Ik werk in een dierenwinkel en we kregen een keer een lading konijnen. Er zat 1 konijn bij die vanaf dag 1 al verkouden was enzo. Ik heb hem steeds verzorgd en dus ook tam gemaakt. Maar het ging helemaal niet goed met hem daarom heb ik hem meegenomen. Nu gaat het al stukken beter zijn neus is schoon. Hij niest nog wel af en toe maar ook dat word minder. Alleen heeft die af en toe nog wat diarree. Maar nu dus mijn vraag het is een mannetje en ik weet het is het beste om hem te castreren en er dan een vrouwtje bij in te zetten. Alleen hij is vanaf dag 1 al zwak wil hem daarom liever niet castreren ben bang dat die dat niet gaat halen namelijk. Wat zou ik doen hem alleen houden of dan een cavia er bij zetten??
Sowieso GEEN cavia erbij zetten, lees op mijn site waarom ( zie OS ) Hoe oud is je konijn en weetje waarom hij diaree krijgt ? Krijgt ie onbeperkt hooi ? Overleg anders met je dierenarts, hij kan het beste oordelen, ik kan niet zien achter de pc of jou konijn in goede conditie is om het te castreren, is dat zo, dan zeker castreren en een vrouwtje uit de opvang er bij halen. Is dat niet zo, dan moet je verder kijken, maar aub GEEN cavia er bij
WAarom heeft hij die snot? Heeft hij soms pasteurella? Als dat zo is, dan komt hij daar nooit meer van af. HIj moet daar dan mee gaan leven, en hij zal het overbrengen op het andere konijn.
Als het echt snot is, of te wel Pasteurella, dan is het idd besmettelijk voor het andere konijn, MAAR, wij hebben in opvang ook konijnen met snot, als de rammen in een goeie conditie zijn worden ze gecastreerd en worden ze gekoppeld aan een konijn dat ook snot heeft, het is dus zeker niet onmogelijk en veel leuker voor jou konijn
het is geen pasteurella in de winkel heeft die ook bij andere gezeten en met de rest is er niks aan de aan hand. En hij krijgt onbeperkt hooi ja heb op 2 plekken hooi voor hem in de kooi.
hij is onderzocht ja. En de diarree tja dat is een raadsel maar heb al poeder gekregen wat ik door zijn water moet mengen en hij staat nu ook op selective voer.
Als de diaree aan houdt, zou ik eerst stoppen met brok, maar enkel en alleen hooi geven, krijgt ie ook groente ?
Ik zou als ik jou was met de DA die hem ook heeft onderzocht, kijken of hij in goede conditie is om hem te laten castreren, voor het konijn zou het 100% fijner zijn
hij krijgt geen groente en ook al staat die op de selective dan is het nog beter hem even van de brokken af te halen?? Hij heeft nu namelijk al 3 dagen diaree
Hooi is inderdaad nu goed droogvoer. Ik denk dat krachtvoer op dit moment te rijk is. Maar die diarree, hoe ziet die er dan uit? Is dat echt slappe hap, of is dat een zwart trosje?
WinSel
Geplaatst: 28-12-11 22:21
Diarre is niet normaal,dus klopt er iets niet, als dit aan houd zou ik zeker even langs de DA gaan Hoeveel brokken krijgt ie ?