Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 09:56

Volgens mij voor vele hier op bokt een terugkerend probleem.
Wat doen we met de (huis)dieren tijdens oud & nieuw?

Geven jullie ze iets kalmerends? Houden jullie ze speciaal binnen? Mogen ze gewoon buiten rondlopen?
En wat doen de veehouders met hun dieren, zoals schapen/koeien?

Wij hebben hier 2 katten en 2 konijnen.

De katten die zitten altijd binnen, en met O&N dus ook. We gaan ze waarschijnlijk wel in een aparte kamer opsluiten, want we weten echt niet hoe ze gaan reageren op het vuurwerk, en mams wil niet d at ze in de gordijnen gaan hangen :')

En de konijnen lopen iedere dag los in de tuin. 31 december is helaas de enige dag per jaar dat ik het niet durf, dus dan zitten ze de hele dag in hun hok. Ben veel te bang dat er een rotje in de tuin beland... En mijn ene konijn is nogal nieuwsgierig (ze heeft ook al een keer haar neus in een brandende kaars gestoken :')) dus ben dan bang dat ze gaat kijken wat er in de tuin werd gesmeten. Gelukkig hebben ze een groot hok en mogen ze er 1 januari weer uit :)

stephanie404

Re: Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:07

Mijn katjes zitten lekker binnen in huis met de ramen en gordijnen dicht. Zou ze nooit naar buiten doen, want je weet nooit wat er gebeurd. Paardje staat lekker op stal.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:12

Mijn cavia euhh in der hok binnen :+
de poes kruipt denk ik onder de bank.
en me honden gaan mee naar de buurvrouw waar we de hele dag/nacht zitten

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:14

Wij blijven voor onze hond thuis. Wij blijven rustig en dat helpt redelijk. Ook krijgt hij pilletjes D-stress en daat helpt goed. Onze hond heeft zeer scherpe oren

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:40

Mijn honden zijn gewoon bij ons in huis. Ik geef ze iets van te voren een bot en verder geen pillen of ander spul. Mijn bordercollie is altijd doodsbang maar het is elk jaar nog goed gegaan zo. De katten laat ik vanaf morgen niet meer buiten en de vogels zitten ook binnen. Mijn paard en pony staan ook op stal. Lekker alles binnen met flink voer en dan komen we er wel weer door.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:44

Mijn kat zit binnen, en waarschijnlijk ligt hij onder de deken zoals ieder nieuwjaar. De paarden staan in de stal en die hebben nergens last van, die kijken nergens naar gelukkig.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:45

loisbr96 schreef:
Wij blijven voor onze hond thuis. Wij blijven rustig en dat helpt redelijk. Ook krijgt hij pilletjes D-stress en daat helpt goed. Onze hond heeft zeer scherpe oren

dat heeft elke hond wel,
me kat moet nu in de bench blijven (van de DA)
maar normaal ligt hij onder het bed.
ga hem vandaag ophalen bij de DA dus vraag meteen iets voor de stres omdat hij nu geen kant op kan.
de hond staat vrolijk voor het raam te kijken en vind het allemaal reuze intersant.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:57

Mijn kat vlucht altijd zelf naar de zolder en blijft daar de hele dag,avond en nacht.Totdat het rustig is buiten,dan komt hij weer naar beneden.Mijn hondje blijft uiteraard binnen,hij blaft bij elke knal.
Mijn paarden blijven gewoon buiten zoals elk jaar,ze zijn eraan gewent aan dat geknal.Als ze op stal zouden moeten draaien ze helemaal door omdat ze dan geen kant op kunnen.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:59

De paarden staan buiten, de honden liggen in hun mand in de kamer of zitten voor het raam te kijken naar het vuurwerk. De konijnen, kippen en vogels blijven gewoon buiten net als anders.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:01

Gewoon thuis, waar ik ook ben. Rond elven doen we nog een rondje en dan na 2en nog een keer en dan gaan we lekker naar bed :P Tenzij we eerder in bed belanden, dan vervalt de laatste ronde :P

Hij heeft niks van vuurwerk dus ik doe niks speciaals ofzo :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:03

Mijn 3 tijgers zijn gewoon thuis. Net als ik. :) Ze komen nooit buiten dus nu ook niet. Ze vinden vuurwerk wel interessant...gaan altijd voor het raam zitten. :=

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:06

Wij zijn er zelf niet, maar onze hond slaapt gewoon lekker door tijdens vuurwerk, die kijkt er niet naar en is er niet bang voor. De katten zitten om 0.00 uur onder het bed, maar als het voorbij is, zijn hun ook weer gelijk rustig. Ik geef ze er niks voor, ze overleven het wel :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:20

Mijn konijn gaat in haar slaaphokje zitten.
De vogeltjes doodbang, bovenin de kooi, de poezen moet ik nog even meemaken, en mijn kippetjes blijven gewoon lekker zitten waar ze zitten. :)

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:23

Mijn paarden staan gewoon binnen. De jongste vindt het wel spannend maar die maakt zich niet zo heel druk.
De rest staat gewoon te kijken.
De katten en hond blijven binnen en krijgen verder niets, geen pillen of wat dan ook.

