Honden vd buren kakken allemaal op mijn land?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TLNLSDB

Honden vd buren kakken allemaal op mijn land?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 15:32

Ja, Báh :r gek word ik ervan!

Ik woon zelf op een boerderij met 1,3 hectare grond erbij..
Nou denken sommigen misschien..
Ach het is maar een hondendrol..Maar ik begrijp het gewoon niet.

Ik heb zelf een Labrador fantastisch dier, luisterd goed en gaat niet van het erf af.
Nou begrijp ik ook wel dat niet alle honden het zelfde zijn maar ik vind het toch best wel frustrerend
dat mensen gewoon hun hond niet uitlaten.
Ik woon hier nu een jaar en ik heb het buurmeisje denk ik over de hele periode gezien 8x met de hond zien lopen.
De buren daarnaast nog NOOIT.

Onze hond kan hier op het terrein niet het paardenland op, dat hebben we afgesloten voor de veiligheid
en hij heeft zijn eigen speelland.(Niet zijn uitlaatplek dus)

Maar nu vraag ik me dus af.. is het nou normaal dat als je weiland ect hebt je dus de hond niet meer gewoon uitlaat?
Doen meer mensen dat?

Onze hond wordt gewoon uitgelaten zoals het 'hoort'
en dus dus zijn behoefte niet op ons terrein.
hij piest wel tegen de boom maar de grote boodschap zeker niet.
Hij weet ook drommelsgoed dat dat niet de bedoeling is.

Maar mijn buren, en de buren van mijn buren..laten dus nooit hun hond uit en hun hebben dus ook geen weiland enof grote tuin.. nu zie ik wel elke dag dat hun honden over mijn weiland lopen, daar hun behoefte doen ect.
Ik kan me nog het meest kwaad maken over het feit dat de 2 honden van verderop allemaal dingen meesleuren mijn land op, plasticzakken/legeblikkenknakworsten/soepblikken handschoen sokken, en ga zo maar door.

Ik vind het Asociaal dat mensen niet de verantwoordelijkheid van hun huisdieren op zich nemen.
Ik laat mijn hond toch ook niet bij hun in de voortuin kakken?

die honden van hun, lopen ook altijd te grommen als hun op het land zijn en ik ga naar mijn paarden.
Ik vind het vervelend, maar vooral vies.

Stapte laatst mijn hooischuur binnen is er een kleine hond naar binnengeglipt en heeft daar lekker voor de deur zitten kakken.
Nou vind ik het helemaal niet erg om dingen op te ruimen hoor, maar dat ik mijn hond opvoed en hem dingen af& aanleer om het zo prettigmogelijk te maken hier, word ik wel een beetje hopeloos van de buurthonden zonder manieren.
Wat ik hun dus ook niet kwalijk kan nemen omdat hun baasjes te laks zijn om goed voor hun te zorgen of al op te letten.
(Hun honden lopen altijd buiten)

Nu zou ik er wat van kunnen zeggen..Maar nu heb ik vooral geen 'prettige' buren, als ik het mag zeggen een heel onhygiënisch gezin.
Waar ook niemand graag in de buurt komt en ook jeugdzorg zich met regelmaat zorgen maakt over de kinderen binnen het gezin.
Ik denk dat ik het woord Asociaal mag gebruiken en dat nog zacht uitgedrukt is.
En dan zijn mijn directe buren ook geen uitlaters maar die heb ik er op aan gesproken.
Maar het gaat dus om de buren van mijn buren .. ( mijn land loopt helemaal achterlangs hun huizen door) en de honden gaat dus onder het stroom door mijn land op.
Zit ik met het volgende probleem, ik ben zelf 20 en woon samen met mijn vriend 25 hier dus net een jaartje, maar nu wonen de halve familie van de "Aso's" dus in deze straat..
En ik heb niet echt zin in een soort van straatruzie helemaal niet omdat ik het hier verder super naar mn zin heb..

Nouja, het is misschien een wat vaag verhaal.. maar ik wou het toch even kwijt.

Bedankt voor het lezen +:)+

Nayomie

Re: Honden vd buren kakken allemaal op mijn land?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:36

Goh, wat asociaal zeg! :n
Een hek zou kunnen, maar dat zou ik weer stom vinden, als het de schuld van de buren is.

als je een hond neemt, moet je ook weten wat de consequenties zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:37

Als je niet met ze wilt praten, dan denk ik dat de enige oplossing je weiland zó maken is, dat die honden er niet meer op kunnen. Dus gaas spannen aan die kant van het weiland.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:40

Extra stroomdraad spannen en als ze vragen wat ben je aan het doen, ja ik zit aan shetlander te denken om erbij te nemen en dan moet er een laag stroomdraadje bijkomen.
Dan hoef je niet te zeggen dat je het voor de honden doet en als ze vragen en wanneer komt je shet. ja is niet doorgegaan.
Zou dan wel checken of de stroom niet doorgeknipt wordt door ze zodra ze merken dat hun hond jullie land niet meer in kan en dan vooral op het onderste draadje veeeeeeeel stroom.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 15:41

Bedankt voor jullie Flotte Reactie!

