Problemen met m'n hondje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nikkialex

Problemen met m'n hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:31

Hoi,
Ik heb een hondje van 2 jaar , een jorkshir terrier X Jack russel Genaamt : Joy. (btw ze is gesteraliseert.)

Joy is in een hele rare bui..
Ze loopt altijd los, totdat ze het hondje (chihuahua) van de buren aanviel!! Ook echt bijten...
Ik heb haar bij der halsbandje gepakt en op de grond gelegt, en der tegen de grond aangeduwt en gewacht tot ze weer rustig was... Tijdens het liggen van joy op de grond, viel ze de chihuahua weer aan.

En net liep mijn moeder met haar buiten, en viel ze een oud vroutje aan!!
En ze valt hardlopers aan..
En als de bel gaat , Gaat ze keihard blaffen. (mijn andere hond doet dan ook mee).
Ik ben het echt spuugzat. Buiten schaam ik me zo erg voor haar..
Hebben jullie misschien tips voor mij?
Hou het a.u.b wel een beetje aardig ;).

Groetjes nikki.

nikkialex

Re: Problemen met m'n hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:32

Sorry voor mijn snelle er warrige verhaal, als je het niet snapt, Vraag maar om pb.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:36

is er niemand die mij kan helpen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:41

Misschien moet je het wat meer tijd geven al 7 minuten.
Maar ik denk dat het hele punt is dat jullie niet echt de baas zijn.
Sowieso niet meer los laten lopen en overnieuw beginnen met de opvoeding.
Jij eerst de deur uit dat zij, netjes naast je lopen enz.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:42

nounou zeg, 5 minuten.. Geef bokkers iets meer tijd om een passende reactie te schrijven (en om je verhaal te ontcijferen := )

Ga met je hond naar cursus, leg je probleem voor aan je trainster en laat zo mogelijk het gedrag zien. Das veel praktischer dan dat wij nu vanachter een schermpje gaan zitten beoordelen hoe vreselijk je hondje zich misdraagt ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:56

Mijn tip: Schakel een professional in en ga niet zelf aanmodderen met zo'n probleemsituatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:59

Hoe denken je ouders erover? Zijn zij bereid om een professional in te schakelen?

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 22:01

[
passieAppel schreef:
Hoe denken je ouders erover? Zijn zij bereid om een professional in te schakelen?

Nee die zijn daar niet bereid voor.. Money.. |(

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:04

Wat jij met je hond gedaan hebt (op de grond gooien en wachten tot hij rustig wordt) is "cesar's Way", maar moet je echt niet doen zonder deskundige begeleiding, want dan kan het van kwaad tot erger worden. Helaas gebeurt het meer, zien het op TV en denken het ook te kunnen, maar vergeten dat het vooraf gaat door een hele andere houding tegenover de hond te hebben. Neem contact op met een hondenschool die je hier verder mee kan helpen, want jou hond denkt duidelijk dat hij boven jullie staat.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 22:05

Tja, als we rijk waren hadden we dat heus wel gedaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:08

nikkialex schreef:
Tja, als we rijk waren hadden we dat heus wel gedaan ;)

Een honden school hoeft echt niet zo duur te zijn.
Iets langer zoeken..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:09

Hmm ja. Ik snap dat JIJ daar niets over te zeggen hebt, ik had als kind ook geen invloed op het bestedingspatroon van m'n ouders, maar ik vind persoonlijk dat als je een hond in huis haalt, je daar ook voor dient te zorgen. En dat betekent ook naar cursus als dat nodig is. Ik heb het ook niet breed (student & hypotheek is gewoon een rotcombinatie) maar met mijn hondje ga ik wél naar cursus. Daar maak ik geld voor vrij :)

Nogmaals, ik begrijp echt dat jij daar niks over te zeggen hebt, maar het lijkt mij echt de beste oplossing :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:12

