kat buiten op oudjaarsdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_V

kat buiten op oudjaarsdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 14:51

Mijn moeder heeft vanochtend per ongeluk de kat (half jaar oud) naar buiten gelaten. Het is de eerste keer dat ze oud en nieuw mee maakt.
Alleen is ze nu al uren weg en ze komt niet als weroepen. Ook al overal gekeken. Meestal komt ze thuis heel vaak buurten als ze buiten is, maar nu dus niet. We hebben al overal rond gekeken, maar nergens onze kat...
Iemand ideeën?

Ingrid_V

Re: kat buiten op oudjaarsdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 14:53

aahh zal je net zien dat ie net thuis komt! :D haha

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:54

Gelukkig! Nu maar goed opsluiten dan.

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 14:54

ja inderdaad, alle deuren zijn nu op slot :)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:54

Gelukkig maar! Ik hou ze angstvallig binnen..
Als ze schrikken en ze gaan er vandoor.. T zal niet de eerste kat zijn die verdwijnt met oud en nieuw denk ik :(:)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:56

Ooo wat een mazzel!
Mijne was vanmorgen vroeg ook buiten.
En nog steeds niet terug.
Hij is erg bang voor vuurwerk dus ik hou m'n hart vast.
Heb al een paar rondjes gelopen maar zonder resultaat.
Ik ben zelf vanavond nog weg ook.
Dus ik hoop maar dat ie niet te ver verstopt zit. Daar blijft zitten en morgen gewoon weer thuis komt!!!
Anders word ik gek!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:57

Mijn kat is vanmorgen vroeg even naar buiten geweest en blijft nu binnen.
Morgenochtend is hij de eerste die de buurt gaat verkennen.

O bah ik ben niet eerder rustig tot hij weer binnen is.

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 14:59

't is inderdaad niks :n die van ons leek niet verschrikt maar had wel hele verhalen :P

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:59

Ik kan er ook niet tegen als ik niet weer waar ze zijn.
MIjn katten komen dan ook niet buiten de tuin, maar mocht er vuurwerk over de muur gaan ofzo durf ik er toch niet voor in te staan dat ze geen gekke dingen gaan doen.
Wil m'n poezeltjes dichtbij hebben haha.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:01

Nou ik ben ook lichtelijk in paniek zullen we maar zeggen.
Maar hij komt niet als ik roep. Heb al meerdere rondjes gelopen.
Blijf het proberen tot ik weg moet.
Hopelijk wordt t zo even rustig qua vuurwerk.
Maar dat zal wel bij hopen blijven. :+
Laat t nu maar even knoerthard gieten!!!!

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:09

Dit jaar blijft die van mij binnen. (zover het lukt) :P
Afgelopen jaren was die dus perongeluk naar buiten ontsnapt, en was die ook die ook hele dag(en) weg.
Maar ze vinden vast wel een ergens in de buurt een plekje in een schuur oid, want de volgende morgen stond die in de tuin te miauwen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:10

Ik hoop maar dat die van mij dat ook doet dan!

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:55

@ Needje ;

1 van onze katten is al 2 dagen erg bang, al vanaf de eerste rotjes. En die reageert ook idd nergens op als je haar roept terwijl ze normaal luid mauwent naar je toe komt.
Ik kan elke keer t hele huis doorzoeken om te kijken waar mw is.

Dus die van jou zal het zelfde wel doen ergens buiten, en als het rustig is z'n huisje weer opzoeken :)

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:59

Die van mij is bang maar wil eigenlijk wel naar buiten... ik hou hem maar lekker binnen, hij heeft eten en een kattenbak en als het regent wil hij ook nooit buiten dus het is niet alsof hij het niet gewend is :P Ik zou me echt niet op mijn gemak voelen als hij buiten zou zijn met die knallen, ik ben me net zelf al rot geschrokken omdat 2 ventjes het nodig vonden een vuurpijl horizontaal af te steken en dat rotding dus vlak bij mij ontplofte..... ik hou helemaal niet van vuurwerk! Blijf vanavond lekker thuis ;)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:04

Fijn dat ze weer binnen is.

Mijn kleintje was vanmorgen ook nog buiten terwijl ze in de buurt al flink aan het knallen waren.
Ben rondjes om het huis gelopen en zag haar telkens van auto naar auto sluipen. Zielig!
Toen kwam ze ineens achter me aan waarop ik op m'n knieën ben gaan zitten, vlak bij een auto (schuilplaats). Daar kwam ze heel angstig naar me toe. Ik heb haar snel in haar nekvel gepakt en naar binnen gedragen. Nu ligt ze lekker in haar mandje te slapen.

Had niet verwacht dat ze zoveel vertrouwen in haar mens heeft dat ze veiligheid komt zoeken ondanks de paniek. Ben van m'n katten gewend dat ze overal wegkruipen.

Ik heb trouwens bij de dierenwinkel een takje gekocht (puur natuurlijk), die een rustgevende werking heeft. Werkt super! Een van m'n twee katten knaagt er op en wordt vervolgens een soort van high. Voor het vuurwerk nu dus wel een fijn hulpmiddeltje :D

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:09

Dat vind ik ook heel bijzonder willeke. Ik kan me nog herinneren dat het van de zomer heel hard onweerde, en onze kat was nog buiten. Ik kwam thuis (en werd eerst boos op mn ouders dat ze m niet hadden gezocht hahaha) maar toen ben ik buiten gaan zoeken. Roepen en rondlopen, eerst zag ik hem niet maar even later kwam hij heeeeeel angstig onder een auto vandaan geslopen en dribbelde naar mij toe, ging toen mauwend bij me zitten en ik kon hem optillen en naar huis dragen. We hadden hem toen net 3 maanden ofzo (en hij komt uit een asiel) dus ik vond dat best wel mooi :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:09

Mijn kat gaat elke keer bij de deur zitten, en als ik hem open doe heel voorzichtig met z'n hoofd over de drempel. Zodra hij een knal hoort besluit hij dat het toch te gevaarlijk is buiten :')
Maar hij blijft de hele avond binnen, wij gaan weg.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:13

Mijn jeweetwel kater is vanochtend nog naar buiten gegaan en is nu pas net binnen. Hij is pas om een uur of 11 gegaan dus toen waren ze al lang bezig. Hij kwam ook heel relaxed binnen wandelen en ging lekker slapen. Ook onze kleine gaat af en toe nog even een luchtje scheppen vandaag en is niet onder de indruk er van.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:14

sanne_shelly schreef:
Dat vind ik ook heel bijzonder willeke. Ik kan me nog herinneren dat het van de zomer heel hard onweerde, en onze kat was nog buiten. Ik kwam thuis (en werd eerst boos op mn ouders dat ze m niet hadden gezocht hahaha) maar toen ben ik buiten gaan zoeken. Roepen en rondlopen, eerst zag ik hem niet maar even later kwam hij heeeeeel angstig onder een auto vandaan geslopen en dribbelde naar mij toe, ging toen mauwend bij me zitten en ik kon hem optillen en naar huis dragen. We hadden hem toen net 3 maanden ofzo (en hij komt uit een asiel) dus ik vond dat best wel mooi :)

Mooi verhaal ook! Zeker omdat je hem nog zo kort had :-)
Van honden verwacht je het eerder dan van katten. Katten zoeken nooit bescherming maar gaan hun eigen gang. Daarom was is echt stomverbaasd vanmorgen toen Flootje onder een auto uit kwam met gigantische ogen.