Het beestje was echter niet voor niks zo goedkoop, en intussen bijna 4 maanden oud en al aan zijn 3e baasje toe: de oortjes functioneren niet. Dat weerhield ons er echter niet van deze vrolijke dove kwartel in huis te nemen. Al gauw werd hij omgedoopt tot 'B2'

B2 groeide uit tot een prachtige hond en met wat kunst en vliegwerk leerde hij (en wij) redelijk goed te reageren op gebarentaal

Het bleef wel een beestje met een flinke gebruiksaanwijzing (grote verlatingsangst, op elk dier en mens als een kip zonder kop af, niet los kunnen lopen), maar zijn aanhankelijkheid en lieve koppie maakt altijd alles weer goed.

Afgelopen voorjaar werd er een labrador kruizinkje achtergelaten in de praktijk waar ik werk, de eigenaren konden de medische kosten van dit pupje niet betalen. Ik heb deze kleine schavuit mee naar huis genomen, echter hebben we hem tot mijn groot verdriet na 2 weken moeten laten inslapen. Hij bleek een ernstige afwijking aan de nieren te hebben.

B2 was echter zo blij met zijn vriendje en had onmiddelijk veel minder last van zijn verlatingsangst

Dus na de veel te vroege dood van dit pupje, toch maar op zoek naar een maatje voor B2.
Dat werd Baron, ca. 7 maanden oud en geïmporteerd uit een asiel in Rusland. Een heerlijke ruige kruizing en een schat van een dier.
Hier nog een beetje onwennig. Op de achtergrond trouwens een foto van onze Baco.

Al snel waren B2 en Baron de beste maatjes, er wordt heel wat afgestoeid

Maar ook gebroederlijk geslapen

Lekker rotzooien in de beek achter ons huis

Lachebekkie

Vrienden voor het leven

vooral die foto's dat ze zo mooi bij elkaar liggen, die zijn echt gek op elkaar! 
, in het begin nog wel geprobeerd met een trilband, maar ook dat was niet zeker genoeg. Hij loopt dus thuis op een afgesloten erf, ook zoveel mogelijk zichtdicht gemaakt, anders blaft hij naar alles wat er beweegt op straat, als hij het niet ziet, reageert ie ook niet
. En buiten altijd aan een sleeplijn van 20 meter en zo weinig mogelijk in gebieden waar we andere mensen tegen kunnen komen. Het is nu eenmaal een hond met gebruiksaanwijzing, maar daarom niet minder gewenst hoor.