kat binnen zetten ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

laura123456

kat binnen zetten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 14:56

zetten jullie jullie katten binnen voor oudejaarsavond ?
ik weet niet zo goed of ik dat moet doen , ze kan binnen en buiten door een kattenluik maar zelf zijn we niet thuis.
wat doen jullie met je kat ? :)

Mar_Nimbus

Re: kat binnen zetten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:08

ik heb ook een kattenluik maar plak daar gewoon plastic voor zodat ze niet naar buiten kunnen
ik wil niet dat ze straks buiten zijn en dat ze van paniek niet meer naar binnen durven met al die knallen

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:11

Inderdaad kattenluik op slot en lekker binnen blijven,de kans dat de kat schrikt en niet meer terug komt is erg groot dus ik zou het risico niet nemen ook al was je wel thuis.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:15

sorry maar dat je daar over twijfelt!!!!!!!!!
lekker binnen houden natuurlijk!!!!!

Meissieline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:20

mijn kat komt ook altijd buiten, maar die zit toch al vanaf de kerst binnen.. geen idioot die met mijn kat aan de haal gaat met vuurwerk!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:23

Jep, onze twee katten zitten vanaf gisteravond in de schuur. Kon er 1 al amper meer te pakken krijgen.. := Licht blijft aan en ze krijgen voer.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:24

Zeer zeker binnen houden!
Ze mogen zelfs de tuin nu niet in.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:25

ik heb ze vanaf gisteren al binnen..
Heb wel een compleet concert aan de achterdeur, omdat ze naar buiten willen, maar helaas, dit weekend ff niet..

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:27

Binnen laten blijven, Paar jaar geleden werd een een vuurpijl in een kat ze reed gestopt en aangestoken.
Sorry hoor maar dat je daar over twijfelt...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:29

Zelfs onze stalkat hebben we opgesloten. En hier is het nog vrij rustig met vuurwerk. Ik zou hem zeker binnen halen. Je vergeeft het jezelf nooit als er iets gebeurd buiten wat je had voorkomen door hem binnen te zetten.

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:32

Vorig jaar heb ik mijn kat binnen gehouden. Dat wil ik het liefst dit jaar weer (vorig jaar raakte hij helemaal in paniek, ik dacht dat hij zou ontploffen zo hard was hij aan het krijsen van angst, had ook alles ondergepiest.. Was de eerste keer in zijn leven dat hij oud en nieuw meemaakte, sindsdien is hij bijna overal bang voor zelfs knalletjes in een film op tv), maar we zijn hem al sinds gistermiddag kwijt.. Gister hadden we bezoek vanwege een verjaardag, dan is het geen doen om hem binnen te houden. Waarschijnlijk heeft hij zelf een plekje in de bosjes gevonden waar hij zich veilig voelt en dat hij niet meer naar huis durft. We zijn hem gisteravond en vanacht al wezen zoeken, maar dat leverde niets op. Het liefst heb ik hem alsnog binnen, voor alles in een keer de lucht in gaat vanacht, maar ik denk dat dat niet gaat lukken en we hem over een paar dagen weer zien. Durf nu zelf niet naar buiten om te zoeken (ben zelf bang van vuurwerk, spring bij elke knal 3 meter de lucht in van schrik).

Iemand misschien nog tips?

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:04

Kimberley, je kan zoizo je huis zoveel mogelijk afsluiten (als hij binnen is) dan is het geluid van buiten al minder hard. Als je dan ook nog een muziekje of de tv aanzet heb je de roezemoes van 'zachte' knallen al een beetje ingedimd. De harde knallen hou je toch wel. Vaak willen katten niet eens iemand in de buurt en gewoon wegkruipen in een donker hoekje. Die van mij ligt nu onder de tafel op de eetkamerstoelen.

Je zou vanavond een bandje kunnen opnemen met het geluid van t vuurwerk. Dan kun je voor het komende jaar dat bandje af en toe heel zachtjes aanzetten. Dan went hij er een beetje aan voor volgend jaar.

Maar een kat die vuurwerk eng vind blijft dat ook eng vinden waarschijnlijk, onze hond vond het na 8 jaar nog steeds doodeng, dat hebben we er nooit helemaal uitgekregen, maar wat ik hierboven vertelde over het geluid zoveel mogelijk verbergen hielp wel goed bij hem.

K.imberly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:11

Ja, vorig jaar hadden we het huis ook goed afgesloten. tijdje tv aan, tijdje radio aan. Radio en tv is hij gewend, we hadden het ook iets harder aangezet dan normaal. Gordijnen dicht.. Niks hielp alleen helaas ;)

Nu, op dit moment, is het probleem dat ik niet weet waar hij uithangt en ik me ongelooflijk veel zorgen maak. Alle doemscenario's spelen zich een voor een af in mijn hoofd.. Bandje met vuurwerk werkt ook niet echt denk, al eens geprobeert hem te laten wennen aan het (geluid van het) begin van een disneyfilm: met dat kasteeltje en dat vuurwerk eromheen - maar daarvan raakt hij ook al helemaal van streek...

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:12

Onze katten gaan altijd vanaf 11uur in de badkamer (ervoor zoveel mogelijk alleen op rustige tijden buiten) met voer, extra kleedjes en speeltjes en kattenbak. In de badkamer omdat ze hier niet toch perongeluk naar buiten glippen en ze niks kapot kunnen maken :+ slopers haha. Moet er niet aan denken dat ze buiten lopen, met die rotkinderen die vuurwerk naar dieren gooien :n

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:45

nikkialex schreef:
Binnen laten blijven, Paar jaar geleden werd een een vuurpijl in een kat ze reed gestopt en aangestoken.
Sorry hoor maar dat je daar over twijfelt...

Gatverdamme zeg ! :(

Ik zou zeggen anders, dat moet je bekijken per kat. De een geeft er niets om, de ander wel. Alleen om 12.00 uur wordt het wel effe heftig en ik weet niet hoe katten in het algemeen dat vinden.

Het is inderdaad wel zo dat je je huisdier vaak moet beschermen tegen loslopende idioten. Maar dat is niet alleen met oud en nieuw. Mensen kunnen van alles verzinnen. Is er geen vuurwerk, dan wel kogels uit een buks. Komt veelvuldig voor.