hond kakt in garage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elisedcl

hond kakt in garage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 09:39

Hey,

we hebben van gisteren een nieuwe hond :D
Ze heet Skyla en is 2 jaar. Ze is een bruine labrador.
Over het algemeen past ze zich snel aan en daar zijn we heel blij om.
Maar vanochtend werden we verrast in de garage (daar slaapt ze).
Er laggen daar 2 grote hoopjes met stront en overal bloeddruppels (dat bloed is omdat ze haar
maandstonden heeft). We gaan wel zeker 4 keer naar buiten met haar en wanneer ze daar haar behoefte
heeft gedaan belonnen we haar. Maar hoe kunnen we haar nu afleren om binnen te kakken?

xx elise

Dav

Re: hond kakt in garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:42

Dit volg ik niet... Jullie hebben een nieuwe hond en nu weet je al dat ze zich snel aanpast?

4x naar buiten--hoe lang lopen jullie dan?

Voor het naar bed gaan zou ik nog een rondje lopen zodat de nacht niet te lang is voor haar.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 09:43

jah we hebben voor de nacht nog met haar naar buiten gedaan en dan heeft ze nog haar behoefte gedaan. en we vinden gewoon dat ze haar snel aanpast, gisteren lag ze al aan onze voeten te slapen alsof ze hier al jaren woonde :+

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 09:46

en we wachten bij het naar buiten gaan altijd tot ze haar behoefte heeft gedaan

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:55

Maandstonden?
Die hond is loops, dus vruchtbaar, in tegenstelling tot een mens. Laat die hond asjeblieft steriliseren anders zit je straks met het ene nest pups na het andere
Wat was de hond bij de vorige eigenaar gewend 's nachts?
Als ze daar gewend was in huis te slapen heb je grote kans dat dat de reden is dat ze in de garage schijt...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:58

Wat een gedult! Heel gewoon dat ze wat in de garage heeft gedaan. Ze geeft het haar lucht. Hoeveel zijn jullie van plan te gaan lopen?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:03

Het kan zijn dat ze bij de oude eigenaar altijd in haar eigen omgeving dat heeft gedaan. Onze hond is 1,5 en kwam ook van ander huis. Nu 3 maand bij ons.
Gaat heel goed maar in het begin deed hij veel in huis. Dat kwam omdat hij daar alles achter het huis mocht doen eigen terretorium.. Ik heb gewoon met uitlaten hem altijd beloond. Dat heeft wel geholpen.
ook lag hij eerst in de gang dan deed hij behoefte in de keuken en ging hij weer in de gang slapen.
Nu ligt hij in de keuken mocht hij nu gaan poepen of plassen moet hij daar de hele nacht nog in liggen.
Wellicht vindt hij dat ook vervelend dat hij het daarom niet meer doet..

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:05

kohtje schreef:
Heel gewoon dat ze wat in de garage heeft gedaan. Ze geeft het haar lucht.

Wat een verschrikkelijke kolder!! _O-

Hond is nog maar net bij jullie en zal ook al gedraagt ze zich nog zo cool ongetwijfeld stress hebben, daarbij voeren jullie mogelijk op andere tijden dan ze gewend is, staat ze wel op dezelfde brok als bij haar vorige baasje ? Komt vast goed, geef het even tijd, diertje is van slag ook al hebben jullie dat idee misschien niet.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:10

O dus jij vind dat kolder. Ik niet. De meeste honden die hier komen ( ik heb natuurlijk lang niet zo'n goed pension als jij) doen hier een plas in het hok . Gewoon om te laten zien dat dat nu van hun is.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:11

Het is met een hond heel simpel: als je er op vaste tijden wat instopt (voer) dan komt er op vaste tijden wat uit (poep) :D

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:13

Dank je wel voor je compliment, ik heb inderdaad geen honden die dat doen hier dus zal er inderdaad wel verschil zitten in hoe jij en ik ons werk doen. ;)

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 10:58

bedankt iedereen, we hebben net ook ontdekt dat we haar gisteren wat teveel voer hebben gegeven, wellicht lag het daar ook een beetje aan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:00

Maar hoe vaak en hoe lang loop je nou met de hond?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:16

Die hond is net bij jullie, ze moet nog wennen en heeft wat stress van de verhuizing.
Ze vindt het nog spannend bij jullie, wel fijn dat ze al wel kon ontspannen en bij jullie ging liggen.
Als ze beter gewend is zal het waarschijnlijk overgaan.

