Ervaring kennel bij Efteling gezocht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Ervaring kennel bij Efteling gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:44

Wie heeft wel eens gebruik gemaakt van de kennels die bij de Efteling horen? Hoe groot zijn die, is het er rustig of onrustig. Hoe zit het met toezicht? Ik begreep wel dat het bij de rolstoelverhuur zit maar zijn dat ook de toezichthouders?

Normaal zitten ze liever in de auto maar die dag is voor ons idee te lang ervoor. Thuislaten is geen optie en oppas voor deze 2 is lastig te regelen omdat het niet de meest sociale honden zijn.

We kennen wel de kennels bij Warner Brothers Movie world in Duitsland, daar is geen probleem. Is het daarmee te vergelijken op het uitlaten na?

Wendel

Re: Ervaring kennel bij Efteling gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:50

Efteling is ook wel te doen hoor.
Altijd toezicht en de kennels zijn wel aardig aan de maat. Je hebt verschillende maten. Onze 2 jack russells zijn er toen geweest, je moet ze wel zelf uitlaten.
Wij nemen anders nooit de honden mee maar we waren een weekend weg en hadden daarbij 2 stacaravans gehuurt en now way dat we de honden daar een dag in zouden houden, maar dat is weer een ander verhaal....
Neem ook een kussen ofzo mee want ze komen in een kale kennel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:54

Mand gaat idd mee, net als 2 mega botten en een flostouw hebben ze wat te doen. Uitlaten is wel handig, alleen geen idee hoe gestrest ze daarna zijn als ze er weer inmoeten. Normaal zitten ze in de auto, ook voor langere tijd. Dat is voor hun hun bench. En ze kunnen heel lang zonder plassen en poepen. Het zijn beide asielhonden met daardoor ruime kennel en benchervaring. Maar deze periode is te lang en waarschijnlijk ook te koud.

Hoe groot is de grootste ruimte ongeveer? Boxmaat, halve boxmaat of veel kleiner?

We hebben er lang geleden gebruik van gemaakt een keer en toen was er geen toezicht en kon iedereen in en uitlopen en erbij komen in de kennel. Dat is bij deze 2 lievertjes geen goed idee dan heeft de ehbo wat te doen. :')

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:57

Onze honden hadeen dus geen ervaring met kennels, wij hebben er daarvoor wel gekozen om ze in een grote kennel samen te doen. Kon de kleine een beetje steunen op de oudere hond. Het zijn verwarmde hokken en ze zaten er niet alleen toen. Ze kwamen er super relaxed weer uit hoor, was geen probleem. We zijn er een aantal keren verdeeld over de dag heen gelopen en allen keren geen probleem met in en uitladen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:06

Hoe veilig is zoiets dan? Zijn die kennels open voor iedereen of is er wel enige beveiliging? Zou het geen fijn gevoel vinden als ik weet dat iemand anders mijn honden ook gewoon kan meenemen. Maar ik neem aan dat je ze wel moet inschrijven e.d. zodat ze ook zeker weten dat je ze weer ophaalt?

Misschien is het voor ons wel een idee om eens uit te proberen, maar passen er 2 grote honden samen in een kennel daar?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:28

Tja hoe groot zijn jou 2. Als dat echt bakbeesten zijn dan denk ik dat het krap word. Maar 2 boxers ofzo moet kunnen.
En ja er is de hele dag iemand aanwezig. Volgens mij moest je je inderdaad inschrijven. Wat ik nog weet is dat die ene persoon die er smorgens was bij inschrijven ook er weer was bij uitlaten en ophalen van de honden.
Wij vroegen toen ook of het spul niet opslot kwam maar dat kon niet ivm de veiligheid. Ik ook zo natuurlijk maar wij gingen eerst met een dubbel gevoel weg. Is later helemaal overgegaan hoor.
Is erg goed vertrouwd anders hadden wij het ook niet gedaan. Wij zijn erg zuinig op de honden en mijn moeder heeft ze opgevoed als haar eigen kinderen. Zijn dus ook wel wat verwent

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:36

ik zou mijn honden apart zetten. Kennel geeft vaak extra stress en kleine ruimte en als ze reageren op andere honden heb je kans dat ze door de stress in elkaar klappen.
Mijn honden zitten op mijn werk ook in de kennel en gescheiden. Dit omdat de ene een mand MOET hebben wegens gewrichtsproblemen en de ander alles sloopt in de kennel en dus een kale kennel moet hebben (thuis sloopt hij nooit en heeft hij nooit gesloopt). Beiden staan al te springen als we gaan naar het werk en als ze daar de kennel in mogen. Vinden ze geweldig.

Ervaring met de kennels in de EFteling heb ik niet maar als daar wel eens honden gestolen zouden zijn dan had dat op internet vast en zeker bekend geweest!!

Voordeel van een hond meenemen en daar in de kennel zetten is idd dat je zelf makkelijk even uit kan laten en dat de honden ook een dag eruit zijn en 's avonds net zo moe zijn als jullie.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:50

Een rottweiler en een kruising rottweiler :D
Moeten echt samen in een kennel kunnen, dat zijn ze ook gewend zo. Jammer dat er nergens foto's van de kennels zijn oid.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:02

Als ze elkaar met rust laten in een relatief kleine ruimte dan moet je ze gewoon bij elkaar plaatsen. Als je ook maar een vermoeden hebt dat het niet kan. Elkaar niet hun eigen ruimte gunnen zou ik je het niet aanraden.
Had ook al even gezocht op iets vergelijkbaars maar kan nog niets vinden.
Zo even uit het hoofd de maten: Ik denk iets meer dan een meter breed en ongeveer 2 meter lang.
Dit is dan een grote kennel. Kleine kennel konden die van ons niet met zijn 2en in en dat zijn maar 2 kleintje.

