Voor een opdracht wordt er onderzocht wat hondeneigenaren doen met de problematiek rondom hun hond in verband met de vuurwerkperiode.
Wij verzoeken u eerlijk te zijn bij het beantwoorden van de vragen. De gegevens zullen vertrouwelijk worden behandeld. Er bestaan geen goede of foute antwoorden. Probeer altijd een antwoord in te vullen, ook als u twijfelt.
Mocht u interesse hebben in de resultaten dan verzoeken wij u deze vragenlijst te mailen naar
shirley.kamerman@wur.nlBij voorbaat willen wij u alvast bedanken voor het invullen van deze enquête! Het invullen van deze vragenlijst duurt ongeveer 5 minuten.
Echter, wanneer u niet in het bezit bent van een hond valt u helaas buiten onze doelgroep en hoeft u deze enquête niet in te vullen.
Met vriendelijke groet,
------------
Wat is uw leeftijd (in jaren)?
□ 0 – 20
□ 20 – 40□ 40 – 60
□ 60 - 80
Wat voor opleiding heeft u gevolgd?
□ MBO□ HBO
□ Universitair
□ Overig
Wat voor hond heeft u?
□ Kruising
□ Klein □ Middel □ Groot
□ Rashond □ Klein
□ Middel □ Groot
Wat is de leeftijd van uw hond? …2 jaar
Mijn hond is angstig voor vuurwerk
□ Helemaal mee oneens [ga verder met vraag 1]
□ Oneens [ga verder met vraag 1]
□ Eens [ga verder met vraag 12]
□ Helemaal mee eens [ga verder met vraag 12]
1. Mijn hond wordt alleen gelaten tijdens oudejaarsavond.
□ Oneens
□ Eens
2. Mijn hond wordt meegenomen naar het gezelschap tijdens oudejaarsavond.
□ Oneens
□ Eens
3. Mijn hond krijgt medicatie tijdens de vuurwerkperiode.
□ Oneens
□ Eens
4. Ik train mijn hond door middel van cd’s/muziek/radio/tv voor de vuurwerkperiode.
□ Oneens
□ Eens
5. Voor informatie/medicatie/hulpmiddel voor mijn hond tijdens de vuurwerkperiode ga ik naar de dierenarts.
□ Oneens
□ Eens
6. Voor informatie/medicatie/hulpmiddel voor mijn hond tijdens de vuurwerkperiode ga ik naar de dierenwinkel
□ Oneens
□ Eens
7. Voor informatie/medicatie/hulpmiddel voor mijn hond tijdens de vuurwerkperiode surf ik op internet.
□ Oneens
□ Eens
8. Ik train mijn hond door middel van vuurwerk gebruik.
□ Oneens
□ Eens
9. Als mijn hond angstgedrag tijdens de vuurwerk periode vertoond dan straf ik hem.
□ Oneens
□ Eens
10. Als mijn hond angstgedrag tijdens de vuurwerkperiode vertoond troost ik hem.
□ Oneens
□ Eens
11. Ik laat mijn hond loslopen met uitlaten tijdens de vuurwerkperiode.
□ Oneens
□ Eens
Wilt u op een schaal van 1 – 7 aangeven wat u van deze vragenlijst vind?
1 2 3 4 5 6 7
Einde vragenlijst Bedankt voor uw medewerking
----
12. Mijn hond wordt alleen gelaten tijdens oudejaarsavond.
□ Oneens□ Eens
13. Mijn hond wordt meegenomen naar het gezelschap tijdens oudejaarsavond.
□ Oneens□ Eens
14. Mijn hond krijgt medicatie tijdens de vuurwerkperiode
□ Oneens□ Eens
15. Ik train mijn hond door middel van cd’s/muziek/radio/tv voor de vuurwerkperiode
□ Oneens
□ Eens 16. Voor informatie/medicatie/hulpmiddel voor mijn hond tijdens de vuurwerkperiode ga ik naar de dierenarts.
□ Oneens
□ Eens 17. Voor informatie/medicatie/hulpmiddel voor mijn hond tijdens de vuurwerkperiode ga ik naar de dierenwinkel
□ Oneens□ Eens
18. Voor informatie/medicatie/hulpmiddel voor mijn hond tijdens de vuurwerkperiode surf ik op internet.
□ Oneens
□ Eens 19. Ik train mijn hond door middel van vuurwerk gebruik
□ Oneens□ Eens
20. Als mijn hond angstgedrag tijdens de vuurwerkperiode vertoond dan straf ik hem.
□ Oneens□ Eens
21. Als mijn hond angstgedrag tijdens de vuurwerkperiode vertoond troost ik hem.
□ Oneens□ Eens
22. De hond kan/mag zijn eigen gang gaan tijdens oudejaarsavond?
□ Oneens□ Eens
23. Ik laat mijn hond zijn behoefte doen in de tuin tijdens oudejaarsavond.
□ Oneens□ Eens
24. Ik dwing mijn hond om mee naar buiten te gaan om zijn behoefte te doen tijdens oudejaarsavond.
□ Oneens□ Eens
Wilt u op een schaal van 1 – 7 aangeven wat u van deze vragenlijst vind?
1 2 3 4
5 6 7
Einde vragenlijst Bedankt voor uw medewerking