Ik weet echt niet meer wat ik met mijn konijnen moet doen.
Ik geef ze dagelijks brokken, hooi en groenten en soms een snoepje, wat ze dan wel uit men handen komen eten.
Maar zodra ik hen probeer te aaien gaan ze lopen en hebben ze schrik van mij.
Ik heb de Fluf nu sinds oktober, en Amadeo is er sinds november bijgekomen, ze zijn nu beide 5-6 maanden oud.
Het zijn 2 langoor dwergkonijnen met half lang haar, dus ze moeten af en toe wel eens gepoetst worden en tot nu toe heb ik 1 keertje de nagels geknipt.
Ik pak ze niet vaak, en aaien ook niet echt, ik hoop echt hun vertrouwen te kunnen winnen met hen te voeren. En dat lukt wel, dan komen ze snuffelen en eten halen, wassen ze zich soms in mijn bijzijn, toch allemaal tekens dat ze me wel vertrouwen.
Als ik hen wil aaien laat ik hen altijd eerst even aan men hand snuffelen en dan aai ik hen aan hun kaken en achter het oor.
Maar dan gaan ze lopen, of kruipen ze in elkaar van schrik. Dus dan stop ik even, laat hen dan weer snuffelen, enz.
Hen uit het hok pakken is al helemaal een ramp, maar ik zou wel willen dat ze dat leren, omdat ik hen toch regelmatig eens nakijk op wondjes, nageltjes knippen, borstelen,...
Ik heb echt het gevoel dat het nu of nooit is, aangezien ze nu best al ouder worden. Ze hoeven echt niet in men armen te springen, maar ik zou toch willen dat ze me wat vertrouwen en ik hen kan aaien.
Nu denk ik het roer helemaal om te gooien en hen enkele dagen heel intensief elke dag te pakken en te aaien, enkele keren per dag. Maar is dit wel goed? Gaan ze niet nog meer angst krijgen? (Als dat al kan
)Wie oh wie weet wat ik moet doen en heeft de gouden tip voor mij. Wat doe ik mis?
.