agressieve kater ben hopeloos?????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tribeworld

agressieve kater ben hopeloos?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 22:37

iemand enige iedee wat ik hier aan kan doen.
ik heb 4 katten(bij de paarden lopen) 3 vrouwtjes 1 mannetje dan alleen hij wordt met de dag agressieve,
het is nu al zo ver dat ik de een naar stal moet tillen de andere nog maar 1 keer in de 2 weken langskomt en als ze komt
moet ik haar dus ook erheen tillen en ergens op een kast moet zetten met haar eten.
de enige die nog iets bij hem kan komen is zijn moeder maar die begint ook steeds banger te worden.
hij heeft dit nooit gedaan hij wordt volgend jaar mei 3 jaar en dit is echt iets van het laaste half jaar wat dus met de dag erger wordt.
hij is gecastereerd en de vrouwtjes zijn ook alle 3 geholpen.
iemand enige idee wat ik hier aan kan doen er zit vlak bij een snelweg en ben als de dood dat die vandaag of morgen er eentje opjaagt.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:14

Ga eerst met hem naar de dierenarts, misschien mankeerd hij iets. Als het niet medisch is dan kun je aan hem vragen om clomicalm en anders advies vragen aan een kattengedragstherapeut.

tribeworld

Re: agressieve kater ben hopeloos?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 11:28

ik had het thuis er al over omdat hij dit nog nooit gedaan heeft zo in een keer.
er zijn ook meer dingen die in een keer komen zoals eten vroeger at die voornamelijk droogvoer verder wou die niks nu eet zich helemaal klem overal in.
hij wordt steeds dikker denk dat die nu al tegen de 5 kilo aanzit(of erover heen) terwijl de rest als ik geluk heb de helft wegen.
hij heeft vorig jaar een ongeluk gehad waarschijnlijk met een scooter(crossmoter?) waardoor die zijn staart en heupen gebroken had.
is die gelukkig goed van genezen ondanks dat zijn ze zijn staart hebben moeten amputeren.
maar merk niet echt dat die hier last van heeft heb soms wel het idee dat die zijn staart beweegt terwijl dit haast niet kan omdat zijn zenuwenen ook kapot waren.
dus ga na de kerst afspraak maken bij de dierenarts.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:32

Is het niet na dat ongeluk begonnen?

En ik zou tot die tijd je kater ergens anders houden.. dit is natuurlijk ook heel stressvol voor je poezen..

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:33

Ik heb ook eens een agressieve kat gehad. Deze werd ook steeds agressiever.. Uiteindelijk moest ik haar de kamer uit doen als er mensen langs kwamen want ze viel gewoon aan :o Ik kon nog enigsinds in de buurt komen, maar ook met gevaar voor eigen leven :P

Uiteindelijk kreeg ze een hersenbloeding/tia. De da kon niks vinden, maar nadat dit was gebeurd bleek dus dat het in de hersenen niet goed zat. Ze werd daarna ineens heel erg lief (zoals ze eerder ook was) maar is nooit weer de oude geworden, motorisch gezien. Op een dag was ze dan ook verdwenen....

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 11:43

nee dat is het hem juist het ongeluk is in maart 2010 gebeurt dus gaat al na 2 jaar geleden.
hij moest toen 2 maanden in een bench zitten omdat die zijn heupen niet mocht belasten.
toen is die in de laaste week geholpen aan zijn staart en meteen gecastereerd.
toen moest die nog 1 weekje in hun nachthok blijven en toen mocht die naar buiten.
totaal geen problemen gehad ze lagen met zijn allen te slapen in de mand nooit gezeur.
het is begonnen een half jaar geleden beetje chagi doen niet echt gemeen ofzo.
maar de laaste maand is het niet leuk meer alles zet het op een rennen en ik zie ze de hele avond niet meer terug.
soms komen ze aan lopen doet die heel lief kopjes geven enzo om 15 minuten later de bovenop te springen en slaan enzo.
ik kan hem niet appart houden zou hem dolgraag mee naar huis nemen maar dat komt niet goed heb ik eerder moeten doen wouden ze niks meer eten drinken geen ontlasting meer.
en naar de andere kant brengen(paarden aan 2 kanten staan) wordt hem ook niet daar lopen ook 2 poezen kent die niks en loopt die denk ik meteen terug( is voor hem 10 min lopen dan is die alweer thuis).
ik kan er wel gewoon bij in de buurt komen doet die niks is die heel lief.
ontwormen en ontvlooien is altijd al een ramp geweest met hem vanaf kitten al.
oppakken wil die niet graag kan het wel maar soms haalt die uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:16

Klinkt alsof er ergens in het kopje toch iets fout gaat...dat ineens veel eten kan daar ook op wijzen.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 12:27

daar ben ik dus ook heel bang voor aan het worden als ik eerlijk ben hij veranderd met de dag in zijn gedrag vooral naar de andere poesen.
vind het namelijk zelf heel raar dat als ze met elkaar zijn opgegroeit hij is daar geboren met 1 van mijn andere poesen dat die daar zo in een keer zo tegen doet.
wat een hele lieve poes is tegen over alles en iedereen ook andere katten die daar ook wel eens rondzwerven.
die wil vriendjes met iedereen worden en die is het meeste de klos bij hem met haar moeder.
maar sinds gisteren begint die ook zijn moeder om maar zo te zeggen aan te vallen.
die zit helemaal in elkaar angstig onder een bankje te wachten tot ik haar eten kom brengen.
en als die er toevallig niet is(ligt te slapen ofzo),
zit ze heerlijk op de tafel te wachten en kroelen.
ze hebben in de voerschuur allemaal bedjes staan waar ze altijd lagen te slapen niemand ligt daar meer.
de een moet ik elke avond in de bosjes opzoeken.
en me andere poes is al 3 weken niet meer geweest.
me broer gaat toevallig vanmiddag naar de veearts toe(goede kennis) en die heeft ook huisdieren praktijk erbij in zitten en gaat het daar alvast navragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:33

