Mee naar de da gegaan, kreeg een zalfje en tabletjes omdat gedacht werd aan een soort infectie..(zat een wondje wat groter werd).
Ook moest hij een tijdje een kap dragen.
Dit heeft even geholpen,helaas kwam het al vrij vlotjes terug.
Behandeld met rescue creme van bach omdat ik de korstjes rustig wilde houden,afgewisseld met kap dragen om zijn achterpootjes 'rust'te geven.
Inmiddels zijn we vandaag weer naar de da gegaan,omdat hij ook aan zijn vacht trekt, echt plukken haar eruit.
Ook het likken aan de achterpoten gaat door, zijn pootjes zijn ruw,rood en wat dik en kalig.
De da kwam tot de conclusie: stresslikken....
Ik kan echt niks bedenken waar meneer stress van heeft,in karakter is hij cool,knuffelig,speels,vriendelijk en makkelijk.
Hij is gecheckt op vlooien.
Kan heel leuk met de andere katten(siamees en oosterse korthaar).
krijgt versvlees,carnibest en graanvrije brok,geen maffe dingen dus.
leeft binnenshuis
verder totaal geen klachten,ook niet qua gedrag..
de da gaf aan dat er wel lapmiddeltjes zijn,waarmee bijvoorbeeld tijdelijk het likken/plukken onderdrukt kan worden,maar dat dit de oorzaak niet wegneemt.
dus dat is wel lastig.
iemand hier die dit (her)kent?
en misschien tips heeft??
) is in de 15jr dat hij op deze aardbol, en in mijn huis heeft rondgelopen altijd gesproeid. De laatste jaren had ik als oplossing dat als hij in huis was hij een hondenongesteldheidsbroekje aan kreeg. Medische mallemolen verschillende keren doorlopen, totaan een reading toe, zo wanhopig was ik Maar ok, toen wij hem opvingen woonde ik nog thuis bij mijn ouders en deze kat is opgegroeid met onze bouvier "Minder" die 2 waren onafscheidelijk. Minder liep overal mee naar toe met dit kitten op zijn rug of in zijn bek, sliepen altijd samen etc.
Daarna, ondanks dat er nog andere katten aanwezig waren, begon Patches te likken en zijn haren uit te trekken. Medisch gezien was er niets aan de hand, het ging pas over toen we een paar mnd later (voor ons eigenlijk veel te vroeg) een andere hond in huis namen.