Nu ongeveer een week geleden hebben wij twee nieuwe cavia's gekocht omdat 2 van onze zeugjes ruzie kregen. Wij dus maar gewoon naar de dierenwinkel gegaan om er 2 bij te halen en te koppelen aan de zeugjes.
Wij daar 2 cavia's uitgezocht, ééntje van het ras dat we fokken en 1 die ik gewoon schattig vond. En ach, ze waren toch niet voor de fok dus het maakte ook niet uit wat voor'n rassen het waren.
Het moesten wel zeugjes zijn en dat waren ze volgens de winkel.. wij ook even gekeken en ja, het waren zeugjes.
Tot we thuis waren... toen bleek 1 al een beer. En 's avonds zit ik met de ander op schoot en denk; toch nog even deze controleren. Nouja, ze heette eerst Juultje en nu heet HIJ Jules
Maargoed... terugbrengen vind ik sneu, die diertjes gaan niet weer verhuizen met de kans dat ze ook nog slecht terecht komen.
En kijk dan; Hoe kun je zo'n smoeltjes nou weer afgeven bij een winkel?

Hij is echt nog klein. Heb hem bij aankoop op de weegschaal gezet en toen woog hij minder dan 300 gram... het minimale om weg te mogen bij Ma. Hij at ook niet heel goed en piepte de hele tijd, maar nu is eet hij zijn brokjes en ook groente gaat erin. Hij piept nu alleen nog als ik hem op pak