gek word ik ervan!Ik woon zelf op een boerderij met 1,3 hectare grond erbij..
Nou denken sommigen misschien..
Ach het is maar een hondendrol..Maar ik begrijp het gewoon niet.
Ik heb zelf een Labrador fantastisch dier, luisterd goed en gaat niet van het erf af.
Nou begrijp ik ook wel dat niet alle honden het zelfde zijn maar ik vind het toch best wel frustrerend
dat mensen gewoon hun hond niet uitlaten.
Ik woon hier nu een jaar en ik heb het buurmeisje denk ik over de hele periode gezien 8x met de hond zien lopen.
De buren daarnaast nog NOOIT.
Onze hond kan hier op het terrein niet het paardenland op, dat hebben we afgesloten voor de veiligheid
en hij heeft zijn eigen speelland.(Niet zijn uitlaatplek dus)
Maar nu vraag ik me dus af.. is het nou normaal dat als je weiland ect hebt je dus de hond niet meer gewoon uitlaat?
Doen meer mensen dat?
Onze hond wordt gewoon uitgelaten zoals het 'hoort'
en dus dus zijn behoefte niet op ons terrein.
hij piest wel tegen de boom maar de grote boodschap zeker niet.
Hij weet ook drommelsgoed dat dat niet de bedoeling is.
Maar mijn buren, en de buren van mijn buren..laten dus nooit hun hond uit en hun hebben dus ook geen weiland enof grote tuin.. nu zie ik wel elke dag dat hun honden over mijn weiland lopen, daar hun behoefte doen ect.
Ik kan me nog het meest kwaad maken over het feit dat de 2 honden van verderop allemaal dingen meesleuren mijn land op, plasticzakken/legeblikkenknakworsten/soepblikken handschoen sokken, en ga zo maar door.
Ik vind het Asociaal dat mensen niet de verantwoordelijkheid van hun huisdieren op zich nemen.
Ik laat mijn hond toch ook niet bij hun in de voortuin kakken?
die honden van hun, lopen ook altijd te grommen als hun op het land zijn en ik ga naar mijn paarden.
Ik vind het vervelend, maar vooral vies.
Stapte laatst mijn hooischuur binnen is er een kleine hond naar binnengeglipt en heeft daar lekker voor de deur zitten kakken.
Nou vind ik het helemaal niet erg om dingen op te ruimen hoor, maar dat ik mijn hond opvoed en hem dingen af& aanleer om het zo prettigmogelijk te maken hier, word ik wel een beetje hopeloos van de buurthonden zonder manieren.
Wat ik hun dus ook niet kwalijk kan nemen omdat hun baasjes te laks zijn om goed voor hun te zorgen of al op te letten.
(Hun honden lopen altijd buiten)
Nu zou ik er wat van kunnen zeggen..Maar nu heb ik vooral geen 'prettige' buren, als ik het mag zeggen een heel onhygiënisch gezin.
Waar ook niemand graag in de buurt komt en ook jeugdzorg zich met regelmaat zorgen maakt over de kinderen binnen het gezin.
Ik denk dat ik het woord Asociaal mag gebruiken en dat nog zacht uitgedrukt is.
En dan zijn mijn directe buren ook geen uitlaters maar die heb ik er op aan gesproken.
Maar het gaat dus om de buren van mijn buren .. ( mijn land loopt helemaal achterlangs hun huizen door) en de honden gaat dus onder het stroom door mijn land op.
Zit ik met het volgende probleem, ik ben zelf 20 en woon samen met mijn vriend 25 hier dus net een jaartje, maar nu wonen de halve familie van de "Aso's" dus in deze straat..
En ik heb niet echt zin in een soort van straatruzie helemaal niet omdat ik het hier verder super naar mn zin heb..
Nouja, het is misschien een wat vaag verhaal.. maar ik wou het toch even kwijt.
Bedankt voor het lezen

Gaas of netten zou ik niet doen daar groeit allemaal onkruid en lang gras in vast waardoor het een hoop werk is als je onderhoud wil plegen. Dit is een snelle gemakkelijke relatief goedkope oplossing praten met de buren kan ook maar dan is het afwachten of er een blijvende oplossing volgt. En aangezien het om meerdere honden gaat denk ik niet dat iedereen ervoor gaat zorgen dat alle honden wegblijven je hebt altijd mensen ertussen zitten die er makkelijk over denken.