Vlooien in huis!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AnnebelleVD

Vlooien in huis!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 13:55

Even het verhaal kort van voren af aan:

Een tijdje geleden is mijn oude poes Jiske van 15 jaar overleden. Ze was zwak en oud en dus vatbaarder voor vlooien.
Ze is vrij vlug overleden maar de vlooien zaten al in huis.

Mijn andere poes Boema, van 13 jaar, kreeg de vlooien ook.
Ik heb haar ontvlooit met vloeibaar spul maar toch bleven de vlooien aanhouden.
Ik dacht: die gaan vanzelf wel weg, Boema is ontvlooit en gezond en die verdwijnen wel.

Mooi niet dus! Inmiddels heb ik vorige week de hele huiskamer geboend en bespoten met Bolfo anti vlo-spray, de poes heeft 2 dagen lang medicijnen gehad die de vlooien op haar lijf zouden killen en ze heeft een pipet in haar nek gehad met spul ter voorkomen van nieuwe.

En nog zijn er vlooien!!!!!
Ik wordt zelf gebeten in mijn benen en wordt er knettergek van. Ook zie ik Boema nog steeds krabben en likken.
Wat kan ik nu nog meer doen?

Wilawander

Re: Vlooien in huis!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:00

De kat met een goed vlomiddel behandelen. de omgeving behandelen, alle stoffen spullen wassen op minstens 60 graden om de eitjes te doden. Stofzuigerzak na gebruik meteen weg. enz.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:01

ken het probleem een keer in de drie weken herhalen heel het huis behandelen,mand,beddegoed,tapijt noem maar op ze zitten overal waar ze ook niet tegen kunnen is water alles goed elke week dweilen.kat blijven behandelen met vlooienspul een keer per 6 weken.duurt even voor dat je eraf bent mijn hond heeft nu na een jaar weinig tot niet meer last van vlooien wel bijhouden huis goed schoon houden. succes

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 14:02

Wilawander: Allemaal al gedaan... ;(

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 14:03

Kunnen ze niet tegen water? MOOI! Dan ga ik weer ouderwets dweilen ja, deed ik vroeger vaker maar nu niet meer zo vaak. Ik doe vaak even de stofzuiger door het huis.
Heb een oud huis met kieren en gaten en vloerbedekking, helpt ook al niet echt

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:06

Vooral ook alles tegelijk doen, koop een spuitbus tegen de vlooien en spuit daar de banken ed mee. Alles van de katten wassen, en de katten zelf ook behandelen. En dat allemaal op dezelfde dag! Onze hond is ook erg vatbaar voor vlooien, we proberen dan ook elke keer andere middeltjes. Nu hebben de uit de dierenwinkel een soort knoflook pillen, het zijn eigenlijk gewoon snoepjes en ze mogen er ongeveer 3 per dag. De hond gaat er niet van stinken maar er zit wel knoflook in ht bloed waar vlooien niet van houden, je zou kunnen kijken of dat er ook voor katten is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:09

Een vochtige omgeving is juist zeer bevordelijk voor het uitkomen van vloeitjes.

Waar heb je je kat mee behandeld?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:10

Ik heb vlooienpillen die zijn super.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:10

kan ook gewoon knoflook poeder uit de supermarkt gebruiken mespuntje door het eten is al voldoende bij mijn hond helpt het wel klopt vlooien kunnen niet tegen water tip van mijn moeder dweilde ook te weinig nu meer ivm de vlooienplaag die ik heb gehad gr sandy

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 14:11

@EllaBellaah: die pillen waren een heel gevecht om dat erin te krijgen, maar wel een goed idee. Ik had gehoopt dat de pillen zouden werken.

Misschien jeukt ze nu nog puur van de beten die ze al heeft, ik jeuk ook nog enorm aan die plekken.

Ik heb de poes behandeld met druppels van, volgens mij, beaphar en pilletjes van....????

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:11

Heb weleens gelezen dat hier en daar een bord met water en afwasmiddel ook goed werkt.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:12

Wilawander schreef:
Een vochtige omgeving is juist zeer bevordelijk voor het uitkomen van vloeitjes.

