Osteopaat voor mijn hond...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Osteopaat voor mijn hond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 07:59

Ik ben voor mijn hond op zoek naar een goede osteopaat.... het liefst in de regio Rotterdam.

Wat zijn jullie ervaringen met osteopatie en honden?
Wie zouden jullie aanbevelen?

dierenfan

Re: Osteopaat voor mijn hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:05

in regio rotterdam kan ik niemand aan bevelen (ken daar niemand) maar er is vorig jaar een osteopaat geweest voor mijn jongste hond en die heeft daar enorm veel baat mee gehad (bleef mank lopen na LPC operatie en door verkeerd gebruik van zijn poten liep hij zich vast (na 10 minuten lopen kon hij geen stap meer zetten) en sindsdien is hij enorm vooruit gegaan en loopt weer met gemak 2 uur mee.

Over 1.5 week komt er nu een chiropractor voor mijn andere hond en ben zeer benieuwd wat die gaat doen.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:39

Kijk even op de lijst van Icreo, de opleiding van Icreo bevat naast de paardenosteopathie ook hondenosteopathie. De osteopaten op de lijst kunnen dus evt. ook je hond behandelen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:42

Paardenosteopaat Michael Hamerslag doet ook honden. Moet je even op zijn site kijken, hij heeft veel opleidingen gehad. Komt uit Strijen, en reist door heel NL.
Echt een zeer kundige man!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 20:06

Thanks voor de reacties!

@dierenfan: ow, ben benieuwd wat de chiropractor gaat doen, voor welke klachten komt hij?

@Siggy: Dank je,die lijst heb ik bekeken idd. Zag dat er veel mensen erg ver weg zaten, maar was benieuwd naar persoonlijke ervaringen.

@GJ9: ik heb hem even een mail gestuurd, heb jij ervaringen met hem?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:29

Ja hij is bij mijn paard geweest en, heeft topwerk geleverd. Van kreupel en chagerijnig naar fitte en energieke merrie. Hij heeft enorm veel kennis, en legt alles uit wat je wilt weten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 08:23

nektosha schreef:
Thanks voor de reacties!

@dierenfan: ow, ben benieuwd wat de chiropractor gaat doen, voor welke klachten komt hij?

@Siggy: Dank je,die lijst heb ik bekeken idd. Zag dat er veel mensen erg ver weg zaten, maar was benieuwd naar persoonlijke ervaringen.

@GJ9: ik heb hem even een mail gestuurd, heb jij ervaringen met hem?

Hij wil niet graag een halsband dragen (gaat dan heel stijf lopen) en foto's laten zien dat nek wel in orde is alleen rug beginnende spondylose (kan nog goed zonder problemen door chiropractor behandeld worden!) en 1 heup is niet in orde.
De klacht is dus voor namelijk dat hij heel stijf en houterig is maar aldus de rontgenfoto's hoort hij dat niet te zijn.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 11:18

Wij zijn met onze hond naar Yvonne Krooshof geweest in Hilversum, hele aardige vrouw en ik heb er veel goede verhalen over gehoord.