Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ons is indertijd geadviseerd om wel vitaminen bij te voeren hierbij. ervaring was goed in de zin dat de hond er goed uit zag en voor een berner sennen vrij oud is geworden. deze hond kreeg het echter niet wegens allergieen, dus daar kan ik je niet mee verder helpen
Vandaar ook het zelf koken... 
Sonja89 schreef:@ BrankaZ: die site ken ik, heel interessant en heb er ook al meerdere malen rondgekeken. Maar ik zou niet weten waar ik moest beginnen met barfen. Wat is een alternatief voor het koken van groente? Daar is geen alternatief voor?
Sonja89 schreef:Ik weet inderdaad dat je zulke dingen 6-8 weken vol moet houden om te zien of ze werken. Echter, van het dieetvoer kreeg hij ontzettend diarree en we zitten nu een week of 3 op vlees. De DA heeft ons eergisteren verteld dat het voeren van alleen vlees bij dit dier juist averechts werkt en daarom willen we dit niet nog 3-5 weken volhouden.
Rijst moeten wij júist gaan gebruiken en geen vlees, maar vis.
Sonja89 schreef:Tieme, zijn klachten:
- rode, kale, jeukende huid, veel mee-eters op de buik
- jeuk tussen voetkussentjes
- rode oogleden
- rode, jeukende kin... etcetera
Allemaal zaken die te maken hebben met jeuk dus. De afgelopen maanden is hij juist aangekomen ipv afgevallen en zijn ontlasting is overwegend goed.
@ Jade: voor vis zijn we van plan naar de markt te gaan, denk dat we daar goed zullen slagen!
@ BrankaZ: die site ken ik, heel interessant en heb er ook al meerdere malen rondgekeken. Maar ik zou niet weten waar ik moest beginnen met barfen. Wat is een alternatief voor het koken van groente? Daar is geen alternatief voor?
Die holistische DA zou ik heel graag bellen, maar ik moet erbij zeggen dat we 2 studenten zijn en in de veronderstelling waren dat we een gezonde hond mee naar huis kregen. Achteraf hadden we toen natuurlijk een dikke roze bril op (plekken etc. had hij al), maar we kunnen ons helaas niet alles veroorlovenVandaar ook het zelf koken...
Sonja89 schreef:We gaan ook niet vis compleet voeren, maar vis/rijst/groente
Sonja89 schreef:Die holistische DA zou ik heel graag bellen, maar ik moet erbij zeggen dat we 2 studenten zijn en in de veronderstelling waren dat we een gezonde hond mee naar huis kregen. Achteraf hadden we toen natuurlijk een dikke roze bril op (plekken etc. had hij al), maar we kunnen ons helaas niet alles veroorlovenVandaar ook het zelf koken...
Tieme schreef:Sonja89 schreef:We gaan ook niet vis compleet voeren, maar vis/rijst/groente
Ze bedoelt ermee te zeggen dat je met alleen dat programma geen complete maaltijd voert. vis/rijst/groente kan je niet tot in den einde blijven geven. zit gewoon niet alles in dus hij zal op den duur dingen te kort gaan komen.
Tieme schreef:Sonja89 schreef:We gaan ook niet vis compleet voeren, maar vis/rijst/groente
Ze bedoelt ermee te zeggen dat je met alleen dat programma geen complete maaltijd voert. vis/rijst/groente kan je niet tot in den einde blijven geven. zit gewoon niet alles in dus hij zal op den duur dingen te kort gaan komen.
Tieme schreef:joyce83 schreef:Tip is misschien ook om het boek van Tannetje koning te bestellen. Zeer prettig te lezen en handige informatie erin.
Dit is de holistische dierenarts waar ik met hem naar toe geweest ben.