Kat speelt met waterbak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Kat speelt met waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 09:59

Wij hebben in juni nog een poes erbij genomen.
Het is een hele lieve, rustige en zelfs luien poes.
Ze slaapt en kroelt vooral heel veel, verder geen probleem dus.
Ze heeft alleen een tik, ze speelt met de waterbak :=
Ik heb het nog nooit vast kunnen leggen op foto helaas maar ze pakt echt de bak vast en trekt hem naar zich toe.
Dan schud al het water erover heen :roll:
Dat lijkt ze geweldig te vinden en drinkt dan ook.
Ze doet dit ook wel eens met een glas en ze hengelt ook met haar pootje om het vervolgens af te likken.
Vind mijn kat dit nu echt leuk of wil ze me iets duidelijk maken??
Verder vind ik het geen ramp, ze doet het ook alleen in de ochtenduren of zal het dan baddertijd zijn??? _O-

Kikka

Re: Kat speelt met waterbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:13

Mijn kat doet hetzelfde. Hij vindt dat zijn waterbak midden in de keuken moet staan voor 'ie eruit kan drinken. Ik heb hem maar een zwaardere bak gegeven, want hij viel steeds om door dat gehengel.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:18

hier ook 2 katten die dat doen, heb nu een stevige waterbak want ik kon iedere dag wel water opruimen :))

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:24

Hier ook een met die tik.
Al zit ze ook vaak "te vissen" naar iets in het water. Kan alleen niet zien naar wat >;) Ze doet dit overigens pas een paar jaar, ze is nu 17.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:29

Mijn ouders hebben d'r eentje die bij voorkeur uit de stromende kraan drinkt, want daar kan je ook zo leuk mee spelen :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:36

Doen onze twee katten ook. Hele waterballetten worden het. Met als gevolg witte uitgeslagen plekken op kromgetrokken laminaat :(

DE Oplossing: De Cat-it: Afbeelding

Stromend water, dus leuk en ze drinken ook vaker wat ook nog eens goed voor ze is :j Soms staat hij even stil, bijv als ie bijna leeg is. En dan gaat meteen weer het pootje in het bakje. Ik heb ook het idee dat ze het doen om te peilen waar het water precies is. Zien gaat lastig omdat het doorzichtig is, dan dan maar voelen. Zodra het weer stroomt, drinken ze weer netjes :j Ideaal, ik wil niet anders meer!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 20:48

Rijerijerije schreef:
Doen onze twee katten ook. Hele waterballetten worden het. Met als gevolg witte uitgeslagen plekken op kromgetrokken laminaat :(

Stromend water, dus leuk en ze drinken ook vaker wat ook nog eens goed voor ze is :j Soms staat hij even stil, bijv als ie bijna leeg is. En dan gaat meteen weer het pootje in het bakje. Ik heb ook het idee dat ze het doen om te peilen waar het water precies is. Zien gaat lastig omdat het doorzichtig is, dan dan maar voelen. Zodra het weer stroomt, drinken ze weer netjes :j Ideaal, ik wil niet anders meer!

Grappig, geen idee hoe dit precies werkt.
Wel grappig dat meer katten deze tik hebben.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:21

Ik heb het vaker met waterbakjes gezien, ik denk inderdaad dat het is om te kijken waar het water precies begint. Sommige katten steken gewoon hun neus er in. Een van die van mij doet het met de WC... Als ik weer vergeet om de klep naar beneden te doen en de katten op de badkamer zijn geweest hoef kijk ik niet raar op als de WC bril en alles rondom de WC nat gespetterd is. En dan komt ze doodleuk met natte pootjes op schoot zitten voor aandacht :+ Ze hengelt trouwens ook in emmers met water (als ik bezig ben met mijn aquarium en vooral met dweilen moet ik goed opletten) en loopt ook graag de douche in als er net iemand heeft gedoucht.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:22

Rijerijerije schreef:

Die heb ik ook voor mijn poes maar die zit nog steeds te hengelen ( ze heeft m al vanaf kitten zijnde)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:25

Rijerijerije schreef:
Ik heb ook het idee dat ze het doen om te peilen waar het water precies is. Zien gaat lastig omdat het doorzichtig is, dan dan maar voelen.

Dat klinkt best wel logisch! Onze oude kat deed altijd zijn pootje in het bakje en dan pas ging hij drinken. Ik snapte nooit waarom hij het deed :')
Onze jongste kat drinkt het liefste uit de kraan.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:33

Mijn kat stopt gewoon zijn hele hoofd in zijn waterbak en is dan tot in zijn baard en boven zijn ogen nat. Schudt zich dan uit als een hond en komt vervolgens op schoot zitten...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:42

ik werk zelf op een dierenopvang en bij ons doen ook heel veel katten het! Oplossing, een zwaardere waterbak

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:45

Wij hebben een flinke stenen bloempot met water waar aardig wat water in gaat en die trekken ze niet zomaar door de gang heen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 08:29

Vanmorgen was de hele keuken nat en stond ik er met mijn sokken in en de bak lag op de kop.
Toch maar besloten een zwaarder bak te nemen.
Ik heb een kattenluikje naar buiten en heb het speelbakje buiten gezet met water erin.

