Hond heeft geen interesse in eten (als beloning)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Hond heeft geen interesse in eten (als beloning)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 12:54

Ik ben op zoek naar mensen die ook een hond hebben die in voedsel helemaal geen beloning ziet.
Hond is helemaal gek op tennisballen, maar kan dan helemaal zijn aandacht niet meer bij de oefening houden, dus dat is ook geen goede oplossing.
Hond heeft absoluut geen interesse in eten, hij eet enkel als hij er zin in heeft, soms eet hij paar dagen niet en dan eet hij weer paar dagen goed.
Is geen medisch probleem, hond is ook niet te mager, maar hij ziet eten niet als iets belangrijks.
Snoepjes als beloning gebruiken heeft dus helemaal geen nut, ook bij allerlei lekker vlees raakt hij na één of 2 stukjes de interesse al kwijt.

Voor de 'grote' oefeningen op de hondenschool, gebruiken wij een uitgebreid speelmoment als beloning, maar daar heb je serieus wat plaats bij nodig om rond te rennen ed.

Dus ik ben op zoek naar een kleine beloning om kleine trucjes aan te leren, zoals dingen in een vuilbak gooien.
Je vindt enorm veel filmpjes ed; maar altijd beloning met (clicker +) snoepjes.

Hopelijk mensen die de oplossing hebben?

alvast bedankt!

Caira

Re: Hond heeft geen interesse in eten (als beloning)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:59

Jup helemaal bekend, ik heb hele kleine stukjes eend gedroogd en dat vindt hij dan wel lekker, maar hij ziet het niet echt als beloning. Koekjes die hij aangeboden krijgt negeert hij gewoon.... Ik zou ook graag een oplossing zien!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:00

Mijn hond had ook niets met voertjes maar wel met een aai. Speeltjes vind ze ook niet echt leuk.
Nu werk ik met een clicker voor doggydance en gooi het voertje op de grond,dan vind ze het wel leuk.
Ik gebruik gerookte kip of gekookte lever wat ze alleen met trainen krijgt.
Maar het blijste wordt ze toch nog als ik na een goede oefening JAAAAAAA zeg en haar even knuffel.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:06

Onze jonge retriever begint ook steeds meer intresse hierin te verliezen..
Rodiworst is het enige wat hem nog wel wat scherper houdt.
Verder belonen wij hem continu met een aai over zijn kop.
Dit is tijdens volgen, of andere onderdelen.
Verder maak ik mijn stem wat hoger als ik merk dat hij zijn aandacht dreigt te verliezen.
Dan zeg ik (met hoge toon) Paco, kijk eens... en meneer heft zijn kop op en is meteen weer alert.
Tijdens volgen etc. Veel slangenbogen maken zo blijft hij alert.

Vreemd dat ze je bij de hondenscho geen tips geven.
Hier werken we vanaf 9 weken met stem en. beloning.
En bouwen het langzaam, in de maanden enverschillende cursussen, af tot stem en beloning middels aaien..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 13:11

Onze witte herder is ook niet geintereseerd in voedsel als beloning. Zelfs eten stelen doet hij niet.en ook pensdingen eet hij niet.

Al hoor ik nu een gesmoorde kreet uit de keuken komen. Ik geloof dat hij net zijn eerste eten gejat heeft. Een stuk Gelderse gekookte worst geloof ik. Joepie, zou dit het dan zijn.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 14:08

Ik kan hem ook wel belonen met een aai of een 'flink zo'. Hond heeft enorm veel interesse voor mij. Maar is dan soms zo attent op wat ik doe, dat hij vergeet na te denken over het kunstje.

Loran, ze hebben wel tips bij de hondenschool hoor. Daar gaat het super, maar dan spreek ik over dingen als volgen of op afstand liggen, naar een boot toe zwemmen. Allemaal actieve buitenspelen dus, dan kan ik hem ook uitgebreid belonen door met hem te spelen.
We hebben daar ook alles van voedsel geprobeerd, maar geen geluk. Er is niets dat hij echt lekker vindt.

Ik wil hem eerder kleine kunstjes leren, zoals op zen achterpoten zitten of plat op zijn rug blijven liggen of gewoon gekke kleine dingen. Maar daarvoor heb ik toch een rustige kleine beloning nodig, die ik na elke stap in het opbouwen van de oefening kan geven...

Hond steelt ook absoluut niets, als je vlees eet, dan reageert hij wel, maar geef je hem een stukje ruikt hij er enkel aan en heel af en toe eens een likje of even in zijn mond, maar het ligt even snel weer de grond op.

Hij neemt af en toe wel iets aan, maar dat is pas als hij mentaal en lichamelijk al voldaan is, dus geen energie meer over heeft. Na een lange wandeling of een intensieve training op de hondenschool. Maar dan is het ook geen goed moment om hem nog meer dingen proberen aan te leren.

Ik zou deze trucjes net willen gebruiken als mentale tijdvulling voor mij hond tijdens de wintermaanden, als het te slecht weer is om buiten te komen of op de hondenschool te raken.

Daarom nog steeds benieuwd naar DE oplossing :D

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:17

Onze jack heeft dit ''probleem'' deels ook. Voer interesseert hem wel, maar minder dan spelen/de stok gooien :j

Goedzo is goedzo en na een aantal keer mag hij vaak even spelen(even aan de riem trekken met zn tweeën ofzoiets).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 15:36

Mijn Berner pakt zelden iets aan uit de hand, op de club eet ze de eerste drie vleesjes wel van de grond en daarna is het over met de pret. Ze is blijer met een knuffel en een enthousiaste braaaaaaf en dat vind ik ook niet vervelend om te doen hahaha.
Helaas heeft ze ook geen interesse in speelgoedjes enzo, apporteren blijft een lastige oefening. (inmiddels pakt ze vast als ik aangeef en geeft weer terug, maar iets ophalen kan ik vergeten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:03

Wat voor hond is het en hoe oud is hij?

Als een speeltje/spelen voor hem de leukste beloning is, kan je hem waarschijnlijk ook goed aanleren om wat 'gedoseerder' en korter te spelen als beloning. Vindt hij het bv. leuk om het speeltje te vangen? Laat hem dan als beloning een keer het speeltje vangen. Daar heb je weinig ruimte en tijd voor nodig, maar voor de hond is het wel een welkome beloning en afwisseling. :)

Verder zou je de uitgebreide speelmomenten op de hondenschool ook kunnen koppelen aan een geluid of commando (heel enthousiast goedzo roepen tijdens het spelen bv.), misschien doe je dan al wel. Dan is alleen die enthousiaste 'goedzo' ook een prima beloning hoor.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 18:07

Het is een border collie, maar heb hem niet vanaf pup.
Hij is nu 5 jaar, heb hem iets meer als een jaar.

Hij is altijd heel gedreven, dus een speeltje vangen kan niet rustig. Hij gaat er helemaal in op. Dus binnen een speeltje boven halen is echt geen optie, behalve als je je huis wil verbouwen.
Hij kent inderdaad wel een paar commando's waarvan hij weet dat ze 'beloning' of 'ik doe het goed' betekenen. Maar deze zijn gekoppeld aan de speelmomenten, dus hij wordt hier ook heel enthousiast en hevig van.

Ik denk dat hij inderdaad een aai of een lief woord ook al als beloning ziet. Dus ik probeer het voorlopig zo.