Verslaafd aan ratjes.......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Verslaafd aan ratjes.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 12:53

Naast de paarden heb ik er een andere verslaving erbij, RATJES :D . Wie nog meer en wat zijn jullie belevingen met deze liefdevolle, intelligente beestjes.

Ze maken me blij, er komt er altijd even eentje kijken en vooral veel knuffels halen als ik thuis ben :j . Ik heb er ook eentje tussen zitten die mij, klinkt misschien gek, als klein ritten heeft uitgekozen, Frizzle is altijd bij me waar ik ook ben in huis.
Ook een geweldig moment is als ze gaan eten, met z'n 9-en rond het voerbakje en geen eentje die lelijk doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 15:45

Ja, hier nog zo'n verslaafde! :D Ik heb er momenteel zestien. Het is voor mij geen hobby, maar echt een passie. Ze zijn zo mooi en leuk. :j

Ik heb er ook eentje die mij heeft uitgekozen, dus ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Heel bijzonder is dat. :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:10

Hier ook sinds een half jaartje 2 ratjes. Heb veel knagers en aanverwanten gehad in mijn leven, maar deze zijn toch veruit het leukste hoor. :j
Verschil met andere knagers vind ik dat ratjes zelf mensen ook helemaal te gek vinden om mee te spelen. Het is echt wel 2 richtingverkeer :j . Andere knagers gaan toch uiteindelijk liever met hun soortgenoten om als ze kunnen kiezen, de liefde komt vooral van één kant.

Anoniem

Re: Verslaafd aan ratjes.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:33

Ik had een keer bijna een paar ratjes gekregen van mijn tante.
Helaas vond mijn moeder dat niet goed :D

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 21:28

Zestien ??? Ach dat is wel erg leuk hoor, one big happy rattie family :j . Ja ze zijn te gek, helaas zijn er in 2011 drie overleden en hoop dat dit jaar toch iets gunstiger zal worden hoewel ik op dit moment met 1-tje bij de DA loop :roll:
Zag net je profiel, mooie foto's zeg. En die Creepy......gaat t daar een beetje mee ?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:09

Hier ook een rattengek, ik heb nu 13 dames en er komen er nog wat bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 13:37

LDRD schreef:
Het is echt wel 2 richtingverkeer :j .

Inderdaad, dat vind ik ook zo leuk aan ze. :)

QueenD schreef:
Zestien ??? Ach dat is wel erg leuk hoor, one big happy rattie family :j . Ja ze zijn te gek, helaas zijn er in 2011 drie overleden en hoop dat dit jaar toch iets gunstiger zal worden hoewel ik op dit moment met 1-tje bij de DA loop :roll:
Zag net je profiel, mooie foto's zeg. En die Creepy......gaat t daar een beetje mee ?

Tja, beetje uit de hand gelopen met de opvangertjes die eigenlijk tijdelijk zouden blijven. :D Raak er toch veel te gehecht aan om weer afstand te kunnen doen.
Met Creepy gaat het heel goed, maar het blijft een geval apart. Ik heb hem helaas nog steeds niet succesvol kunnen koppelen dus hij zit nog alleen, dat vind ik wel heel erg... Maar wat (nog) niet gaat, gaat niet... Ik kan gelukkig wel met hem lezen en schrijven, echt een karaktertje is het.

Het nadeel is inderdaad wel al die DA-bezoekjes en afscheid moeten nemen als ze overlijden. ;( Op Creepy en de (half)wildjes na is iedereen hier oud en kwakkelig aan het worden, dat is toch echt niet leuk. Ik overweeg op zulke rotmomenten ook wel om te stoppen met ratten, maar alles bij elkaar opgeteld weegt het plezier nog altijd zwaarder dus daar houd ik me dan maar aan vast. :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:31

Op vraag en aanbod overig staat iemand die twee ratten kwijt wil.

