Ik zit de voor en nadelen naast elkaar te zetten over het castreren van een hond.
Ik weet dat ze dan aan kunnen komen. en een castratie vacht kunnen krijgen.
Maar zijn er nog meer nadelen? en zijn er ook voordelen??
Mijn hond plast bijvoorbeeld van opwinding van zich af. Ik heb gehoord dat het door een castratie erger kan worden. Is dat ook zo?
Ik zit er over te denken om mijn bordercollie pup van nu 8 maanden te laten helpen. met 1,5 jaar. of hij moet gewoon zo blijven zoals hij nu is, dan mag hij gewoon reu blijven van mij.
Maar ik heb dus nog een reu, en ik ben bang dat het veel vechten word. Het is best een pinnig hondje. en als hij soms even niet kan winnen KAN hij wel eens even een ruzie maken om zo toch te kunnen winnen.
Tja hij is nu eenmaal de jongste, maar wel de grootste en de sterkste. dus hij wint eigenlijk altijd.
Ik ben dus bang dat hij dit gaat ontwikkelen en dat ik strax als hij ouder is steeds ruzie gaat maken met mijn andere reu ( die wel gecastreerd is )
Ik weet ook dat veel mensen tegen castreren zijn. Ik ook ( want mijn malthezer kampt nu altijd met overgewicht wat ik er niet meer uit krijg ) en hij moet ook zo lang mogelijk reu blijven.
Daarom wil ik ook de voor en nadelen graag weten.
Dus wie wil mij op een normale manier alsjeblieft de voor en nadelen vertellen?
Ik weet dat er mensen op tegen zijn. Maar iedereen doet met zijn of haar dier wat die persoon het beste vind.
Daarom mijn vraag.

) en hij heeft tot nog toe niet echt zo onwijs veel last van de hormonen. Hebben z'n loopse zusje in huis gehad en tot een dag of 8 konden ze gewoon samen in 1 ruimte, had ie niks van