Zelfs als mijn vriend snoepjes uitdeelt, blijft ze op haar plekje, rekt haar nek helemaal uit (zo van, ik ook ik ook) en als je het niet komt brengen, komt ze het ook echt niet halen
Nu heb ik sinds kerst een Cat-it food maze. Hier heb ik voor gekozen omdat wij binnenkatten hebben en vooral onze Tom behoefte heeft aan uitdaging. Voor Bolle leek het me ook wel wat, wat frissigs tussen de oren. Spelen doet ze namelijk ook niet (ze is ong. 13 jaar, Tom is 12)
Voor degene die niet weten hoe de food maze eruit ziet:

Nu zit ik dus met een probleem. Tom had het al gauw door en gebruikt de food maze ook. Bolle niet. Bolle die jankt om eten en als ik meeloop dan zit ze voor dat ding te zitten of ze gaat demonstratief op haar zij liggen. Als ik brokjes naar beneden gooi die uit de food maze terecht komen eet ze ze wel. Ze gebruikt dan ook haar poot om ze naar zich toe te trekken. Ze heeft (zeker weten!) gezien hoe Tom eet met dat ding, met zijn poten ertussen. Ook heb ik haar toen ze bij dat ding zat, haar poot ertussen gedaan en ervoor gezorgd dat er sowieso brokjes uitvielen. Er ligt áltijd voldoende voer in zodat er met weinig moeite voer naar beneden valt. Ik wil eerst zeker weten dat ze beide eten

Maar nu mijn vraag, zou die Bolle echt zó lui zijn dat ze het niet doet, of zou ze het écht niet begrijpen?
En wat is wijsheid? Gewoon zo doorgaan (met als gevolg dat ze voor nu ws niet voldoende voer binnenkrijgt, al gaat ze daar niet gelijk dood aan, ze is veels te dik) of toch een bakje voer ernaast zetten (met als gevolg dat ze ws nooit gebruik maakt van de food maze) Help
Ze is eigenlijk heel slim, want ze heeft inmiddels door dat elke keer als ze dom kijkend ervoor gaat liggen, jij komt helpen zodat ze niets hoeft te doen. 
Hebben gewoon vol gehouden, dus geen ander voer ernaast gelegd, en na drie dagen ging ze zelf ermee aan de slag en nu eet ze gewoon prima uit de toren. Gewoon even volhouden dus!
ik hoef alleen maar mooi te zijn.