Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Kuggur schreef:WolinLotte schreef:Wat is een teletac?
Een electronisch "trainings hulpmiddel" dat gelukkig verboden is in veel landen (waaronder IJsland, waar ik woon).
Jammer genoeg niet overal.

Paintlinger schreef:Ik ben blij te zien dat er veel mensen zijn die er ook zo over denken.
Maar hierbij danwel een kanttekening: Natuurlijk zijn er hulpmiddelen die ook wel goed kunnen zijn als ze op de juiste manier gebruikt worden.
Daar ben ik het ook direct mee eens.
Maarrr, helaas zie je te vaak dat, onkundige, onwetende eigenaren er zelf mee aan het prutsen gaan........en daar heb ik dan weer moeite mee.
Helaas,vind ik, worden de meeste hulpmiddelen in de meeste gevallen niet goed gebruikt.
we 'm opzich nog altijd prima gebruiken en niet verkeerd gebruiken. Heb geen last van een trekkende hond die zich kilt ofzo dus.. kohtje schreef:Denk 99% van de problemen aan de riem aan de eigenaar ligt. Als ik zie hoeveel honden hier komen die trekken aan de riem dat is ongelovelijk. Ik pak ze over en geen probleem meer, vreemde ogen dwingen.
Het zijn vooral de baasjes die moeten worden opgevoed.
heb geen illusie bedoel ik maar. Er zullen vast honden zijn die trekken en het nooit meer doen maar veel honden gaan gewoon trekken als ze je goed kennen. Echter er is zeker een groep die stopt met trekken. Er zijn namelijk mensen die gewoon niet duidelijk kunnen zijn en zoiets hebben van: trek maar lekker dan wordt je moe...........