Kat last van haar buik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Kat last van haar buik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 15:58

Wij hebben thuis een gesteriliseerde poes van bijna 4 jaar.
De laatste tijd is ze erg chagrijnig. Ze is altijd al chagrijnig geweest tegen onze andere kat, maar nu ook tegen ons. Ze komt wel op schoot liggen, maar als je haar over de zijkant van haar buik aait begint ze te grommen en als je pech hebt krijg je een haal.. Ook heeft ze last van dunne ontlasting. Ze eet en drinkt verder wel goed. Ik kan geen bloed in haar ontlasting/urine ontdekken..

Weten jullie misschien wat er aan de hand is?
Kan het ook iets met de baarmoeder zijn? Ze is wel gesteriliseerd, maar op latere leeftijd (3 jaar)

Anoniem

Re: Kat last van haar buik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:46

Blaasontsteking? Dat komt vaker voor bij katten en poezen :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:34

Ik zou je aanraden om even naar de dierenarst te rijden. Gewoon even kort checken wat er aan de hand is. Onze kat had ook last van een opgezwollen maag. Maar na een paard dagen ging dat al een stuk beter. (hier was ook even de dierenarts bij geweest )

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:51

Misschien heeft ze last van een darmparasiet. Ze heeft immers dunne ontlasting. en dan komt het vaak voor dat ze daar ook kramperig zijn. Dit mag niet te lang aanhouden want dan moet je toch naar de dierenarts.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:53

inderdaad gewoon even langs de dierenarts met haar, die kan het beste beoordelen wat er aan de hand is ;)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 10:52

Bedankt voor de reacties. :)
Ik moet toch nog even naar de DA bellen, ze gaan binnenkort voor het eerst naar buiten en dan wil ik ze eerst gechipt hebben.. Kan ik meteen even vragen wat het beste is. :) Denk inderdaad even langs gaan.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 10:56

ben je nog steeds niet geweest dan??? :-(

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 11:11

Nee ;) Erg druk gehad tussen kerst en oud en nieuw.. En wegens prive omstandigheden ook geen tijd voor gehad.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:19

Mikkiej schreef:
Nee ;) Erg druk gehad tussen kerst en oud en nieuw.. En wegens prive omstandigheden ook geen tijd voor gehad.

lekker makkelijk |(

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:21

Dus de kat heeft inmiddels al zeker een week, misschien wel al twee weken, last van haar buik, is chagrijnig en heeft dunne ontlasting en je hebt nog geen tijd genomen om naar de dierenarts te gaan...? :n

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:22

dat bedoelde ik dus ja........

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 11:24

Ruilen? Dan weet je waarom ik niet ben gegaan, maar dat ga ik niet op bokt zetten ;)

Edit; vergeet niet dat ik het beste voor hem met mn huisdieren, maar dit is weer typisch alles over één kam scheren. Vandaar mijn reactie zo
Laatst bijgewerkt door Mikkiej op 02-01-12 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:25

Ik vraag me toch altijd waarom mensen zo denken.. Je neemt een dier, ga hier dan ook volledig voor! Een dier kan niet zelf naar een DA wandelen.. :n

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 11:27

Mensen moeten niet gaan zeggen dat ik niet volledig voor mijn huisdieren ga, ik kan me daar erg kwaad om maken. Heb het beste voor met mijn beestjes en probeer daar zo goed mogelijk mijn best voor te doen

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:35

Heeft ze nog steeds dunne ontlasting?

Ik heb zelf ook een lapjeskat die gewoon gezond is maar niet op haar buik geaaid wil worden.
Ze heeft temperament en durft ook echt uit te halen als we haar daar aaien.Mevroi wenst alleen aan haar hoofd en op haar rug geaaid te worden en niet te lang.En er zijn meer katten die dat niet willen hoor.

Wel is het raar als ze van de een op andere dag omdraaien als een blad aan een boom.En ook als haar ontlastingspatroon opeens veranderd is.Ik zou het wel even laten controleren.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:00

Mikkiej schreef:
Mensen moeten niet gaan zeggen dat ik niet volledig voor mijn huisdieren ga, ik kan me daar erg kwaad om maken. Heb het beste voor met mijn beestjes en probeer daar zo goed mogelijk mijn best voor te doen

handel daar dan ook naar

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 12:06

MissPippin schreef:
Mikkiej schreef:

handel daar dan ook naar

Sorry? Misschien moet je eens leren om eerst te kijken naar de andere kant van een verhaal.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 12:08

Traber schreef:
Heeft ze nog steeds dunne ontlasting?

Ik heb zelf ook een lapjeskat die gewoon gezond is maar niet op haar buik geaaid wil worden.
Ze heeft temperament en durft ook echt uit te halen als we haar daar aaien.Mevroi wenst alleen aan haar hoofd en op haar rug geaaid te worden en niet te lang.En er zijn meer katten die dat niet willen hoor.

Wel is het raar als ze van de een op andere dag omdraaien als een blad aan een boom.En ook als haar ontlastingspatroon opeens veranderd is.Ik zou het wel even laten controleren.

Op dit moment gaat het beter, ze gaat ook minder vaak naar de bak.

Ze kan idd ineens omslaan, de ene keer komt ze en vindt ze alles goed, de andere keer wil je haar aaien en krijg je meteen een snauw..

Maargoed, het is alsnog niet goed, dus toch maar even een DA inschakelen. :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:08

Je kan je van te voren al bedenken dat je dit soort reacties gaat krijgen als je dit op bokt plaatst. Als je geen kritiek wil krijgen moet je alles voor jezelf houden.
De andere kant van het verhaal kennen wij niet en daar kunnen we dus geen rekening mee houden. Wij horen één kant en gaan daar vanuit.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:16

Als je dan zelf echt geen tijd hebt om langs de dierenarts te gaan dan vraag je toch even of iemand anders voor jou met de kat
naar de dierenarts wilt gaan?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 12:21

Heb net gebeld naar de DA.
Waarschijnlijk laat ik ze vrijdag chippen, dan heb ik namelijk beschikking over een auto en dan wordt de poes meteen nagekeken.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:32

Jeetje wat een reacties :+
Erg overdreven allemaal, en erg flauw om zo tegen de ts tekeer te gaan.

Ik hoop dat het snel weer beter met haar gaat!
Kan niet gewoon stress zijn van alvhet vuurwerk?

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:51

sorry maar ik moest net echt hardop lachen om die overdreven reacties van jullie :')

als één iemand iets al heeft gezegd hoef je het toch niet met zn allen nog na te praten? komt zo aanvallend over..

TS, ik hoop dat het meevalt met je kat :)