Kat miauwt veel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Kat miauwt veel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:35

Hallo bokt,

De kat van mijn vriend zit veel te miauwen, drinkt heel veel en lijkt blind maar is niet zeker. Het beestje is al best oud, maar de dierenarts kon maandje of 2 terug niks vinden met in principe dezelfde klachten. Nu gaat hij zeer spoedig weer naar de dierenarts, maar heeft iemand een idee wat het kan zijn? De kat zit samen met 2 andere katten, gaat overdag naar buiten maar vaak maar een paar minuten daarna wil hij terug in huis.
Alvast bedankt!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:36

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:36

Misschien dement, misschien veel pijn?

Veel drinken kan duiden op nierfalen of suikerziekte; in beide gevallen is overstappen op rauwvlees een oplossing. (http://www.carnibest.nl is redelijk goed verkrijgbaar in verschillende regio's)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:37

hoe oud is de kat?

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:38

Ik denk 't zelfde als Arabesk: Suikerziekte of orgaanfalen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:39

Bedankt alvast voor de snelle reacties! Wat inderdaad ook gebeurd, is dat de kat plast overal in huis.. Mijn vriend woont best ver van mij af en is een heel weekend van huis als ie naar mij komt. Er is dan iemand die op de katten past maar heel veel aandacht krijgen ze niet (2 dagen maar). Dan doet de kat het wel meer en als mijn vriend s'avonds na een lange rit terugkomt, is er overal geplast.. We kunnen niks meer op de aanrecht laten staan omdat hij daar vaak plast. Laatst vond ik zelfs ontlasting op de grond! Dus dat is ook wel een groot probleem inderdaad.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:40

Arabesk schreef:
Misschien dement, misschien veel pijn?

Veel drinken kan duiden op nierfalen of suikerziekte; in beide gevallen is overstappen op rauwvlees een oplossing. (http://www.carnibest.nl is redelijk goed verkrijgbaar in verschillende regio's)

Rauw vlees is niet voor alles de oplossing -.-

Heb je aanleiding om te denken dat ze pijn heeft? Bijv. krabben, bijten, kijken, etc.
Het kan ook zijn dat je kat gewoon erg in de war is doordat ze nu minder/niets meer ziet. Ook dat plassen zou daar een gevolg van kunnen zijn. Probeer het je maar eens voor te stellen :)
In elk geval moet je dan proberen niets te veranderen in huis, dus geen meubels (permanent) verplaatsen enzo. Dan komt ze vanzelf meer tot rust :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 22:41

lifaya schreef:
hoe oud is de kat?

Ik zal het zometeen even navragen, ik heb niet veel verstand van katten moet ik toegeven maar ik weet wel dat ie oud is. :o

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 00:21

De kat is 15 jaar oud

Leandra

Re: Kat miauwt veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 09:42

Is er al eens gekeken naar de bloeddruk en de schildklier? Een hoge bloeddruk kan ook vage klachten geven en ook blindheid.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 09:46

Onze kat vroeg ook steeds om aandacht, Gewoon omdat hij niet meer wist hoe en wat. Dus zeer waarschijnlijk Dement (stond dan ook bij de voordeur om eruit te gaan, en zodra die dan kon wist hij niet meer dat hij naar buiten wilde en ging hij weer naar binnen :') ) Kan is 3 weken terug dan ook overleden (18 jaar)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:26

denk dat ie dement is, mijn kat nu 18.5 mauwt soms nu ook tegen de muur, maar heeft ook heldere momenten, ik heb de kattenbakken op zolder staan, maar voor haar heb ik er nu eentje beneden staan, omdat zij het dus ook zomaar ergens deed, nu er een bak beneden staat niet meer, deze kan ze sneller vinden denk ik, denk dat ze als ze moet ook heel snel bij de bak moet zijn omdat die oudjes het dan gewoon minder goed op kunnen houden

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:54

Ik zou idd verder onderzoek laten doen.

Verder binnen houden. Een blinde kat los buiten is natuurlijk niet zo handig. Plus dat ze ergens weg kan kruipen om te overlijden, dat doen katten, maar ze kan ze nog onnodig lang lijden.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 00:00

Bedankt weer voor de reacties! De kat is niet blind, maar ik heb alleen een licht vermoeden.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 03:40

da's toch hetzelfde? Als je het niet zeker weet of de kat nog wel kan zien, kan je haar maar beter binnen houden.