. Wie nog meer en wat zijn jullie belevingen met deze liefdevolle, intelligente beestjes.Ze maken me blij, er komt er altijd even eentje kijken en vooral veel knuffels halen als ik thuis ben
. Ik heb er ook eentje tussen zitten die mij, klinkt misschien gek, als klein ritten heeft uitgekozen, Frizzle is altijd bij me waar ik ook ben in huis.Ook een geweldig moment is als ze gaan eten, met z'n 9-en rond het voerbakje en geen eentje die lelijk doet.
Op Creepy en de (half)wildjes na is iedereen hier oud en kwakkelig aan het worden, dat is toch echt niet leuk. Ik overweeg op zulke rotmomenten ook wel om te stoppen met ratten, maar alles bij elkaar opgeteld weegt het plezier nog altijd zwaarder dus daar houd ik me dan maar aan vast.
) en zou er heel graag weer hebben. Maar heb op het moment gerbils die toevallig mijn huis in zijn gerold toevallig..
. Onder de te behandelen plek bleek dat er nog een agressieve tumor zat die al behoorlijk aan het uitzaaien was. Mijn DA is niet iemand die snel een dier laat inslapen maar hij belde dat het noodzaak was en dat Zwarte Rattie ook veel pijn had, hij was ook al behoorlijk afgevallen en je zag op het laatst dat ie ook niet meer zo lekker aan z'n eten begon. Dit is echt erg, beestje hebben we opgevangen als ritten en hij is maar 21 maanden oud/jong geworden.
Het is al zo erg om ze te verliezen, maar hij was inderdaad nog veel te jong...
Hij had blaasgruis en kreeg daar speciaal dieetvoer voor, dat heeft dus geholpen. Nu blijft hij op speciaal voer, hij mocht wel weer op gewone brokken maar hij heeft al zoveel met zijn gezondheid gekwakkeld dat ik het risico zo klein mogelijk wil houden.