Daarnaast moet de hond natuurlijk wel goed uitgelaten worden, door bewegen kan ze ook beter ontspannen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:58

Wat denk jij als je in een nieuw thuis komt waar je nooit geweest ben en alles is vreemd en je moet in een garage slapen? (ik reken op een doorsnee garage, koud, kil, afgesloten van huis en mensen) Waarschijnlijk heeft ze zich zo eenzaam en verlaten gevoelt dat ze van stress zichzelf leeg gepoept heeft.

4x per dag wandelen vind ik niet veel maar het kan genoeg zijn. Echter als ze elke 4x poept dan vraag ik me wel af wat jullie voeren want mijn honden doen het 1 á 2 keer per dag en soms helemaal niet op een dag.
Veel moeten poepen kan liggen aan de voeding die ze krijgt.

Lopen jullie 4x per dag 10 minuten of een uur? Of zetten jullie haar 4x per dag op de hondenweide die je gemaakt had?

Dat ze aan jullie voeten ligt is super in elk geval want dat betekend dat ze met jullie erbij zich op haar gemak voelt. Wat je nu goed kan doen is haar 's nachts ook nog even bij je houden. Het is dan wel geen pup meer maar wel een hond die van alles mee gemaakt heeft (geen idee hoe ze in asiel gekomen is maar ze is via een manier in asiel gekomen wat vreemd is voor een hond en spannend en via asiel weer bij jullie. Ze kan gewoon de weg kwijt zijn).

Als ze 's nachts en overdag rustig is bij jullie ga je haar voeren alleen in de garage en niet in huis. Als ze heel gek is op eten dan kan je het eten over de vloer strooien zodat ze even bezig is. En dan zelf de garage uit gaan en voordat ze klaar is met eten terug komen. En belonen dat ze zo braaf was en dit langzaam opbouwen. Krijgt ze daarna een botje ofzo maar alleen in garage en niet in huis. Gaan jullie spelen in de garage enz. Is ze goed moe van een lange wandeling dan tot rust komen in de garage enz. enz. Dus de garage leuk maken en dan doet je rustig en langzaam aan overdag zodat ze door krijgt dat jullie altijd weer thuis komen.

Wie weet is ze ook wel heel bang van vuurwerk en is dat gisteren laat nog in de buurt afgestoken en heeft ze daar veel schrik van gehad bijv.

Het kan zoveel zijn maar als een volwassen en normaal zindelijke hond 2x in 1 nacht poept dan weet je zeker dat ze echt niet op haar gemak was. Dat hebben veel volwassen herplaatsers. Heb nu mijn 4de herplaatser en kan goed zeggen dat ze allemaal de eerste nachten even bij mij geweest zijn en overdag ook niet alleen. Dat hebben wij langzaam opgebouwd maar kon vaak wel sneller als bij een pup. Echter ze moeten eerst de omgeving goed vertrouwen omdat alleen thuis zijn geen normaal iets is voor honden (roedeldieren) en dus moet je dat rustig en voorzichtig aan pakken om daar jaren lang plezier van te hebbe ;)

Succes!!

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:07

Gefeliciteerd met jullie nieuwe hond ;) Moet zij altijd in de garage slapen? Waarom niet gewoon in huis? Zeker omdat jullie haar net hebben, dan voelt ze zich daar toch minder op haar gemak.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:15

Als de hond gewend is dat ze zomaar haar behoefte mag doen, dan zul je dat nu weer af moeten leren. Bij pups werkt het goed om ze 's nachts in een bench te stoppen. Als ze dan wat doen, dan moeten ze erin liggen en over het algemeen vinden ze dat niet zo prettig.

Dus je kunt proberen de hond 's nachts in een bench te doen en verder natuurlijk goed uitlaten. Maar misschien was dit eenmalig omdat ze zich nog niet helemaal thuis voelde. Ik hoop dat het gaat lukken, succes ermee!