Helaas op de valreep van 2011 wéér pech voor ons: vanochtend troffen we ons konijn aan met de kop helemaal scheef en iets vieze oogjes (gisteravond tegen ong. 23:00 uur was er nog niets aan de hand).
Hierop dacht ik gelijk aan mijten of een midden- of binnenoorontsteking, gelijk de dierenarts gebeld natuurlijk, we konden 's middags langkomen.
Gelijk konijn binnen gehaald (ja, ondanks temperatuur verschil (werd geadviseerd) en hokje ingericht. Hij lag heel zielig en deed weinig, zo af en toe probeerder hij te draaien, wat niet lukte, hij viel om.
Vanmiddag kwam de dierenarts tot de conclusie dat een hersenvliesontsteking moet zijn, geen mijten (oren keurig schoon) en ook geen ontseking aan midden- of binnenoor (temperatuur was in orde). Hij heeft een injectie gekregen en het zou binnen enkele dagen weer over moeten zijn. Hij mocht weer gewoon buiten in zijn hok werd ons verteld, maar dat is nu in zijn situatie geen optie voor mij.
We hebben nu een lekker bed voor hem gemaakt in de grote binnenkooi en zo ver mogelijk bij de verwarming vandaan gezet.
Nu zit ik met het volgende; hij probeert steeds te lopen/ bewegen, maar dat lukt hem niet. Hij valt/rolt steeds om, enorm zielig om te zien! Hij maakt zich vreselijk druk en blijft maar rondjes draaien.
Ik vind dit zo zielig, hoe kunnen we dat arme dier nog meer helpen? De dierenarts gaf aan dat dat draaien en die hulpeloosheid nog ongeveer een dag zou duren.
Ik kan dit echter niet "gewoon" aanzien...