Een Aussie en een GVR (Grote Vriendelijke Rus)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Een Aussie en een GVR (Grote Vriendelijke Rus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 14:12

Ruim 1,5 jaar geleden sliep onze lieve duitse herder Baco in, na ruim 14,5 jaar ons maatje te zijn geweest. Wat misten we haar en wat was het stil in huis. Toen ik de advertentie van een australian shepherd, vlak bij ons in de buurt, zag staan, heb ik dan ook niet lang getwijfeld.
Afbeelding
Het beestje was echter niet voor niks zo goedkoop, en intussen bijna 4 maanden oud en al aan zijn 3e baasje toe: de oortjes functioneren niet. Dat weerhield ons er echter niet van deze vrolijke dove kwartel in huis te nemen. Al gauw werd hij omgedoopt tot 'B2'
Afbeelding
B2 groeide uit tot een prachtige hond en met wat kunst en vliegwerk leerde hij (en wij) redelijk goed te reageren op gebarentaal
Afbeelding
Het bleef wel een beestje met een flinke gebruiksaanwijzing (grote verlatingsangst, op elk dier en mens als een kip zonder kop af, niet los kunnen lopen), maar zijn aanhankelijkheid en lieve koppie maakt altijd alles weer goed.
Afbeelding
Afgelopen voorjaar werd er een labrador kruizinkje achtergelaten in de praktijk waar ik werk, de eigenaren konden de medische kosten van dit pupje niet betalen. Ik heb deze kleine schavuit mee naar huis genomen, echter hebben we hem tot mijn groot verdriet na 2 weken moeten laten inslapen. Hij bleek een ernstige afwijking aan de nieren te hebben.
Afbeelding
B2 was echter zo blij met zijn vriendje en had onmiddelijk veel minder last van zijn verlatingsangst
Afbeelding
Dus na de veel te vroege dood van dit pupje, toch maar op zoek naar een maatje voor B2.
Dat werd Baron, ca. 7 maanden oud en geïmporteerd uit een asiel in Rusland. Een heerlijke ruige kruizing en een schat van een dier.
Hier nog een beetje onwennig. Op de achtergrond trouwens een foto van onze Baco.
Afbeelding
Al snel waren B2 en Baron de beste maatjes, er wordt heel wat afgestoeid
Afbeelding
Maar ook gebroederlijk geslapen
Afbeelding

Afbeelding
Lekker rotzooien in de beek achter ons huis
Afbeelding
Lachebekkie
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vrienden voor het leven
Afbeelding

kekaro

Re: Een Aussie en een GVR (Grote Vriendelijke Rus)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:15

wat een superleuke honden !
echt geweldig zo samen :D
en wat leuk dat je B2 en Baron en het kleine labje hebt opgevangen en een goed
huis hebt geboden, helaas te kort voor het kleintje maar toch ;)

fanci_mike

Wat een heerlijk duo, wat zul je daar van genieten! Wel knap dat jullie de dove man nog zo hebben kunnen opvoeden!

Diane_

Wat een leuke honden!
Een dove hond lijkt me wel erg lastig zeg, super dat hij bij jullie zo'n fijn huisje heeft. :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:17

wat een leuk stel samen :j vooral die foto's dat ze zo mooi bij elkaar liggen, die zijn echt gek op elkaar!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:21

Heerlijke dieren! Ik vind B2 zo ontzettend mooi. Weet je nog dat we hem en Barat vaak met elkaar vergeleken? Ze leken qua gedrag zo veel op elkaar....

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:22

Oh ge-wel-dig....Wat een schitterende honden. Heerlijke beesten he Aussies :D
Wij hebben zelf 1,5jaar geleden onse Lady uit Duitsland gehaald. Heerlijke hond maar niet bij iedereen even makkelijk.
Ze is tegenover ons 3jarige dochtertje enorm waaks. Niemand hoeft haar kwaad te doen. En ze kan zoveel bij die hond flikken.
Echt 2 handen op 1 buik. Ik heb altijd gezegd, als Lady ooit wat overkomt en er zou weer een hond komen dan word het weer een Aussie :j

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 14:25

Voor B2 hebben we wel ons hele erf afgezet met een hek. Baco bleef gewoon op ons erf, liep nooit naar de straat en ook Baron zou ik wel vertrouwen zonder hek. Maar B2 gaat overal als een kip zonder kop op af, ziet nergens gevaar. Loslopen gaat daarom ook niet, als hij iets interessants ziet, gaat ie er op af. Terugroepen heeft dan uiteraard geen enkele zin :P , in het begin nog wel geprobeerd met een trilband, maar ook dat was niet zeker genoeg. Hij loopt dus thuis op een afgesloten erf, ook zoveel mogelijk zichtdicht gemaakt, anders blaft hij naar alles wat er beweegt op straat, als hij het niet ziet, reageert ie ook niet :+ . En buiten altijd aan een sleeplijn van 20 meter en zo weinig mogelijk in gebieden waar we andere mensen tegen kunnen komen. Het is nu eenmaal een hond met gebruiksaanwijzing, maar daarom niet minder gewenst hoor.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 14:27

Diablo schreef:
Heerlijke dieren! Ik vind B2 zo ontzettend mooi. Weet je nog dat we hem en Barat vaak met elkaar vergeleken? Ze leken qua gedrag zo veel op elkaar....

Die 2 waren vast hele goede maatjes geweest, jammer dat ze elkaar nooit hebben kunnen ontmoeten

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:32

Wat een prachtige honden en wat zijn ze lief met elkaar! B2 is echt héél knap, wat een plaatje! En wat een mazzel heeft hij met jullie!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:23

Wat een mooi stel is het toch en wat heb je toch een groot hart voor dieren <3

*'t wordt toch wel tijd voor een dagje met de hondjes wandelen, als ik jullie beek zie <3 *

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:25

Ahhhhhhhhhhhhh die laatste foto! :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:07

idd die laatste <3 wat een lekker stel samen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:13

Wat een ontzettend gave honden allebei! Echt superknappe dieren :D
En wat een fijne foto's om te zien, het is aan elk plaatje af te lezen hoe blij ze met elkaar zijn <3

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:43

Wat een leuk stel!! Knappe aus ook! :)
Is het een merle x merle breeding?

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 23:05

Jakary schreef:
Is het een merle x merle breeding?

Pfoe, geen idee eigenlijk. De eigenaren waar wij hem vandaan hadden, kwamen met een heel vaag verhaal over een fokker die hem wilde euthaniseren en dat zij hem daar weg gehaald hebben, maar ze konden/wilden me geen gegevens geven van die fokker. Ze konden zelf zogenaamd hem niet houden ivm hun andere 2 hondjes. Maar ik denk eerder dat ze merkten dat een aussie pup toch wel heel veel werk was met 2 kleine kindjes en een derde op komst, en toen hij ook nog eens doof bleek te zijn ....
Eerlijk gezegd weet ik dus niet eens of hij überhaupt raszuiver is, maakt ons ook niet uit, fokken zullen we sowieso niet met een hond met een mogelijk erfelijke handicap.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:53

Hij zit alleszins super bij jullie :)

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:14

Die namen ! prachtig !
Wat een ontzettend leuke honden heb je.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:17

Wat hebben jouw honden een gezegend leven!
Veel plezier met de mannen.

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 18:32

Smeltsmelt. Een Aussie. <3

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:35

wat een mooie foto's, lekker stel honden!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:42

Wat een mooie foto's en heerlijke honden! Wat mooi om te zien hoe goed ze met elkaar kunnen opschieten.