Waar heb je je kat mee behandeld?

is een fabeltje vlooien kunnen niet tegen water, trimsalon heeft het me ook verteld dat ze er niet tegen kunnen droge warme ruimtes die zijn bevordelijk voor het uitkomen van de eitjes

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 14:13

Hihihi, door je huis? En dan overal bordjes neerzetten ofzo. Spannend... Maar het moet wel leefbaar blijven, dus dat ga ik denk ik niet doen. Ben zelf enorm onhandig en ik zie dat al helemaal misgaan :D

Droge warme ruimtes heb ik ook gehoord, en donkere plekken. Ze zaten zelfs in mijn bed, vreselijk! Dus ik heb dat allemaal bespoten en op kookwas gedaan en stofgezogen en ik doe nu elke dag de gordijnen open, ik liet ze altijd dicht

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:15

Ik hoorde van de dierenarts dat stofzuigen maar minimaal helpt tegen de eitjes, omdat de eitjes zit vastwikkelen aan het haar van de vloerbedekking. Toch het blijven spuiten herhalen. Ik weet zelf maar al te goed, hoe ontzettend naar het is. Succes :Y)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:16

De goedkopere merken zoals bephar zijn meestal niet al te geweldig ik zou is kijken of je bij de dierenarts het een en ander aan spray pillen en druppels kan kopen.

Eerst de dieren wassen met vlooien shampoo daarna pipet en eventueel kan je ook nog een vlooienband om doen .

Ben benieuwt of je er nog gauw vanaf kan komen

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:20

Je kan het beste met Advantage, Bolfo gold (is hetzelfde) uit de dierenwinkel of Promeris oid bij de dierenarts halen. Al je dierenen hun omgeving tegelijk behandelen! Spuit vooral kieren, gaatjes, hoekjes en dergelijke. Idd alle stoffen dingen waar je katten zitten wassen, het liefst zo heet mogelijk! Wij deden ook stukjes vlooienband in de stofzuiger, en stukjes vlooienband op plekken neerleggen waar je niet vaak komt met een stofzuiger of dweil.

Wij hebben een paar jaar terug ook een plaag gehad (wij hadden de katten en hond behandeld met Frontline, maar de vlooien bleken immuum te zijn voor dit middel), maar echt consequent zijn en strak iedere 3-4 weken herhalen, dan ben je er met een week of 6 vanaf!

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:22

F_Orumster schreef:
Heb weleens gelezen dat hier en daar een bord met water en afwasmiddel ook goed werkt.

Je moet in dat bord een waxinelichtje zetten, want vlooien springen naar het licht en komen daardoor in het water.
Dit moet je 's nachts doen en het waxinelichtje gaat vanzelf uit na een paar uur.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:23

Ja de vlooien gaan dan in het bord ivm het vocht en door et zeepsop is het wateroppervlak dusdanig dat ze verzuipen.
Zo nu en dan een bord plaatsen overnacht op plekken waar je niet loopt moet kunnen.
De kat elke week kammen met vlokam, je haalt dan eitjes en vlooien eruit en voorkomt dan dat die een kans krijgen.
Heb haar ,toen ik r net had, met druppels gedaan en kam r nu elke week. Heb 1 x een vlo eruit gekamd (en dus met kammen een bakje zeepsop naast je).

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 14:32

Maar vlooien zijn toch juist bang van licht? Zouden ze dan naar de kaars springen? Ik ga het testen!!! "s nachts kan dat wel ja. Poes uit de buurt houden want die zwiept gerust die staart boven de kaars langs... poes in de fik :=

Wassen gaat goed met honden denk ik, weet niet of je weleens een volwassen gezonde kat hebt gewassen?
Dat is Hel met een hoofdletter H -:(-

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:38

Geloof me, het werkt :j
Diep bordje, water erin met afwasmiddel, waxinelichtje. Gebruik een waxinelichtje want een kaars zou om kunnen vallen.
Ben je wel in 1x van alle vlooien af maar ook van je huis :Y)

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 16:04

Hahaha, ja dat is niet de bedoeling he hihihi

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:10

Zolang als de vlooienplaag duurt iederedag het hele huis stofzuigen. Eerst vlooienpoeder in de stofzuigzak doen. Meubeltjes aan de kant want ze gaan ook onder de bank zitten.
Daarnaast iedere 4 tot 6 weken de kat ontvlooien en ontwormen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:11

De vlomiddelen van Beaphar, Bolfo, exil enz zijn slecht werkende middelen. Is weggegooid geld.

Je kan beter bij de dierenarts wat gaan halen.

Vloeitjes/vermeederen van vlooien. komen het beste uit in vochtige, warme omgevingen.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 16:13

Bedankt NatasjavE, maar dat heb ik dus al gedaan... wat kan ik nog meer doen behalve de standaard dingetjes?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:14

idd werkt beaphar en frontline niet geweldig. Wij hebben nu alles behandeld met advantage en eindelijk!! zijn we van de vlooien af bij de katten die net van straat af kwamen. We kregen ze niet vlo vrij met frontline en aanverwante merken. Stronghold en advantage werkte wel.