Nieuwjaar met m'n oude hondjes gevierd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Nieuwjaar met m'n oude hondjes gevierd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 13:27

Omdat ik sinds 5 dagen plots weer thuis woon, wist ik écht niet wat te doen met nieuwjaar.
Omdat ik dan ook nog eens m'n hondje heb moeten weg geven (mams heeft er al 2), voelde ik me extra rot.

Nu is het wel zo, dat m'n neef stapelverliefd op m'n Zara is geworden, en haar dus in huis heeft genomen. Vind ik top, ze wonen op een boerderij (neef woont bij z'n oma), dus Zaar'tje heeft daar ontzettend veel ruimte. Dus hebben m'n ouders en ik besloten nieuwjaar daar te gaan vieren!

Als extratje waren ook mijn 2 ventjes aanwezig. Heb een kleine 3 jaar geleden per ongeluk een nestje gehad, en 2 van de 3 weg gegeven. De ene aan mijn oom, de andere aan mijn tante. En die zijn daar ook nieuwjaar komen vieren, met de honden!

M'n neef zelf vroeg eergisteren al of ik het niet te zwaar zou hebben. Zara weer zien, en dan weer moeten achterlaten.. Heel stoer zei ik 'nee hoor!' Het belangrijkste voor mij is, dat ze daar zo goed zit. Maar o jee, de traantjes hebben gevloeid!

Bij aankomt zag ik een neusje snuffelen onder de deur. Ik trok meteen de deur open, en Zara sprong onmiddellijk op me, om me daarna helemaal af te likken. Ze is niet echt een likkertje, dus was best een verrassing. Familie toch een beetje verbaasd.. Zaar'tje deed het daar héél goed, maar volgens hen was ze een heel andere hond vanaf ik binnen kwam. Relaxter, gelukkiger, .. Ze heeft de hele tijd bij mij aan tafel gezeten, de lieverd.

Toen ik ging poolen in de veranda, zat ik daar een kwartiertje toen mijn tante de deur open deed. 'Zara zat de hele tijd aan de deur, ik denk dat ze naar jou wilde'. Ja hoor. Ze ging meteen tussen m'n benen zitten. En wanneer ik moest opschuiven omdat in de weg zat voor degenen die aan het poolen waren, liep ze direct met me mee.

Tegen een uur of 2 werd ze gelukkig heel moe, en ging ze in haar nestje liggen. Ben fijn bij haar gaan zitten, lekker ondergedekt. Kreeg het toen echt zwaar, en ben stilletjes beginnen huilen. Zaar'tje begon te bibberen als een gek, arm dier. Terug gekalmeerd, en haar is slaap proberen knuffelen. Ik zag het echt niet zitten, om de deur achter me te moeten sluiten als zij daar voor zou staan.. Stilletjes m'n jas aan gedaan, en nog een laatste knuffel gegeven. Weer huilen, Zaar'tje weer bibberen. Heb haar toch zo ver gekregen dat ze half aan het slapen was, en gelukkig bleef ze liggen toen ik de deur uit liep.

Maar pff, wat was het zwaar! Heb meteen weer een brok in de keel van dit te typen. Ze week echt de hele avond niet van m'n zij. Toen ik in haar oortje fluisterde, bij de pool, dat zij de allerliefste was, nog 10x liever dan mijn pupjes toen, kreeg ik weer een heleboel kusjes. Voor een hond die niet vaak likjes geeft, best bijzonder, dat ze net die moment uit koos. Ze heeft met haar hoofdje op m'n schoot gezeten, op m'n voeten geslapen, een half uur op m'n schoot gezeten, .. Toen ze in haar nestje lag, hing ik echt bovenop haar, m'n hoofd nog geen 10 cm boven het hare. Toen zuchtte ze een paar keer in m'n gezicht, en hield ze op met bibberen. Meer nog, ze begon zo'n beetje te knorren en kneuten tegen me, we hebben echt een heel gesprek gevoerd.

Gelukkig staat m'n camera boordevol foto's. Ben ook behoorlijk geschrokken van m'n baby'tjes, wat zijn die ont-zet-tend groot geworden! Was alweer een hele tijd geleden dat ik heb gezien had. En jeetje, zo breed en gespierd! Wat een giga-beesten! Maar toch.. Zaar'tje.. Jou mis is 100x harder.

M'n allerliefste, allermooiste, allerbeste, het ga je goed. Ik had je veel liever aan mijn zijde gezien, maar dat gaat nu eenmaal niet. Je zit in m'n hart, en daar ga je nooit meer uit.
Dag, mijn lieve Zara.. Dag Iceje en Zino'tje..

Zaar'tje, Zaar'tje, Zaar'tje.. Mijn kleine meisje. Voor altijd. Waar je ook bent. Ik denk aan je.

Anoniem

Re: Nieuwjaar met m'n oude hondjes gevierd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:44

Wat dan wel weer leuk is, is dat zij jou ook mist :)
Ik snap dat je het er moeilijk mee had hoor!