Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Caira schreef:Ik zou ze in een kleine afgesloten ruimte zetten met een kattenbak, meestal hebben ze dat zo door hoor. Dan kun je de ruimte steeds iets groter maken
Langcara schreef:Geef ze een bak met kattengrind, en ze zullen bij voorkeur daarin plassen en poepen. Liever dat dan op een gladde tegelvloer. Dus zorg dan dat ze zolang op tegelvloer verblijven, zodat die kattenbak het enige alternatief is. Dan heb je ze denk ik zo zindelijk.
Oudere dieren zijn heel goed zindelijk te krijgen. Volgens mij scheelt dat niet zoveel met jonge dieren.
Lord_Ik schreef:Volgens mij is het zelden nodig om een kat zindelijk te 'maken', ze krijgen het vaak vanzelf door als ze de kattenbak in durven

Die niet buiten mogen dus een 5de is echter wel te veel.
sayenti schreef:Maar gaan de katjes niet stressen in een kleindere ruimte? het zijn wel onwijs lieve dieren maar ze hebben nog nooit klein opgesloten geweest.
Helaas heeft ze dan wel weer de pech dat onze katten eigenlijk altijd buiten (moeten) zijn
maar mochten we ooit moeten verhuizen naar een huisje waar ze meer binnen moeten zijn dan zou ik haar echt meenemen. Zeker weten dat zij daar geen problemen mee zou hebben.
sayenti schreef:Caira schreef:Ik zou ze in een kleine afgesloten ruimte zetten met een kattenbak, meestal hebben ze dat zo door hoor. Dan kun je de ruimte steeds iets groter maken
Dankje, hier had ik nog niet aan gedacht. Ga ik morgen zeker megeven aan de nieuwe eigenaars.
Aan welke ruimte denk je dan? Je moet ook rekening houden dat het zwerfkatjes zijn die wel mensen gewoon zijn en sociaal doen maar eigelijk nooit meer met gedaan is. Dus zou een kleine kooi dan niet te stresserend zijn?
dierenfan schreef:benangelique schreef:Wat jammer dat je in belgië zit, anders was ik er graag 1 komen halen
Bedenk wel dat het misschien een eind rijden is maar dat de katten nog heel jong zijn en hopelijk toch wel zeker 15 jaar mee gaan![]()
![]()