Een hond die andere honden aanvalt is nooit goed maar als die ook mensen aangooit moet je echt voorzichtig worden. Training, geduld en aangelijnd houden.. Als je zelf niet weet wat te doen zou ik toch echt de hulp van een pro inschakelen, begin desnoods met het lezen van boeken over hondetraining en
probeer haar gedrag te begrijpen. Want waarom valt ze die mensen en dat hondje aan? Waarschijnlijk omdat ze heel beschermend is tegenover 'haar' mensen en 'haar' huis. Omdat zij voelt dat ze de baas (packleader) is. Dat moet je proberen eruit te krijgen maar daar heb je heeeeeeeel veel geduld en tijd voor nodig. En vooral goed belonen als ze iets goed doet!

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:13

Ik heb ook niets te zeggen over wel of niet naar de dierenarst gaan, maar ik betaal 't dan gewoon zelf.
Dan mag het ineens wel :Y)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:46

tja als je altijd zo ongeduldig bent eerst een cursus in "rustig en kalm' blijven nemen. Dan neemt je hondje jou ook wat meer op als baas zijnde.

Als ik het goed begrijp heb je dus een Yorkshire Terrier x Jack Russell Terrier.
Zoek eens informatie bij de rasvereningingen van deze hondjes. Het zijn echte terriers, graag bezig, zeer energiek en zeker de jack heeft veel beweging nodig en consequente aandacht.

Toen ze voor het eerst dat hondje aan viel had je gerust in mogen grijpen maar wel zodanig dat het gelijk afgelopen was en de manier die je toen gebruikt heb was dat dus niet. Immers terwijl jij corrigeerde kon zij nog gewoon een keer aanvallen. Hierdoor wordt je zeker niet serieus genomen.

Hoe lang wordt er per dag wat met haar ondernemen? Krijgt ze 4x per dag 10 minuten beweging of krijgt ze zeker zo'n 2 uur per dag beweging?
Hoe zit het met gehoorzaamheid? Laten jullie ze wel eens onder jullie gezag dingen doen? Dus voor het eten moet ze gaan zitten en blijven zitten totdat jullie zeggen dat ze mag eten. I.p.v. zelf kiezen waar ze gaat liggen moet ze in haar mand gaan liggen. I.p.v. los rond banjeren en doen wat ze wil moet ze regelmatig bij je komen en even zitten/liggen/ aangelijnd bij je lopen (rustig zonder te trekken) voordat ze weer vrij mag. uiteraard altijd beloning geven als ze iets voor je uitgevoerd heeft!!! Beloning kan zijn een aai, een bak voer, een spelletje spelen (waarbij jij uiteindelijk het speeltje weer 'wint' en dan stopt het spel) maar beloning kan ook zijn het feit dat ze weer lekker los mag lopen e.d.

leer ze apporteren en probeer ze te focussen op bijv. een tennisbal voor in moeilijke situaties. Als ze dan netjes op jou (en eventueel de bal) let dan mag ze die hebben.

Echter je moet eerst RUST hebben in jezelf hoor. Dat gaat niet even snel en als je zelf onrustig bent dan kan het ook wel vergeten want dat pikken ze feilloos op.

Dit gedrag echter moet je wel om proberen te draaien want als ze steeds leert dat ze met haar gedrag wint dan wordt dat gedrag steeds erger.

Hoe oud ben je zelf?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:50

Als je geld heb voor een hondje, heb je ook geld om er in te investeren.
Hup, naar de hondenschool, daar hoef je niet rijk voor te zijn.
Dit zijn grote honden in kleine verpakking en hebben een goede leider nodig.
Succes!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:30

Ik ga met dierenfan mee!

Let wel mensen, ze is pas 12jaar oud en afhankelijk van haar ouders ;)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:50

@ dierenfan, mooi gesproken! Ik hoop dat TS hier iets mee doet!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:04

Ik zou de hond niet meer los laten maar een de flexilijn doen, want dan kun je meteen ingrijpen als ze weer uitvalt tegen wie dan ook.
Geef ze de kans om in de fout te gaan, want dan kun je corrigeren en haar dat afleren. Als de hond niet in de fout kan gaan, dan leert ze niet dat dit gedrag niet getolereerd wordt.

