Ongeveer 10 dagen geleden reden we daar langs zegt mijn mannetje: staat daar nou een wild zwijn op het erf? Wij keren en kijken loopt daar heel blij een rozig beige minivarken vlak langs de weg te wroeten. Wij bij het huis aangeklopt, blijkt deze dame steeds te ontsnappen, maar ze zouden er wat aan doen.
Vandaag was ik op de terugweg en was al wat alert omdat ik maar een varken op het stukje zag lopen. Ik kom langzaam het bijgebouw voorbijrijden, zie geen varken. Ontspan en op het moment dat ik de eerste boom passeer komt dat kleine ding de weg opstappen om daar uit een regenplas te gaan drinken. Ik reed er bijna tegenaan. Bij het huis was niemand aanwezig, dus ik heb de politie maar gebeld met de mededeling dat er een tam minivarken los op de weg loopt. Vraagt de agente eerst of ik het dier niet het bos in kan jagen
. Nee mevrouw er is a geen bos en b het is een tam varkentje. Nou ze ging kijken of ze iets met de melding konden. Ik heb het diertje maar zover mogelijk het erf opgejaagd en hoop dat ze niet verandert in varkensgehakt
.Nu heb ik veel verstand van paarden, honden, konijnen en kippen achter een omheining houden maar niet van varkens. En omdat ze duidelijk het niet zelf voor elkaar krijgen wil ik daar van de week langsgaan met wat tips als ik ze heb.
Wat we kunnen zien is de huisvesting nu niet echt ideaal of stimulerend en kan ik me voorstellen dat het diertje op stap gaat, maar het kan zijn dat dit tijdelijk is omdat ze nog vollop bezig zijn op het terrein. De heinig nu lijkt op groen gaas van ongeveer een meter hoog. Dus wie heeft ervaring met ontsnappende minivarkens?
).
) 

geen idee hoe de heining vast zit daarvoor zit het te ver op het erf. Maar een stroomdraadje zou dan het makkelijkste zijn en anders zorgen dat het gaas dus stevig vastzit en niet meegeeft. Zou toch genoeg moeten zijn voor een kruimel van max 40 cm hoog.