de voor en nadelen van casteren hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

de voor en nadelen van casteren hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 00:44

hoi hoi

Ik zit de voor en nadelen naast elkaar te zetten over het castreren van een hond.
Ik weet dat ze dan aan kunnen komen. en een castratie vacht kunnen krijgen.

Maar zijn er nog meer nadelen? en zijn er ook voordelen??
Mijn hond plast bijvoorbeeld van opwinding van zich af. Ik heb gehoord dat het door een castratie erger kan worden. Is dat ook zo?

Ik zit er over te denken om mijn bordercollie pup van nu 8 maanden te laten helpen. met 1,5 jaar. of hij moet gewoon zo blijven zoals hij nu is, dan mag hij gewoon reu blijven van mij.
Maar ik heb dus nog een reu, en ik ben bang dat het veel vechten word. Het is best een pinnig hondje. en als hij soms even niet kan winnen KAN hij wel eens even een ruzie maken om zo toch te kunnen winnen.
Tja hij is nu eenmaal de jongste, maar wel de grootste en de sterkste. dus hij wint eigenlijk altijd.

Ik ben dus bang dat hij dit gaat ontwikkelen en dat ik strax als hij ouder is steeds ruzie gaat maken met mijn andere reu ( die wel gecastreerd is )
Ik weet ook dat veel mensen tegen castreren zijn. Ik ook ( want mijn malthezer kampt nu altijd met overgewicht wat ik er niet meer uit krijg ) en hij moet ook zo lang mogelijk reu blijven.
Daarom wil ik ook de voor en nadelen graag weten.

Dus wie wil mij op een normale manier alsjeblieft de voor en nadelen vertellen?
Ik weet dat er mensen op tegen zijn. Maar iedereen doet met zijn of haar dier wat die persoon het beste vind.
Daarom mijn vraag. ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:24

Dhani

Re: de voor en nadelen van casteren hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 01:27

Dankjewel Neej

Ik moet toegeven dat ik ook niet gezocht heb op bokt naar mogelijke topic`s. :D

Dat kan wel kloppen dat hij dat doet door het puber gedrag. hij is namelijk flink aan het puberen. :P

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 01:34

Haha ja daar heeft ie wel de leeftijd voor :P Mijn reu kon rond die tijd ook flink patsen af en toe :P Is nu gelukkig een stuk minder :) Sowieso blijven bij hem de ballen eraan, ik vind het zonde van de vacht (heb een langharige hond en de castraten van mijn ras, nou, die zijn niet meer herkenbaar als zodanig := ) en hij heeft tot nog toe niet echt zo onwijs veel last van de hormonen. Hebben z'n loopse zusje in huis gehad en tot een dag of 8 konden ze gewoon samen in 1 ruimte, had ie niks van :P Ik twijfel aan z'n geaardheid hahaha _O-

Zelf heb ik geen ervaring met castratie dus, maar zelf ben ik wel voorstander van pas castreren als de hond uitgegroeid is :) aangezien groeien ook hormonaal geregeld is schijnt castratie dus ook de groei te beïnvloeden, geen idee in hoeverre het waar is maar ik vind het wel een aannemelijk idee haha, als ik de broertjes van mijn reu, die met 6 maanden gecastreerd zijn, vergelijk met mijn gek :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 02:32

Neej gaf al aan dat er al vele topics hierover zijn op bokt (thanks Neej!)
Daarom hier een slotje om een beetje overzicht te houden.