Moet het even van me af schrijven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annette1990

Moet het even van me af schrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 20:53

Pff wat een nacht & dag zeg..

Moet het echt even van me af schrijven misschien kunnen jullie reacties geven wat me misschien helpt..

Het drama begon gister.. waar dit over gaat in ieder geval..

Vorig jaar had ik een relatie (laat k hem hier simpel M. noemen) niet lang, wel heel serieus.. We waren altijd samen..
Op en duur wouden we toch samen een dier aanschaffen..
Uiteindelijk samen er op uit gekomen dat we toch wel een kat wouden maar mn ex was helemaal verliefd op Maine coons dus zouden we es even rond gaan kijken..

Op mp toen dus een hartstikke mooi getekende maine coon kitten gezien.. Gelijk achteraan gemaild.. Hij was helaas al vergeven naar een vriendin van die vrouw maar ze had nog een andere..

Even later wij dus heen M. ik en een vriend van M., Gelijk viel ons Noan op het katje die we gezien hadden op MP. Wat eeen schatje.. Onwijs aanhankelijk. Gelijk hele tijd om ons heen aandacht vragen..

Alleen de kat waar we voor kwamen sprak ons niet zo aan..

M. had er niet eens oog voor alleen voor Noan.. We hebben toen gezegd dat we de ander (ivory) wel wouden maar eenmaal thuis baalde M. toch wel want hij wou zo graag Noan..

Toen dus maar gemaild dat M. niet zo'n klik met Ivory had en of het echt niet mogelijk was om Noan te kopen..

Over en weer overlegd en uiteindelijk zou Noan naar ons komen.. Eerst lang de dierenarts voor een check en dan naar ons.

En even later hoorde hij al bij ons. Wat een schatje. 24/7 wou ie bij ons zijn..

M. had nog niet veel ervaring met katten ik al mn hele leven.. Moest hem (M) dus van alles leren en noan en ik waren gelijk al vriendjes omdat ik natuurlijk gelijk wel wist wat ik er mee aan moest..

Heerlijk dat dat was zeg.. Hij maakte ons (vooral mij) geregeld wakker door tegen mn gezicht aan te gaan liggen te spinnen en knuffelen, altijd in voor een knuffeltje.. Niet zoals mijn andere kat hele dag slapen die wil niet geknuffeld worden .. Noan was echt een (knuffel)beertje.

Tot het uit ging tussen M. en mij.. En toen.. Dan ben ik niet alleen mn ventje kwijt, ook Noan, ook mn schoonouders..
We zouden vrienden blijven en ik zou noan blijven zien en ik zou altijd ook Noan zn baasje blijven..

Tot het uit de hand liep de ruzie's die M en ik hadden en we het contact hebben verbroken.. Ik was er kapot van wou het niet.. Wou noan ook niet kwijt en M ook niet natuurlijk..

K heb alles (zelfs de walgelijk gemeenste dingen) in de strijd gegooid zodat ik Noan zou kunnen krijgen.. Tuurlijk had ik geen poot om op te staan want er stonden een hele boel dingen in huis die ik had betaald (ook voor noan) en ik heb Noan mee betaald.. Een maine coon kost niet 2 tientjes.. Maar k had geen bewijs..

Uiteindelijk ben k op de trein gestapt had geen geld niks en ben k naar Leeuwarden gegaan om mn excuus aan te bieden voor wat ik had gedaan.. En om afscheid te nemen van Noan.. Het duurde even maar ik ben een volhouder dus ben niet eerder weg gegaan dan dat ik Noan een laatste dikke knuffel heb kunnen gegeven..

En dat was het.. K heb noan niet weer gezien.. Wel heb k contact gehouden met de vrouw waar Noan is geboren , ze heeft een maine coon cattery (soort fokkerij ofzo) en ik had vnaf het begin een leuke klik met haar en ben van plan om zelf ooit ook nog een maine coon van haar te kopen.. Toch door mijn verdriet / boosheid / depressie op dat moment ben ik blijven strijden of ik Noan niet kon krijgen.. M. had al met al niet veel verstand van katten en heeft wel es lelijk gedaan met em..

Daar heb ik ook meerdere keren met haar over gehad alleen hoorde zij ook al even niks meer van mijn ex.. Uiteindelijk heeft ze contact gezocht hoe het ging en of ze keer mocht komen kijken.
Eindelijk reactie.. Het ging goed met Noan en mijn ex had een nieuwe vriendin. (iets wat ik op dat moment nog helemaaaal niet wou weten)

Prima.. Niet lang geleden is die vrouw nog naar M. geweest om Noan te zien.. Alles ging goed..
Ze hadden ook nog contact over de mail alleen heeft zij gezegd dat ze mij nog sprak.. Daar had M. geen zin in dus had ze weer niks gehoord..

Toen kwam ik afgelopen maandag M. zijn vader tegen op Facebook.. Ik zag dat hij met zijn vrouw terug was verhuisd naar haar thuisland wat al langer op het programma stond ivm gezondheid.. Hij was toen jarig en ik heb hem een fijne verjaardag en veel liefs toegewenst..