De veehouders doen echt niets anders dan normaal met hun veestapel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:24

alcootje schreef:
De veehouders doen echt niets anders dan normaal met hun veestapel.

Het is maar 1 dag. Die gaan waarschijn echt niet alle dieren vol met pillen stoppen hoor. (Dus je hebt denk ik wel gelijk ;) )

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 11:25

Bedoel ook niet echt grootveehouders maar bokkers die op een boerderij wonen en daar koeien/schapen/geiten hebben staan :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:26

De katten in huis, ze hebben een kattenluikje, maar met oud en nieuw sluit ik altijd het luikje voor 1 nacht af.

Hond is altijd bij mij, maar die is helemaal niet bang voor voorwerk.

Paard op stal.

Ik heb nog nooit pilletjes gebruikt voor de dieren.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:26

Ponys lekker buiten. Ze zijn wel wat gewend en ik zal snachts nog bij ze gaan kijken. Ze staan wel in het dorp zelf en dus niet uit de bebouwde kom of iets. Vorig jaar is ook alles goed gegaan :)
Hamsters en konijnen zitten sowieso al binnen dus verwacht ik geen problemen mee. Hond gaat mee naar mijn ouders en gaat daar de keuken in.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:27

Ik heb hier ca. 25 kippen lopen (geen boerderij), die krijgen ook niets. :)
Dan gaan ze maar een schuilplek zoeken, die we hier genoeg hebben. :=

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:29

Paarden sluiten we op met muziek erbij, normaal lopen die 24/7 in de wei met inloop stallen. Maar risico van op hol slaan willen we niet nemen.

Mijn katten zitten normaal binnen + in de ren, de ren gaat dicht, en ik zit gezellig met mijn katjes aan de champagne :D

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:30

Honden zijn gewoon binnen
Pony, geiten en koe op stal met het licht aan
Schapen op het land
Kippen in hun buitenhok
Vissen in de vijver :+

FlyAway

Onze paarden staan met z`n drietjes bij elkaar op stal. Onze paarden staan aan huis, dus we kijken ieder half uur even hoe het gaat. We doen altijd de radio aan bij ze, dan hebben ze wat afleiding. Als het laat is en het vuurwerk begint wat heftiger te wordendoen we de luiken van de stallen dicht en de verlichting in de stal aan, dan zien ze ook niet zo veel.

De ervaring tot nu toe is dat wij ons drukker maken dan de paarden :o

De katten geven er geen lor om. Die zitten voor het raam te kijken en vinden het wel best. De hond is tijdens de puppycursus al een klein beetje gewend aan knallen en reageert nauwelijks. Hoe hij het met oud en nieuw gaat doen is nog even de vraag, dit wordt z`n eerste keer.

De kippen slapen gewoon door :D

supertinkie

Wij houden de katten vanaf een uur of zes binnen, als ze hun eten hebben gehad. De konijnen zetten we denk ik in het hokje achter huis. Je hebt hier van die rotjochies rondlopen die het leuk vinden om vuurwerk af te steken in de steeg, en dan zal je net zien dat er iets onder de schuttingdeur door vliegt. De honden gaan om een uur of tien voor hun laatste rondje wandelen, een van onze honden is buiten namelijk ontzettend bang voor het vuurwerk en wil, als ie wat hoort, gelijk naar huis. Binnen valt het gelukkig mee en vind ie het wel interessant.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 11:31

Gina schreef:
Honden zijn gewoon binnen
Pony, geiten en koe op stal met het licht aan
Schapen op het land
Kippen in hun buitenhok
Vissen in de vijver :+

Ik zou je vissen toch echt op het droge halen hoor! :\ :')

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:08

De geitjes slapen in hun stal en ik sluit dat echt niet af. Als een of andere malloot dan vuurwerk de stal in gooit kunnen ze ontsnappen! Kipjes gaan gewoon op stok, vogels slapen in hun voliere en de paarden lopen buiten en binnen, net wat ze willen!