Ik zou de hond eerlijk gezegd ook iets harder aanpakken. Ik grijp ze dan goed hard bij de nekvel en val uit met mijn stem. Ik doe dit niet vaak dus dat komt wel over bij mijn honden. Dit is mijn methode en die werkt.
Mijn honden zijn ook niet aggressief naar anderen toe, willen anderen wel eens aanblaffen maar daar ben ik ook niet van gediend dus dat heb ik ze afgeleerd.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:20

zo wie zo muilkorven of aangelijnd houden, als ze niet onder appel staat niet los laten.
eventueel naar een cursus gaan,is ook erg leuk om zo bezich te zijn met je hondje.
even nog een vraag,deed ze dit ook voor ze gesteriliseerd werd,of pas er na?

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:22

Maar heb jij je hond op de grond gehouden toen zij werd aangevallen?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:39

keona schreef:
zo wie zo muilkorven of aangelijnd houden, als ze niet onder appel staat niet los laten.
eventueel naar een cursus gaan,is ook erg leuk om zo bezich te zijn met je hondje.

Om nu gelijk te muilkorven :7

Wat is er voor af gebeurd ?
Ken je de taal, dus lichaams taal van de honden ?
Wat deed de anderen hond, en die van jou ? Wat zag je ?

Waarschijnlijk heb je een heleboel over het hoofd gezien, ga je eens inlezen in honden taal ! Dus hun lichaams taal.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:46

Zou beginnen met aanlijnen en op zoek gaan naar een cursus.. Hondentraining hoeft écht niet heel duur te zijn, ik heb wel eens rondgekeken en bij een kynologenclub zou ik aan de 50 euro zitten ofzo. Probeer dat met je ouders nog een keer te bespreken.

In elk geval niet verder gaan aanmodderen... Wat je beschrijft klinkt voor mij als een redelijk onopgevoede hond, dus het lijkt me echt het beste als jullie hier wat hulp bij krijgen, dan heb je een stuk meer plezier van je hondje :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:58

ja als de hond bijt en los loopt en niet onder appel staat inderdaad muilkorven,OF AANLIJNEN.en zeker verder gaan met het uitzoeken waarom en trainen met de hond.maar ik vind niet dat het nodig is dat hij nog iemand bijt door on kundig gedrag van de eigenaar dus inderdaad een muilkorf of een lijn
amigootje schreef:
keona schreef:

Om nu gelijk te muilkorven :7

Wat is er voor af gebeurd ?
Ken je de taal, dus lichaams taal van de honden ?
Wat deed de anderen hond, en die van jou ? Wat zag je ?

Waarschijnlijk heb je een heleboel over het hoofd gezien, ga je eens inlezen in honden taal ! Dus hun lichaams taal.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 00:04

ten eerste aan de lijn doen, als dit vaker is gebeurt vind ik het asociaal van de baas om dan nog steeds doodleuk de hond los te laten lopen, dan is niet de hond verantwoordelijk maar jij als baas, verder heb je denk ik nooit aan opvoeding gedaan en ja dan krijg je dat dieren zelf gaan denken en dingen doen, dat is natuurlijk gedrag, dus maak een afspraak bij een hondenvereniging en ga op cursus want hier op bokt alleen ga je het niet leren, als je dit allemaal laat gebeuren ben ik al heel blij dat het hier om een heel klein hondje gaat en niet een Pitbull of Duitse Herder, maar elke hond hoe klein ook heeft regels nodig en die moet jij m leren en ook consequent blijven, want als je denkt hij weet het toch en niets meer doet begint alles weer opnieuw, naar cursus ermee en aan de lijn.