Ja, maar om nou een compleet dicht hek (gaas) ed. langs 1,3 hectare te plaatsen omdat een ander geen verantwoordelijkheid voor zijn/haar dieren neemt vind ik ookal wat..En dan (moet eerst mijn geldboompje even gaan groeien)

Het is idd wat lastig om dat er met die mensen niet echt op Niveau gesproken kan worden.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:41

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:42

Misschien kun je het met de buurtpolitie over hebben?
Want dit kan echt niet....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:45

Tja, dat het geld kost is waar, maar het alternatief is met die mensen praten. Meer kun je volgens mij niet doen.

En je hoeft toch niet om de hele 1,3 ha gaas te spannen? Ik weet natuurlijk niet hoe het er precies uitziet bij jullie, maar alleen het stuk achter hun huizen/tuinen lijkt me voldoende?

Ikzelf zou wel voor gaas gaan en niet voor stroomdraad. Gaas is een éénmalige uitgave en dan ook nog minder duur dan stroomband. Met 100% zekerheid dat een hond er niet door komt.
Stroomband is duurder, daar moet vervolgens ook stroom op staan en dat kost geld. En 100% zekerheid dat hondlief er niet doorkomt heb je niet (ervaring...).

Biggers, ik zou het zelf "aso" vinden van TS om niet eerst met die mensen zelf te praten, maar direct naar de buurtpolitie te stappen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:46

Ja oke. Dat wel.
Dan eerst praten.
Wanneer er niet geluisterd word en toch doorgaan, zou ik buurtpolitie vragen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:48

Als volgende stap misschien, ja. Maar goed, als ze dan boos worden, dan heb je burenruzie. En weet jij wat er dan nog gaat gebeuren...

Weiland afzetten, honden kúnnen er niet meer op, geen gezeur en gelijk van het probleem af.

Lijkt me echt irritant, vieze hondenpoep in je land, en andere rotzooi die ze meeslepen :(

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:51

Ken mensen die te lui zijn om de hond uit te laten, dus die honden schijten alles onder in een normale tuin. Mijn hond kan het ook wel eens doen als de nood hoog is of als ze ziek is. Maar anders keurig buiten. Mijn hond zou ook nooit midden op straat poepen, dat vindt ik ook zo goor. Dat menen dat gewoon toestaan en NIET de moeite nemen om op te ruimen.
Laatst bijgewerkt door ukje op 06-01-12 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:51

GamblersCup schreef:
Tja, dat het geld kost is waar, maar het alternatief is met die mensen praten. Meer kun je volgens mij niet doen.

Dat. Er is geen magische manier waarop jij niet met de eigenaars hoeft te praten, je geen geld uit hoeft te geven en de honden toch van je land af blijven...

Vind het wel bijzonder asociaal van de eigenaars om hun hond zo los te laten lopen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 15:52

Ik heb trouwens 2 lagen stroom rondom.
Zo : en dan over het hele stuk.
|-----------|-----------|
|-----------|-----------|

Het zit een beetje lastig inelkaar hier, maar ze wonen hier allemaal op/in boerderijen alleen ben ik de enige die het land heeft zegmaar.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:52

extra stroomdraadje onderlangs??
Vind het ronduit aso!!

Ik woon in een wijk, en zie regelmatig dat mensen hun honden bij anderen laten schijten, of in de berm. Is het nou zoveel moeite om wat zakjes aan je riem te knopen??
Wij laten onze hond meerdere malen per dag in het veld uit, maar als zij in de berm gaat zitten dan ruim ik het alijd op.

Mijn vriendin woont op een boerderij en laat de Jack dus alleen maar met mooi weer uit, voor de rest loopt hij op het erf. Ze moeten dan relematig met de poepschep in de rondte. Zal mij benieuwen; dit is de eerste winter dat ze een hond hebben, en ze zijn nog niet wezen opruimen...blehhh..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:53

Onze hond plaste wel eens op de stoep, maar dat kwam omdat ze ziek was.
Voor de zieke periode ging ze gewoon wachten tot ze bij het bos aangekomen was.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 15:55

Utrolig schreef:
Mijn vriendin woont op een boerderij en laat de Jack dus alleen maar met mooi weer uit, voor de rest loopt hij op het erf. Ze moeten dan relematig met de poepschep in de rondte. Zal mij benieuwen; dit is de eerste winter dat ze een hond hebben, en ze zijn nog niet wezen opruimen...blehhh..