Ik zou de kater dan sowieso daar weg willen halen eigenlijk , dit is ook geen leven voor die andere katten natuurlijk...maarja waar ga je hem laten...

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 15:11

nee dat probleem zit ik dus ook mee waar moet die heen.
maar dit wil ook niet veel langer meer zo dus zit al de hele dag met pijn in mijn buik.
ga zobiezo eerst van de week met hem naar de dierenarts toe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:59

Ja ik zou dit zo snel mogelijk oplossen inderdaad , voor de poezen is het he-le-maal niks zo , die pakken dalijk nog hun koffers als je niet uitkijkt :=

Maar die kater zit zichzelf natuurlijk ook erg in de weg nu :(:)

Lijkt me zaak om z.s.m. uit te zoeken wat er precies aan de hand is zodat je passende maatregelen kunt nemen :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:13

ben je misschien ander soort brok gaan voeren? kan zijn dat hij door toevoegingen in de brok zo reageerd. Veel dieren hebben geen last van de toevoegingen qua gedrag maar een aantal dieren wel. Net zoals mensen met ADHD bijv. heel gevoelig reageren op bepaalde stoffen.

Verder kan het idd iets medisch zijn. Succes met uit zoeken en beslissingen maken.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 18:49

ik wissel geregeld van brokken maar zit op dit moment al meer dan een jaar lang op brokken van een groothandel hier waar we ook paarden brokken enzo halen.
hij is redelijk kieskeurig hij eet alleen dit of whiskas brokken.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 22:26

nou dierenarts gebeld vandaag(2 stuks) de een zei een gedragsdeskundige en de andere zei dat sommige katers gewoon in een keer besluiten dat het tijd is dat de rest ophoepelt.
voor de hersenen had geen zin zei ze want dan was ik al gauw 800 euro kwijt.
heb wel een foldertje meekregen van feliway ga daar wat tips uit opvolgen.
heb nu bijv. al overal bakjes met brokjes neer gezet, speeltjes aan de deuren gehangen nou denk ik niet dat die daar mee gaat spelen.
ook heb ik diverse slaapplaatsen gemaakt op meerdere plekken.
en laat ik hem verder met rust als die aangehaald wil worden dan komt die en als die een andere poes aanvalt moest ik hem ook met rust laten volgens de dierenarts denk wel dat die moeilijk gaat worden
maar moet het eerst aankijken misschien veranderd zijn gedrag daardoor wel ik hoop het.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:18

Kunnen ze ook niet kijken of de hormoontjes wel op het goede niveau zitten.... :?

Ik als leek meen wel gehoord te hebben dat foute hormoonspiegels en hypofyses die de weg een beetje kwijt zijn enzo , ook voor dit soort problemen kunnen zorgen :=

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 23:24

ja heb ik ook gezegt maar hun vonden bloed prikken niet nodig,
spreek als het goed is van de week nog de veearts en vragen we het daar ook nog aan die heeft ook kleindieren bij zijn praktijk zitten.
ik ga effe kijken of dit effect heeft op hem of die rustiger wordt wat ik wel hoop en anders weet ik het niet.
kan wel een gedragsdeskundige bellen maar heb zelf niet het idee dat dat zin heeft.
want zoals die vrouw bij de dierenarts het uitlegde ging die kijken naar zijn omgeving.
waar niks mis mee is hij heeft ooit 2 dagen thuis gezeten heb hem toen van ellende terug gebracht hij at niet meer dronk niet meer.
dus het is echt niet zo dat die liever binnen gaat zitten.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 16:49

heb een afspraak gemaakt bij me veeart voor hem die doet ook kleindieren in zijn praktijk.
die waren van mening dat we eerst moesten kijken of hij iets mankeerde inplaats van meteen op een gedragstherapeut te gooien.
dus volgende week donderdag weet ik hopelijk meer.

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 22:20

nou ben bij de dierenpraktijk van me veearts geweest hij moest eigenlijk vorige week al maar dat ging niet door omdat ik hem niet te pakken kreeg.
kwam daar om half 12 maar zat een spoedgeval tussen dus moest ik hem achterlaten,
ze zouden me bellen als ik hem kon komen ophalen ondertussen had ik om kwart voor 4 nog niks gehoord toen heeft me broer de praktijk opgebeld.
het kwam er op neer dat als ik 1 week later was geweest dat die dood was geweest,
hij heeft ruis in zijn blaas en daardoor stond zijn blaas op knappen.
hij is voor zijn leven nu getekend speciaal voer, nooit meer vlees,melk enzovoort.
baal zo erg van die andere dierenartsen met hun gezeur van gedragsdeskundige dat heeft me zowat me kat gekost.