Jack russel x dwergkees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Jack russel x dwergkees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 21:27

Ik ben erg benieuwd of hier iemand is met een kruising jack russel x dwergkees?
Of iemand die hier foto's van kan vinden?

Brainless

Re: Jack russel x dwergkees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:28

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 21:34

Die heb ik gezien inderdaad, toch bedankt!
Ik ben vooral benieuwd naar volwassen jack russel x dwergkeesjes.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:54

Lijkt me een aparte kruising :o
Ik heb een 'gewoon' dwergkeesje.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:22

dwergkees zie ik niet anders dan zenuwachtige blafhondjes. Voornamelijk snel en veel blaffen en giga allert en nieuwsgierig (kan ook aan de bazen liggen ken er 4 an verschillende eigenaren en ze doen het allemaal).

jack RusseLL terrier is naar mijn mening een heerlijk sporthondje maar hyper actief (de stamboom zijn rustiger over het algemeen) en altijd bezige hondjes.

In minst ideale geval krijg je dus naar mijn idee hyper actieve hondjes die zeer snel blaffen en hele dagen actief zijn.
Kan uiteraard mee vallen en voor mensen die veel op pad gaan met hun hond en veel intensief trainen en wel houden van eigenwijs karakter zijn het vast ideale hondjes. Echter voor het gemiddelde huishouden waar de honden met 1 uur beweging per dag of veel minder genoegen moeten nemen lijken ze mij totaal ongeschikt.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:31

dierenfan schreef:
dwergkees zie ik niet anders dan zenuwachtige blafhondjes. Voornamelijk snel en veel blaffen en giga allert en nieuwsgierig (kan ook aan de bazen liggen ken er 4 an verschillende eigenaren en ze doen het allemaal).

jack RusseLL terrier is naar mijn mening een heerlijk sporthondje maar hyper actief (de stamboom zijn rustiger over het algemeen) en altijd bezige hondjes.

In minst ideale geval krijg je dus naar mijn idee hyper actieve hondjes die zeer snel blaffen en hele dagen actief zijn.
Kan uiteraard mee vallen en voor mensen die veel op pad gaan met hun hond en veel intensief trainen en wel houden van eigenwijs karakter zijn het vast ideale hondjes. Echter voor het gemiddelde huishouden waar de honden met 1 uur beweging per dag of veel minder genoegen moeten nemen lijken ze mij totaal ongeschikt.

Je bent er dus geen fan van? :=

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:07

dierenfan schreef:

De dwergkees ken ik in real life niet, maar ze lijken wel erg waaks en luidruchtig te zijn als ik rasbeschrijvingen zo door lees.
De jack russel ken ik wel, inderdaad ook drukke hondjes, die vaak wel willen werken.
We hebben zelf een westie x jack russel. Superlieve, drukke hond die erg graag wil werken.
Op de behendigheid cursus was de beste van de klas.

De dwergkees vind ik prachtig om te zien, de snuit zou iets minder spits mogen van mij.
Dus toen ik de kruising dwergkees x jack russel op internet zag staan leek mij dat toch wel een erg leuke kruising voor mij persoonlijk.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:12

Dwergkeesjes kunnen inderdaad luidruchtig zijn, maar dat kan je met een goede opvoeding wel goed in de hand houden.
Het zijn alleszins goede werkers die altijd te vinden zijn voor een spelletje.
Ik volg met de mijne een pré-agilitycursus en hoop later met hem agilitywedstrijden te doen.
Met jackjes heb ik dan weer een mindere ervaring: ik vind ze vaak nogal neurotisch, irritant en veel uitvallers. Heb er ook wel al leukere ontmoet, maar de meesten vielen me toch tegen.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:19

Ja, met opvoeding kun je een heleboel.
Hier wonen ook veel jackjes in het dorp, de één heel lief en de ander houd nooit z'n mond dicht.
Maar dan moet je de eigenaren ook even bestuderen.
Die van de lieve jack is ook een lieve eigenaar en waarschijnlijk een stuk consequent dan die van de luidruchtige jack.
De luidruchtige jack loopt aan een flexlijn 20 meter verder van de baas, als de baas dan eens tegen de hond zegt stil nou even.. Tsja dan komt dat echt niet door.

Bij ons op de behendigheidscursus waren ze ook zeer verbaasd dat zo'n klein hondje zo goed opgevoed was.
Jammer dat er zich nog niemand heeft gemeld die daadwerkelijk een kruising jack x dwergkeeshond heeft.
Ik ga nog even speuren op internet.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:20

Ik had gisteren wel iemand gevonden via google, dacht dat het op hondenforum was :)