Precies, dat krijg je dan.. en dat mag je nog blij zijn dat het winter is.
Want als zomers overal HondenKak ligt dan hou de ramen maar dicht!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:57

Onze honden worden niet uitgelaten en lopen op het erf. Elke dag even opruimen en dan is het zo klaar.

Geen idee wat jemet je buren kan doen. Ik zou gaan voor nog een extra draadje, misschien 2.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 16:00

Ik denk dat ik toch maar kies voor een extra stroomdraad oid.
Een gesprek zie ik er niet echt van komen, Het Niveau is gewoon best triest en het feit dat de kids van 8 jaar in de avond om kwart over 10 nog buiten zwerven omdat Pa & Ma er niet zijn, en er toch ook veel ruzie is daar kan ik het er ook beter niet op wagen.
Mocht het na het aanleggen van het stroom nog steeds zou blijven heb ik geen andere keus dan een "gesprek" aan te gaan, instantie's ed maakt de buurt er ook niet beter op denk ik..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:01

Als het zulke aso's zijn zoals jij beschrijft en de halve familie aso's woont in de buurt dan zou ik er echt geen gesprek op wagen.
Je afrastering hondvrij maken lijkt dan de beste oplossing, het is wel even een investering maar dan heb je er geen last meer van en hoef je ook niet bang te zijn voor reacties van je buren.
Misschien zoiets maar dan 2e hands?
http://www.agradi.nl/afrastering/afrast ... 015121/490

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:59

Heel apart TS, dat je door "Het Niveau" al uitgaat van het feit dat een gesprek niets oplost... wat jij beschrijft, van die jonge kinderen die zo laat nog over straat zwerven etc., zo kende ik vroeger ook mensen. Waarvan een paar goede vrienden waren. In mijn ogen een beetje "aso" wat betreft kinderen opvoeden, dieren houden en hun algemene leefwijze, maar ontzettend aardige en relaxte mensen. Alleen een beetje te makkelijk met van alles en nog wat. Ik zou zelf wél een gesprek aangaan, nodig ze uit (of alleen die buurvrouw van je buurvrouw, niet de kerel erbij bijvoorbeeld, mensen alleen zijn vaak beter in staat om te luisteren is mijn ervaring) voor de koffie en blijf vriendelijk. Wie weet, haalt het heel wat uit ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:48

GC de ts heeft geen zin in ruzie en meschien wel pesterijen

Ts denk dat je met extra draden idd het het beste kan oplossen er zit niks anders op vrees ik !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:26

Draden lijkt me dan het handigst. Eerst even lekker hoog: dan komen die honden meestal niet meer terug. 'Het niveau' snap ik wel, wij hebben ook zulke buren :brr:

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:32

Gewoon een stroomdraadje aan de onderkant spannen zoals anderen hier ook al zeggen. Als extra toevoeging kan ik je zeggen dat je er maar een paar dagen stroom op hoeft te zetten als de hond (of in dit geval honden) 1 keer een flinke klap heeft gehad gaat hij je land niet meer in. Merk je later dat er alsnog weer 1 ingaat kun je de onderdraad weer even vastmaken aan de gewone stroomdraden voor een paar dagen. Bij ons zeer effectief geweest nergens meer last van en de onderdraden zijn al jaren weer opgeruimd. :) Gaas of netten zou ik niet doen daar groeit allemaal onkruid en lang gras in vast waardoor het een hoop werk is als je onderhoud wil plegen. Dit is een snelle gemakkelijke relatief goedkope oplossing praten met de buren kan ook maar dan is het afwachten of er een blijvende oplossing volgt. En aangezien het om meerdere honden gaat denk ik niet dat iedereen ervoor gaat zorgen dat alle honden wegblijven je hebt altijd mensen ertussen zitten die er makkelijk over denken.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:35

Ts, ik zou toch echt proberen om een gesprek met ze aan te gaan! Misschien valt het allemaal wel mee en snappen ze het.

Wil je dit niet dan sluit ik me bij de rest aan en zal je een extra draad moeten spannen of gaas. En je hoeft niets aan de buren uit te leggen daarover, het is tenslotte je eigen grond.

Wat dacht je anders van een gesprek met de wijkagent. Je kan altijd even infomeren bij het politiebureau bij jullie in de buurt, uitleggen met welk probleem je zit en of de wijkagent een gesprek kan aangaan met de wijkagent.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:36

Dat gaas wat onder stroom kan waar Ikima de link van plaatst lijkt me heel effectief!