Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 13:29

Mijn katten schrikken niet maar zijn wel erg alert
Nu ligt 1 heerlijk te slapen en de andere kijkt nog wel steeds op als die wat hoort maar de rust is terug gekeerd
Ben benieuwd hoe ze het vannacht doen (als we naar buiten gaan stoppen we ze ook in de bijkeuken wat ook hun nachtverblijf is)
Hoe reageren jullie dieren tot nu toe op het vuurwerk?
Dit is overigens hun 1e oud en nieuw

vuurneon

Re: Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:31

Niet, onze kat zit de hele tijd voor het raam te loeren van oeeh! Dat is even spannend en interessant :D

T peerd kijkt niet op of om :')

Makkelijk dus :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:32

Mijn kat ligt nu ergens verstopt onder een bed

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:33

@vuurneon dan reageert je kat er toch op ;) Hij vindt t interessant :P

Mijn hond reageert amper, af en toe kijkt ie wel ff op zo van "watwasdat?" maar over het algemeen tukt ie er lekker doorheen :) Vorig jaar is ie zelfs even meegeweest op het balkon, om 12 uur, daar werd ie dan wel een beetje wiebelig van, maar voor de rest valt het me heel erg mee :) We gaan het zien vanavond, of ie zo lekker rustig blijft :P

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:33

onze hond die kijkt er niet naar om.. Totaal niet. Heerlijk :) Mijn paard doet er ook niets om.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:36

Onze hondjes zijn lekker aan het spelen op dit moment. Met wandelen kijken ze wel wat alerter rond en blijven dichter bij me lopen, maar zijn ook buiten niet echt bang...

Straks kwamen er jongetjes voor onze deur rotjes knallen en dan gaan ze wel op de bank kijken en even blaffen, maar dat is dan heel snel ook weer klaar.
Echt harde knallen kijken ze alleen eventjes en gaan dan weer vrolijk verder waar ze mee bezig zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:36

De oudste hond (5) is sinds dit jaar ontzettend bang.. De voorgaande jaren helemaal niet! Nu met uitlaten rent ze met een plaat op haar kop naar huis en probeer dan eens 50 kg te houden :\
Mijn stafford is al bang voor een kliko dus die wil ik geen hartaanval bezorgen :')
Dus vandaag komen ze alledrie alleen in de tuin. :j Veels te gevaarlijk..
De kwajongens hier gooien het expres naar je toe dus vind het een te groot risico nu..

De kat keek gisteren bij elke klap op maar nu ligt hij lekker te pitten :j Blijft wel lekker binnen vandaag!

Edit: ik geef de cavia's flink wat hooi vandaag en voor vannacht nog wat extra's, gordijnen gaan dicht. 1tje is wel een beetje van slag, arme man :(:)
Laatst bijgewerkt door Macs op 31-12-11 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:37

Mijn katten liggen al heel de dag lekker te liggen, te liggen en te liggen. Die trekken zich er niks van aan, ook al zijn de buurkinderen hun vuurwerk voor onze deur aan het afsteken nu.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:39

de hond is vandaag minder gestresst, de katten zijn ontspannen (al is er gisteren 1 eruit gelaten door mijn man, aargh, na tig keer zeggen dat die er niet meer uit mocht, en die is er nog niet weer).
De paarden waren rustig..
De shet is wel erg rustig, de andere 2 zijn PANISCH!!
heb de radio al aan staan, hooi vul ik nu continu bij..
Maar kan ze niet eens aanraken of ze verschieten al..

Zou verder niet weten wat ik er aan moetd oen met de paarden..
Vooral omdat ze vlak bij de stallen ( denk max. 50m. verder) 6!! melkbussen met karbiet afschieten :(

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:51

Katten reageren nauwelijks :) De een zit lekker naar buiten te kijken en de ander zit te suffen op de bank. Bij erg harde knallen kijken ze wel even op, maar zijn gelukkig niet bang ofzo.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:53

Onze kat ligt al sinds gister onder het bed.
Heel af en toe komt ze even beneden kijken, maar binnen 5 minuten schiet ze weer naar boven.
Ze is echt bang.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:54

