Vlooien, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Vlooien, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 00:19

Pfff, ik word er nu echt gek van!

Mijn hond en 2 katten hebben beide vlooien. Geen idee hoe en waar het begonnen is...
Ik heb ze gewoon netjes behandeld met frontline voordat ze vlooien kregen. Ik heb ze nu ook weer 2 keer behandeld met frontline, gewassen met vlooienshampoo, alle dekens uitgewassen op 90 graden en daarna in een afgesloten zak gedaan, een week lang. Ook heb ik alles ingesprayd met tapijtspray tegen vlooien.. De hond en de katten elke dag 2 keer gekamd met een vlooien kam, en nog stikken ze van de vlooien??

Wat kan ik nog doen??

Edit: en mezelf helemaal suf gestofzuigd niet te vergeten.. :')

stephanie404

Re: Vlooien, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:23

Veel stofzuigen en de zak weggooien erna. Het duurt even voordat de spray werkt dit moet je ook een paar keer herhalen (tapijtspray). De eitjes komen vaak nog uit. De katten niet meer behandelen al die rotzooi is ook niet goed voor hun. Gewoon de omgeving blijven sprayen en daarna stofzuigen en de zak weggooien. Na verloop van tijd zijn alle eitjes uit en ben je verlost. Heel erg vervelend heb ook 2 keer een vlooienplaag gehad.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:24

Probeer eens een ander ontvlo middel

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 00:25

@Stephanie: dat is idd ook een idee om de zakken weg te doen, thanks!

@Winsel: nog suggesties voor andere middelen?

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:29

frontline helpt in vele delen van NL niet tegen de vlooien.

wij hebben advantix voor onze hond met zware vlooien allergie en die heeft nu nergens meer last van.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:29

Probeer eens advantage als ontvlooiing, werkt echt super. Anders Stronghold.

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:30

Ja want anders komen de eitjes die je opzuigt alsnog uit in de zak en ja dan komen ze weer aanspringen. Heeft bij mij ook bijna een maand geduurd voordat het helemaal schoon was, maar wel goed in de gaten houden dat het wel elke keer wat minder word.
Suc6 ermee :(:)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 00:34

En die advantix kan ik die bij de Boerenbond of de dierenwinkel krijgen, of moet ik daarvoor naar de DA?

Dan ga ik dat morgen eens halen!

@Stephanie: Ja ik heb nu de zak eruit gehaald van vanmiddag :j Het werd wel minder met het krabben en ik zag er ook minder kruipen bij de hond.. Maar ik heb het idee dat het weer toeneemt.. -O-

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:36

Ja als je 1 vlo ziet liggen er wel honderden eitjes dus het kan even toenemen, maar in 2 weken moet je toch wel verbetering zien als je elke dag sprayt en zuigt.

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:38

Krijg gelijk weer overal kriebel na dit topic gelezen te hebben _O-

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:38

dierenwinkels hebben ze als het goed is meestal wel en de dierenarts ook.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:39

advantix is volgens mij alleen voor honden.

Dan zou je inderdaad moeten denken aan advantage of stronghold.
Vaak alleen bij de dierenarts te verkrijgen. Maar kun je gewoon zo kopen hoor, hoef je je kat niet mee te nemen en geen consult te betalen.

En stof eens een stuk vlooienband in je stofzuigerzak :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 00:42

Goed idee van die vlooienband. Misschien dat ik ze ook in stukken kan knippen en op plekken kan leggen waar de katten veel komen? Uiteraard alleen als ik er bij ben. Zou dat kwaad kunnen?

Ik zal morgen eens da DA bellen voor een receptje..

Ik krijg inderdaad ook overal kriebels nu.. brr :')

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 02:26

Hier zijn we er ook suf van, al maanden behandelen we alle katten met pipetjes, sprays, en iedere dag leegkammen.
Zelfs de katten onder de douche gedompeld (best sneu gezicht) waarna ze er 2 dagen vanaf waren..
Huis helemaal suf gereinigd, tapijt eruit (alleen de trap nog) bestrijdingssprays erdoorheen iedere dag stofzuigen.
Het mag niet baten, het is niet meer zo erg dat ze je benen op springen (was in de zomer een keer zo, krijg spontaan kippenvel weer!) maar uit de katten halen we ze nog wel.
Alle was, gordijnen en beddengoed ook de was in en zelfs het bed zelf ingesprayd.. niets werkt! (en nu niet denken dat het overkomt als een plaag, ze zijn niet in huis zelf te vinden maar de katten hebben ze steeds opnieuw gewoon weer..)
1 kat is niet binnen te houden, die word dan helemaal gek en is gemiddeld minimaal 80% van de dag buiten, soms langer en komt hij pas 2 dagen later een keer binnen.
De andere 2 zijn bijna altijd binnen en komen weinig buiten.
Ik volg dit topic even, zo zijn de katten er een kleine maand vanaf, zo hebben ze er weer 10 in hun vacht zitten.. ;(

joketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 03:09

Geen Advantix voor katten, is toxisch! Als het echt té erg is, kan je zo'n dienst van de gemeente laten komen, om het huis te ontvlooien.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:18

Advantix is inderdaad giftig voor katten, maar alleen als het nog nat is. Dit heeft de fabrikant ons verzekerd op de praktijk. Maar je kan ook Advantage gebruiken. Dat is niet giftig en werkt net zo goed. Het enige verschil is dat Advantix uitgebreider, dus ook voor teken en muggen enz. werkt, en advantage alleen tegen vlooien en luizen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 13:41

Dan ga ik eens op zoek naar advantage :j Bedankt voor de tips!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:31

wat wij hier in de dierenwinkel altijd vertellen:

als je huisdier vlooien heeft liggen de eitjes in je huis, dus wat moet je doen..

je hond / katten goed behandelen en inderdaad frontline helpt niet zo goed meer, advantage werkt prima!
daarnaast eerst je huis goed zuigen deze zak direckt weggooien, je huis behandelen met omgevingspray (van bolfo )vooral in kieren ect.
dan mag je een paar dagen niet stofzuigen, (en vaak ook zo een goedkopen vlooienhalsband in je stofzuigerzak helpt ook wel wat tegen de vlooien die je opzuigt)
en dit zeker een halfjaar tot een jaar goed aanhouden want wat er toch nog uitkomt begint het weer van voren af aan..

de meeste vlooien zijn kattenvlooien dus die nemen je katten mee van buiten?
ontvlooi 1x in de maand.

succes!