Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nicole_hetty schreef:mijn hond van ( ongeveer 35-40 kg en 11 jaar oud) krijgt 2.5 bakjes smuldier per dag. een jaar geleden was dit nog 1.5 bakje. daar deed hij het toen heel goed op. maar nu hij ouder word heeft hij echt meer nodig.
ik ben erg tevreden over smuldier. mijn dieren doen het er super op. zowel de hond als de katten.
De honden krijgen wel tussendoor altijd een plakje brood etc voor de lekker en af en toe een bot ofzo. opisop_shop schreef:Maar voer je nu brok tot ze niet meer willen dan, aangezien je vraagt of je ze met versvlees moet voeren tot ze vol zijn?!
Mijn honden kregen toen ze nog brok kregen ook gewoon twee keer daags hun portie, heb nog nooit gewoon een bak voer neergezet. Onze honden krijgen nu 2x daags Smuldier. Met 1 bakje doen ze samen 1 voerbeurt; de kleine hond (kruising herder, ongeveer 20kilo) krijgt dan 1/3e bakje, de ander (labradorxwindhond van ongeveer 30kilo) krijgt dan 2/3e bakje. Na de middag/avondronde (rond 5uur) krijgen ze de tweede portie. Idem met onze katten, zij krijgen 3x daags versvlees (Carnibest, goed spul maar vind het voor de honden te duur vandaar dat zij Smuldier krijgen) want mijn man verwend ze altijdDe honden krijgen wel tussendoor altijd een plakje brood etc voor de lekker en af en toe een bot ofzo.