Kan me ook nog wel iets vergissen in de maten hoor maar zit er niet ver vanaf. Het is tenslotte ook al een aantal jaren terug

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 00:38

Wij moeten een herder en een russelkruising kwijt en die moeten juist met zijn 2 en bij elkaar zitten. We laten ze vooraf uitrazen in het bos dus ze zijn wel moe even als we daar aankomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:38

Ik schop dit topic toch weer even omhoog.
Wij gaan volgende week naar de Efteling en mijn moeder vertelde dat er idd kennelmogelijkheden zijn.
Maar onze witte herder is vrij schuw, dus ik twijfel of ze toch niet beter thuis kan blijven (en dat ik haar van te voren uiteraard wel flink uit laat).
Dan zit ze toch in haar vertrouwde omgeving en ik begreep dat ze haar niet voeren en uitlaten? Of is dat inmiddels veranderd?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 21:40

Het is ons toen goed bevallen. De kennel was alleen door ons te openen en ivm hun gedrag zaten ze in een hoek. Honden zijn tussendoor door ex uitgelaten. Eten hebben ze later gehad toen we weggingen. Wel destijds vrij kleine kennel maar voor een dagje wel te doen,

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:41

Thuislaten met een oppas geen optie?
Dat zou voor mij beter voelen dan hond achterlaten bij kennel. Als ze schuw is.
Stel het gaat niet dan moet je straks naar huis ipv dat je een lekker dagje uit bent.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:43

Ik ga maandag met de kinderen en kleinkind maar mijn honden gaan naar een vertrouwde oppas ik wil rustig zonder stress genieten en dat doe ik niet als ik niet weet of ze worden uitgelaten enz

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 21:44

Dat is vaak het probleem een oppas bij een schuwe hond werkt niet tenzij het een bekende is. Meestal als ze met rust gelaten worden gaat het. Geen mensen die aan ze gaat zitten plukken oid, inmiddels zijn de twee hier iets gemakkelijker. Hun wereld iets groter en hebben ze ruime ervaring met movieworld, goed pension, kennel bij disneyland.

Alleen kies ik er tegenwoordig voor nu ik er alleen voorsta ze voor paar dagen naar voor hun fijn lension te brengen. Kost iets meer maar ze voelen zich daar op hun gemak. En blijf ik bij voorkeur pitten zelf in de buurt ook. Of ze blijven thuis en draaf ik ze heel goed af.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:47

Het is ook een bekende iets anders werkt voor mijn kleine Mup niet die is erg eenkennig en bang voor vreemden
Vandaar dat ik altijd mij honden bij vriendin kwijt kan

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:49

Cayenne schreef:
Ik schop dit topic toch weer even omhoog.
Wij gaan volgende week naar de Efteling en mijn moeder vertelde dat er idd kennelmogelijkheden zijn.
Maar onze witte herder is vrij schuw, dus ik twijfel of ze toch niet beter thuis kan blijven (en dat ik haar van te voren uiteraard wel flink uit laat).
Dan zit ze toch in haar vertrouwde omgeving en ik begreep dat ze haar niet voeren en uitlaten? Of is dat inmiddels veranderd?

Even Efteling bellen want volgens mij is de kennel er niet meer

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:56

Kennel is er gewoon nog hoor, ze worden niet uitgelaten, je krijgt een kaartje mee waarmee je je hond kan ophalen/uitlaten.
Ze voeren niet, ze zorgen alleen voor water.

Ik zou haar trouwens gewoon thuis laten, als ze dat goed kan en iemand vragen (die ze kent) om haar even uit te laten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:02

Kennel is er nog gewoon. Vorige week nog groot in het nieuws geweest :+

Wij hebben onze Malamute er ook een keer gelaten. Ze houden toezicht maar zitten verder niet aan je jond ofzo. Je moet zelf uitlaten e.d
Wij waren er toen tevreden over.
Hond was wel kennels gewend trouwens

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 22:16

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:45

Waarom was de kennel in het nieuws? := Ik ga even zoeken!
Ik vind het trouwens ook vreemd dat ik nergens foto's van de kennels zelf kan vinden?

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik haar dan gewoon lekker thuis laat. Ze kan prima wat uurtjes alleen thuis blijven en gaat dan vaak rustig slapen. Ik ga met mijn moeder voor wat nostalgie snuiven :P Dus ik denk niet dat we de hele dag blijven en ergens in de middag alweer thuis zijn. Het is voor ons ook maar een half uurtje rijden.
We zijn net verhuisd en ik ken nog niemand die even zou kunnen oppassen, maar met vreemden vind ze het ook spannend. Ik denk dus dat we haar van tevoren een uur/anderhalf uur goed uitlaten en dan met een lekker botje thuis in haar eigen vertrouwde omgeving blijft. Ze hoeft dan thuis ook niet in de bench want ze sloopt niet.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-09-17 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:47