Hij reageerde gelukkig daar was ik heel blij mee super lief.. ik vroeg gaat M. daar ook nog heen, die zou daar ook heen verhuizen.. Ja hij zou volgend jaar komen..
Ik dacht oke leuk.. Tot ik gister ineens rechtop in mn stoel zat.. En noan dan.. Ik mocht puck (mijnkat) niet mee nemen als ik ook mee zou (dat was toen de bedoeling) omdat het zo'n lange reis was dat puck er nooit het zelfde uit zou komen.. Wat zou er dan gebeuren.. Puck zou vals worden e.d.. Dat wou ik niet! Maar ik dacht noan.. doet hij noan dan weg??

Ik heb gelijk de vrouw van de cattery gemaild van zo en zo.. hoe zit dat? weet jij daar wat van..

Ik had gister avond al best snel bericht terug.. ach ik weet niet beter van haar..
Alleen stond daar niet helemaal in wat ik verwacht had..
Dit stond er :

Hoi hoi,

Nou dat is toevallig, ik heb vandaag bericht gehad van M. Het zal wel even schrikken zijn voor je maar hij zei dat Noan vandaag is overleden. Het is iets geweest wat dikke pech was met zijn blaas en blaasgruis wat er niet uit kon. De blaas zat dus verstopt en de rek is er uit geraakt omdat de blaas te vol zat voor een te lange tijd. Het zou een hele pijnlijke zaak voor Noan zijn geweest als ze elke dag meerdere malen per dag zijn blaas leeg moesten knijpen. Ook is dan de kans op het teruglopen van de urine in de nieren groot waardoor hij een pijnlijke dood zou krijgen. Dus helaas moet je het even doen met dit nieuws...

Ik was kapot.. In 1 keer.. In shock.. k barstte in huilen uit en ben de eerste 2 uur niet gestopt.. Mijn kleine knuffelbeertje.. Nog geen anderhalf jaar oud.. Dood ? :| k was compleet gebroken.. Ik heb noan al een half jaar niet gezien alleen is uit mijn verdriet duidelijk op te maken dat ik hem niet vergeten was en nog continu aan hem dacht.. Alles wat ik met hem heb mee gemaakt .. wat best nog veel is aangezien ik hem niet heeel lang mee heb mogen maken is boven komen borrelen en ik zit al sinds vannacht tot nu nogsteeds continu met mn gedachten bij hem..
Ik vind het vreselijk.. Niet zo zeer voor mezelf.. Voor noan.. Het arme beestje hij stond vol in het leven en het was een schatje echt een allemansvriend.. iedereen was goed en lief in zijn ogen..
En voor mn ex natuurlijk.. Ik weet dat hij om het beestje gaf ondanks dat ik dat soms door eigen egoisme niet in zag weet ik ook dondersgoed dat het wel zo is.. Hij heeft Noan dik anderhalf jaar mogen hebben.. Ik heb em maar een paar maand mee gemaakt en kijk hoe kapot ik er van ben..

Ik snap dat dit verhaal een beetje lang en beetje ingewikkeld is maar het van me af schrijven is wel iets wat mij heel erg helpt op dit moment.. Als je dus het geduld hebt gehad om het verhaal te lezen dankjewel :)

Rust zacht mijn kleine Noan ik zal je nooit vergeten Y;(

Afbeelding

Charlie_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:58

Och wat zonde....hopelijk kun je het verdriet een plaatsje geven...Heb ervaring met blaasgruis en als de kat weinig laat merken, of de baas het niet in de gaten heeft, kan het gauw fataal aflopen..Veel sterkte Y;(

Annette1990

Re: Moet het even van me af schrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 21:06

Dankjewel :) Ja ik heb ook gevraagd wat er dan gebeurd is hoe ze dr achter kwame dat het mis was. Bleek dat noan steeds aan het overgeven was en vervolgens door zn pootjes zakte en niet weer overeind kon komen.. Ze zijn toen snel naar de dierenarts gegaan alleen stond Noan zijn blaas letterlijk al op knappen want de urine kon er niet meer uit ofzo (nog nooit mee gemaakt dus weet er niet veel van) alleen door het eruit de drukken.. dat hadden ze nog gedaan maar et was al mis.. Het had al geen zin meer het was of spuitje of pijnlijke dood omdat de blaas of al was geknapt of op het punt van knappen stond.. Dus het is ook snel gegaan gelukkig voor noan alleen heeft mn ex amper de kans gehad om te verwerken wat er ging gebeuren en om afscheid te nemen.. maar het is beter zo.. De vrouw van de cattery vraagt me net om mn adres die wil een leukigheidje opsturen.. Stiekem hoop ik op een foto van Noan ofzo maar we zullen het wel zien :) k vind het in ieder geval super lief dat ze ook zo met me mee leeft en me toch via de mail ook probeerd te steunen. Zij vind het ook fijn om nu toch te zien/merken dat ik echt veel van noan hielt..

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:09

Jeetje wat naar zeg! Heel veel sterkte! :(:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:10

Ooh,wat erg! Echt vreselijk,,Ik wens je echt veel sterkte! ;(

Anoniem

Re: Moet het even van me af schrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:13

Wat naar zeg! Y;(
Veel sterkte..

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:32

Wat een verhaal zeg. Heel veel sterkte :(:)