Misschien hier liefhebbers?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:35

Ik heb er 8 gehad (niet tegelijk 8)7 ) en zou er heel graag weer hebben. Maar heb op het moment gerbils die toevallig mijn huis in zijn gerold toevallig..
Zou echt graag weer een groot hok hebben met drie of vier rattebeestjes :D Ze zijn zo leuk!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:48

Jaaaa ik ben ook zwaar verslaafd!! :D Ik heb er momenteel 11. :)

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:58

Gaaf Miranda, welkom bij het (ratten) verslaafden cluppie :D . Heb net even foto's van je rats bekeken en die zijn geweldig zeg, die Fay <3 <3 . Tja al die beestjes zijn gewoon gaaf en ze zijn allemaal weer anders van karakter. Heb er nu eentje tussen die je wast als je ze een bezoekje brengt :j , zo lief.

RedPassion ik vertelde je ook dat ik een ratje heb, Zwarte Rattie, die aan het dokteren was..... Helaas hebben we deze man moeten laten inslapen tijdens de operatie |( . Onder de te behandelen plek bleek dat er nog een agressieve tumor zat die al behoorlijk aan het uitzaaien was. Mijn DA is niet iemand die snel een dier laat inslapen maar hij belde dat het noodzaak was en dat Zwarte Rattie ook veel pijn had, hij was ook al behoorlijk afgevallen en je zag op het laatst dat ie ook niet meer zo lekker aan z'n eten begon. Dit is echt erg, beestje hebben we opgevangen als ritten en hij is maar 21 maanden oud/jong geworden.
Bah ;( .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:47

Wat rot van Zwarte Rattie, heel veel sterkte! :(:) Het is al zo erg om ze te verliezen, maar hij was inderdaad nog veel te jong...

Ik heb momenteel ook een redelijke ziekenboeg hier, Jul en Puntneus zijn vrijdag geopereerd aan tumoren, Hans heeft een flink abces en Kindje en Zwartje zitten aan de medicijnen voor resp. gevoelige darmen en luchtwegproblemen. Het goede nieuws is dan weer dat Creepy weer gezond is. *\o/* Hij had blaasgruis en kreeg daar speciaal dieetvoer voor, dat heeft dus geholpen. Nu blijft hij op speciaal voer, hij mocht wel weer op gewone brokken maar hij heeft al zoveel met zijn gezondheid gekwakkeld dat ik het risico zo klein mogelijk wil houden.

Ik wilde dit jaar gaan bijhouden wat de DA-kosten zijn, maar misschien moet ik dat maar gewoon niet doen. :D

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:42

Ik heb ook al een tijd ratjes :)
ik heb nu twee dames genaamd Macy en oliebol, zij zijn mijn 5e en 6e ratjes.

Vind het schattige, knuffelige en grappige dieren.
Alleen zo jammer dat ze snel ziek worden en zo kort leven :(

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:01

Maakt het nog uit qua ziektes of je een 'stamboomratje' koopt? Ik heb me laten vertellen dat deze diertjes minder tumoren krijgen dan bv diertjes uit de dierenwinkel (los van het feit dat je ze daar niet moet kopen).

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:17

Ik heb vroeger muizen gehad, waren ook erg leuk en ontzettend intelligent. Lijkt me erg leuk om ze weer te hebben, maar nu heb ik ook al een kat, dus niet echt een goede combi. De kat zou het helemaal geweldig vinden.. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:36

e_horse schreef:
Maakt het nog uit qua ziektes of je een 'stamboomratje' koopt? Ik heb me laten vertellen dat deze diertjes minder tumoren krijgen dan bv diertjes uit de dierenwinkel (los van het feit dat je ze daar niet moet kopen).

Als je ratjes koopt bij een echt goede rattery die erg strikt op gezondheid fokt kan het wel verschil maken. :j Maar helaas zitten sommige ziektes er nog steeds zo hardnekkig in, en kan je ook gewoon pech hebben, dat een ratteryratje nog nauwelijks garandeert dat ze gezond oud worden. Ik vind zelf het verschil tussen ratteryratjes en opvangers nog dusdanig klein dat ik vooralsnog altijd nog voor opvangers ga... Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je dat niet wilt. In ieder geval niet naar de dierenwinkel inderdaad, niet alleen om de gezondheid van de ratjes maar vooral omdat je de nare broodfok die daar achter zit niet moet willen steunen. :)