Hoelang zonder plassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Hoelang zonder plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 00:32

Onze hond heeft sinds vanmorgen 8 uur niet meer geplast/gepoept wegens de angst voor vuurwerk...
Binnen is hij angstig maar gaat gewoon liggen, buiten durft hij echter niet laat staan gaan plassen!

Binnen doet hij nooit, heb al kranten neergelegd maar dat durft hij niet. Waarschijnlijk bang dat op de kop krijgt omdat anders uiteraard ook niet mag binnen plassen.

Ze heeft al dubbele dosis Diazepam op. Advocaat, vuurwerkcd, dapband, sanax relax en nog wat andere tabletten zijn eerdere jaren al geprobeerd maar niets helpt...

HELP!

shilady

Re: Hoelang zonder plassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:34

met de dubbele dosis diazepan heb je al een hele grote fout gemaakt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:36

tja, er zit niets anders op dan afwachten waarschijnlijk...
Maar misschien durft ie er om half1 wel uit?

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:37

Gewoon het ergste vuurwerk afwachten en als het buiten wat rustiger is toch de hond even naar buiten loodsen, het is even zielig (heb het zelf meegemaakt) maar al is het maar eventjes plassen en terug naar huis ;) komt vast goed! Onze hond kwam op oudjaarsdag ook niet buiten, inderdaad smorgens vroeg en dan om een uurtje of 3 snachts pas weer.... maar als hij wel per ongeluk in huis poepte of overgaf zat hij de dag erna als je beneden kwam weggedoken in een hoekje van de kamer... want hij vond dat echt heel erg! Misschien dat jouw hond dat ook heeft. Succes in ieder geval :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:37

Zooooo ik zou er zeker niets meer instoppen en da. even bellen en vragen of het kwaad kan wat jullie gedaan hebben.
Lijkt me niet verstandig, maar wie weet zit ik ernaast.
Kan je meteen je vraag daar stellen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:38

Als de blaas echt vol zit, dan gaat ze heus wel plassen!
Mijn Duitse herder had ook de hele dag niets gedaan, nu net heb ik haar even hier op stal meegenomen en heeft ze geplast gelukkig.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:40

desnoods met de auto een heel stuk van je woonplaats afrijden naar een bedrijfsgebied of ander rustige plek waar nauwelijks mensen komen...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:43

daarvoor zullen ze toch al de deur uitmoeten, met het risico dat ze in de auto gaan plassen van angst, dan zou ik even door de zure appel heenbijten en aan de riem naar buiten, al is het naast de deur even plassen in de voortuin ofzo.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:28

Mijn bordercollie is ook heel erg bang nu. Hij wil niet naar buiten en als hij buiten is wil hij zsm naar huis. Als ik hem achter het huis laat gaat hij tegen de deur zitten. Vanavond rond half 12 heb ik hem even meegenomen en toen kon hij even snel plassen ( duurde wel lang, hij moest vast heel nodig ) na ongeveer 1,5 dag en ik ben de hele week al bezig met moeite doen want hij wil bij de kleinste knal al niet meer naar buiten.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:32

al die tabletten en alcohol lijkt me niet echt verstandig maar dat terzijde.
verder denk ik dat als ze echt moet ze wel gaat plassen.

en voor volgend jaar gewoon lekker ergens onder brengen waar er geen last is van vuurwerk
ik heb op dit moment 3 honden extra te logeren

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:45

Volgens mij heeft ze ALLEEn een dubbele dosis diazepam op. (Wat imo al veel teveel is)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:28

Tja iets van een zijltje en ouwe deken in de auto leggen is ook een kleine moeite

Maarja anders maar voor lief nemen dat het binnen word gedaan of in de tuin :)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 23:59

Uiteindelijk heeft de hond vanmorgen in alle vroegte geplast na 20 uur! niet geplast te hebben....

-We zijn met haar in de auto midden op de heide naar een parkeer plaats gereden.
-Ze had binnen kranten liggen om op te plassen
-Ze is meerdere malen in de tuin geweest
-We zijn enkele malen op veldje in de straat geweest....

Maar nergens durfde ze iets te doen. Ze was gewoon zo doodsbang voor het vuurwerk dat ze niet durfde te plassen... Vanmorgen om 5 uur de wekker gezet en haar (wederom onder lichte dwang) mee naar buiten genomen en daar heeft ze EINDELIJK een GIGA plas gemaakt :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 00:22

Pppfff, dat is ook wat.
Wat zou die hond na een tijdje opgelucht zijn zeg.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:36

Hier ook een hond die de 31 ste echt niet durfde te plassen! Ik heb de hond om het uur mee naar buiten genomen,maar hij deed het echt niet..
Tot hij in huis begon te hijgen,voor mij een teken dat hij moet,dus ik snel jas aan.. en toen was het al gebeurd.. meneer heeft heel zielig in de keuken geplast.. en schuldig dat hij zich voelde! Zo sneu,uiteraard niet op zijn kop gegeven,was blij voor hem dat hij er vanaf was..
Nu is alles weer goed gelukkig.