Onze hond is enorm bang en blijft ongeveer aan je been plakken, arm beest :\

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:56

Een van mijn hondjes gaat gerust naar buiten om 12 uur.. no problem. (heb hem al vanaf pup)
Mijn andere oudere hondje kruipt onder de bank bij onweer of vuurwerk, en laat rond 12 uur alles lopen |(
Dit jaar is al anders! Hij is dovig aan het worden, en daardoor hoort hij de knallen (nog niet) door het dubbelglas. pas als hij ineens buitenstaat voor een plasje O:)
Dus hij heeft tot nu toe elk uur geplast, wat het leeglopen om 12 uur natuurlijk al begunstigt!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:57

2 katten hebben zich verstopt, de anderen zitten in de vensterbank geintresseerd te kijken, 2 honden vinden het allemaal wel best, zelfs een bom brengt ze niet van hun stuk, mijn Herder daarentegen heeft pillen van de dierenarts en zit onder het bureau, zo zielig, mn cavia's maken er niets van, heb wel een doek over de kooi gedaan zodat ze wat beschutter zitten, paarden staan ver van de bewoonde wereld dus die hebben nergens last van gelukkig, lijken wel alleen maar bommen dit jaar, waar zijn de simpele rotjes gebleven

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:59

mijn hond niet haha :P gaat het liefst nog achter de rotjes en dingetjes aan dus we moeten wel opletten met uitlaten dat ze niks op eet maar ze vind het kei leuk!!
als ze hier voor aan het stoken zijn gaat ze op de bank staan te blaffen en kwispelen dat ze naar buiten wilt :p
maf beest :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:00

Vandaag hou ik de katten binnen maar ze kijken een beetje zielig uit het raam.
Maar in het park achter het huis knallen ze enorm. Wil het risico niet lopen ze hebben huisarrest. Nu zijn ze ontspannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:01

wij hebben 5 honden. De ene vindt het een beetje spannend en zoekt heel veel 'steun'. De rest reageert er niet op :P

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:04

De honden blaffen er op los af en toe. Hahahahaha dappere kleine mormels. Alleen de kat die krijg ik niet achter de wasmachine vandaan. Die is zo geschrokken. Ze zijn aan het karbit schieten in het weiland nog geen 100 meter verderop. Lijken wel bommen. Paard is buiten nu maar daar ben ik nog niet geweest.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:11

Ik moet mijn hond binnenhouden hij wil het vuurwerk pakken, vind het dus absoluut niet eng..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:15

Nou, hier ben ík degene die bagger schijt := en niet omdat ik zo bang ben voor vuurwerk, maar omdat mijn honden het blijkbaar opvatten als een uitdaging :=

Raphi heeft iets van: wil je vechten? Raphi lust je rauw! en Dimo gaat doodleuk kijken wat ze aan het doen zijn....... niet grappig. Ik laat ze aan de lijn uit, 't is mij goed, ze zijn me veel te stoer.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:16

Hier is geloof ik één kat echt bang, maargoed, geen aandacht aan geven. :) De hond maakt het niks uit, die vind het wel mooi om te zien.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:17

Lottexxx schreef:
Onze hond is enorm bang en blijft ongeveer aan je been plakken, arm beest :\

Doet mijn stafford ook....pfff ik breek bijna m'n nek over hem. :n
De jack russel ligt heerlijk op de bank te slapen. :j

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:22

Onze hond loopt al de hlee dag rondjes...

Wij hebben hem sinds gister avond relexpilletjes gegeven, en moet zeggen dat het wel beter is, want vorig jaar was het veeeeeel erger...

Onze hond gaat juist het liefst onder het bureau liggen (wat dan weer niet mag ivm snoeren) zoekt dusn u een plekjes zo ver mogelijk weg... Hij komt niet aan onze benen hangen..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:24

ons poezebeest kijkt er niet van op die ligt bij me zoals altijd de cavia`s vinden alles best en de hamster ook. mijn paard reageert er ook niet op hij vind het wel interesesant en is allert maar verders niet bang.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:24

Ons konijn merkt er vrij weinig van naar mijn idee, huppelt mooi rond in z'n hokje :')
Zal zo naar stal om te kijken hoe m'n paard er onder is maar vorig jaar was er weinig aan de hand terwijl ze op 100 meter verderop aan het carbid schieten waren.