Ik kan hem ook wel belonen met een aai of een 'flink zo'. Hond heeft enorm veel interesse voor mij. Maar is dan soms zo attent op wat ik doe, dat hij vergeet na te denken over het kunstje.
Loran, ze hebben wel tips bij de hondenschool hoor. Daar gaat het super, maar dan spreek ik over dingen als volgen of op afstand liggen, naar een boot toe zwemmen. Allemaal actieve buitenspelen dus, dan kan ik hem ook uitgebreid belonen door met hem te spelen.
We hebben daar ook alles van voedsel geprobeerd, maar geen geluk. Er is niets dat hij echt lekker vindt.
Ik wil hem eerder kleine kunstjes leren, zoals op zen achterpoten zitten of plat op zijn rug blijven liggen of gewoon gekke kleine dingen. Maar daarvoor heb ik toch een rustige kleine beloning nodig, die ik na elke stap in het opbouwen van de oefening kan geven...
Hond steelt ook absoluut niets, als je vlees eet, dan reageert hij wel, maar geef je hem een stukje ruikt hij er enkel aan en heel af en toe eens een likje of even in zijn mond, maar het ligt even snel weer de grond op.
Hij neemt af en toe wel iets aan, maar dat is pas als hij mentaal en lichamelijk al voldaan is, dus geen energie meer over heeft. Na een lange wandeling of een intensieve training op de hondenschool. Maar dan is het ook geen goed moment om hem nog meer dingen proberen aan te leren.
Ik zou deze trucjes net willen gebruiken als mentale tijdvulling voor mij hond tijdens de wintermaanden, als het te slecht weer is om buiten te komen of op de hondenschool te raken.
Daarom nog steeds benieuwd naar DE oplossing