moeten duren. We waren twee weken weg en in die tijd was hij zeker 3 kilo kwijt:( en bloedsuiker was onmeetbaar (>35) Arm beest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:20

Super zeg! Wel vreemd dat die eigenaren niet te bereiken zijn..

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 23:14

Ik ben net nog even wezen kijken.
Er kwam nog wat pus uit het wondje, maar dat maak ik morgen weer schoon met badedas.
Hij heeft nog niet gepoept/geplast zover ik in de kattenbak/kamer zag.

passieAppel: De eigenaren zijn niet heel technologisch, en ook niet heel erg verslaafd aan hun mobiel. Dus ik denk dat hij gewoon uit staat, of dat hij leeg is ;)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:36

Heel goed gedaan hoor! en ik mag er vanuit gaan dat de eigenaren ook vinden dat je goed gehandeld hebt!

Wij hebben sinds mei 2 katten en zijn afgelopen december een weekje weggeweest, ouders van mijn vriend hebben op de katten gepast en ik heb ook heel duidelijk afgesproken dat ze bij twijfel altijd naar de da moeten gaan. Dan is dat meteen duidelijk en hoeven zij niet te bellen of wat dan ook..... Geld krijgen ze dan uiteraard direct weer terug ;)