Ik vond het wel grappig en dacht dat niet veel katten zo met water zouden spelen, maar blijkbaar doen veel katten dit dus.
Misschien ook zo'n katten drink ding kopen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:36

Mijn katten doe het ook ik weet alleen niet welke, ik heb dus een zwaardere bak gekocht een hondenbak de grootste maar toch staat ie elke dag ergens anders.

Een van mijn katten heeft allerlei kleine knuffels met katnip eendje, kikkertje,egeltje, ik denk een stuk of 7 het zijn soort van haar kinderen elke dag liggen ze ergens anders en vaak krijg ik er eentje op mijn bed, bank...
Maar goed een van mijn katten Garfield heeft daar een hekel aan en verzuipt elke dag een van haar "kinderen" :=
Die Lotus weer uit de bak hengelt... met andere woorden elke dag en soms 2x per dag mag ik dweilen.
Groter bak heeft hier niet geholpen en op een of ander manier kan mijn goedkope laminaat er tegen :))

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:37

wat voor bakje heb je?

je hebt van die ijzeren bakjes die spiegelen,katten zien zo zichzelf en dat is leuk.

bakje van ander materiaal kan helpen.
die van mij drinkt gewoon uit een stenen soepbakje van mezelf :j

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:11

We hebben hier een dienbladje onder de bakjes, dan kunnen ze een beetje morsen zonder dat het op de grond komt.

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:20

Ik heb ook een stenen hondenwaterbak. Loeizwaar dat ding... maar katlief krijgt het voor elkaar om hem bij wijze van spreken rond te laten draaien (met snelheid :+ ).
De oplossing: Ik heb hem in de gootsteen van de bijkeuken staan. Dan kan hij ronddraaien totdat hij leeg is, zonder dat al het water op de vloer ligt. Enige nadeel... katlief zit het liefst naast de waterbak in de gootsteen, krijgt heerlijk vieze, natte pootjes en loopt daarna door de bijkeuken en hal, waarbij hij een prachtig spoor nalaat. Heel soms presteert hij het ook om zijn poten achteraf (of ervoor ;) ) even door de kattenbak te halen... dan krijg je een nog mooier effect :P .

Ach, mijn vorige poesje presteerde het om alles wat maar los lag (lees: zakdoeken, sokken, speeltjes e.d.) mee te nemen en in de waterbak te dumpen. Manlief heeft regelmatig naar zijn sokken mogen zoeken 8-) . Katlief deed het alleen met speeltjes. Maar doordat de bak nu hoog in de wasbak staat.... no problemo meer.

Geweldige beesten he, die katten *\o/*

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 09:35

Ach ik vind het ook wel grappig, het is zo'n leuk beestje en heeft al een hoop meegemaakt.
Laat haar maar lekker lol hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:42

ja maar wat ik minder leuk vind als ik de kamer dweil, meestal 1x per week (kattenkamer) en ik kom 3 uur later thuis ziet het er weer uit alsof ik maanden niks heb gedaan.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 09:45

tita schreef:
ja maar wat ik minder leuk vind als ik de kamer dweil, meestal 1x per week (kattenkamer) en ik kom 3 uur later thuis ziet het er weer uit alsof ik maanden niks heb gedaan.

Nou ja ik veeg het op en klaar maar kan het me wel voorstellen en zeker met laminaatvloeren die krom gaan staan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 09:49

Nou heb super laminaat staat niet krom maar al die vlekken en overal plassen want al redt Lot een van haar kinderen dan is ie super nat en sleept ze hem door hele boven-verdieping heen, ze pakt hem niet op want dan is ze zelf nat :)

En praat ik niet eens over al die afdrukkingen want Nora vind natte voeten lekker geloof ik..overal opgedroogde zooi :r

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:04

Hm, het kattenmonster hier staat ook wel vaak met 1 poot in zijn waterbak te drinken, maar likt hem daarna droog ofzo. Heb meer last van spetters na het uitschudden als ie zijn hele kop er dus insteekt..
Overigens vindt ie het in de zomer erg leuk om met de tuinsproeier te spelen als die aan staat en komt dan dus echt doornat weer naar binnen. Dat katten niet van water houden is wat mij betreft dan ook echt een fabeltje. :j

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:05

Mijn lieve poezel heeft het ook een tijdje gedaan. Nu heb ik er een kommetje onder gezet en is het te zwaar voor haar waardoor ze haar strijd met de waterbak heeft moeten staken.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:00

Ik heb het zwaardere drinkbakje op een deurmat metantislip gezet (blokker 5euro). Als ze kliederen dan komt het merendeel op de mat en ze kunnen de boel iets moeilijker verplaatsen.