Wat moet ik hiermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 13:33

Ik ben heus heel gek op onze 'lieve' Diva.
Alleen nu ze voor een kleine €600,- aan hakken van mij kapot heeft gemaakt ben ik toch wel een beetje ten einde raad.

Ik vraag me af waarom ze dit doet? Ze pakt echt alleen mijn schoenen en sokken. Je kan het zo gek niet verzinnen of ze vind mijn schoenen.

Diva mag absoluut niet in de badkamer en dat weet ze donders goed. Mijn nieuwe schoenen, mijn trotsen, lagen daar ook veilig opgeborgen.

Helaas, ook daar waren ze niet veilig.

Bedankt Diva!

Wie weet hoe we dit kunnen verhelpen? Schoenen goed opbergen heeft bijna geen zin want ze haalt ze echt overal vandaan...

apple01

Re: Wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:39

Weet je wat schijnt te helpen?
roep Diva bij je. En ga dan eens heel erg tekeer tegen je schoenen! Er heel hard op mopperen.
Heel vaak krijgen honden namelijk een afkeer tegen dingen waar jij ook boos tegen doet... Dus dat zou ik eens proberen. Zelf nooit geprobeerd maar hoorde die tip van een hondengedragstherapeut.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:07

O jee.... dat wordt wel een heel duur hondje :D Kun je wat meer over Diva vertellen? Hoe oud is ze, wat voor ras, wat doe je overdag allemaal met haar enz. ?

Robinn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:09

Ik zou je schoenen gewoon in een kast opbergen?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:08

Zwitserse herder teef staat in haar profiel :)
Kan je geen schoenenkast kopen die op slot kan?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 15:13

Haha ik zie mezelg al tegen mr schoenen mopperen haha.
Diva is 9 maanden ong. Loopt elke dag enkele uren in het bos. Speelt veel met onze andere hond en heeft genoeg speeltjes.
Kast die op slot kan heb ik niet. En eerlijk gezegd heb ik daar ook geen zin in want dat werkt toxh niet

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:34

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad maar dan met teenslipppers!! elke keer weer waren de bandjes eraf geknaagd.... Dit heeft ze 1zomer vol gehouden en het jaar daarop in de zomer deed ze het niet meer? Dus ik denk dat het een fase was ofzoiets...? Misschien is dat hetzelfde bij jou. Maar ja om een zomerlang je dure hakken te laten verknagen is ook niet geweldig... Kun je ze net in een kast met een dichte deur of iets stoppen?

EDIT:

las net wat je zei met kast op slot etc. Dan heeft mijn optie ook geen zin.. Maar ze is nog redelijk jong misschien heeft het nog gewoon met de leeftijd te maken..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:38

Zet ze bovenop je kast, spuit er een lekker luchtje op, en anders hele hete chilisaus zodat hij een keer zijn bek brand.
AAAAAH.... wat gemeeeeeen!!!!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:40

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:43

Je schoenen insmeren met anti-knaag spul? :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:45

Ander speelgoed aanbieden?

Mijn (eerste) hondje pakte de eerste dag vanalles.. ik heb toen negerend hetgeen dat hij niet mocht afgepakt, en hem een vervangend speelgoed gegeven (pluche)

Zo was het in 2 dagen klaar.. hij snapte dat alleen pluche beesten zijn speelgoed was!!

_____

Een andere pup heeft tot 2x toe de kabel van mijn macbook adapter kapot gebeten.. heeft me dus ook al €200,- gekost. Gelukkig was dat een fase!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 15:48

Er is maar 1 ding dat zekerheid geeft : spullen waar je huisdieren (kinderen , ouders , partner...) absoluut niet aan mogen komen moet je buiten hun bereik houden.

Dus gewoon GOED opbergen waar ze er niet bij kunnen. Iets met een dichte deur schijnt goed te werken , of een zolder of hoge kast ofzo :P

Zo simpel is het ècht :P

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:01

Gelukkig hebben die van ons alleen allebei de slippers van mn vader kapot gebeten en hierna nooit meer aan schoenen gezet hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:34

Paar oude schoenen neerzetten waar je iets heel vies op gesmeerd hebt? Sambal o.i.d.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:13

xXLianneXx schreef:
apple01 schreef:
Weet je wat schijnt te helpen?
roep Diva bij je. En ga dan eens heel erg tekeer tegen je schoenen! Er heel hard op mopperen.
Heel vaak krijgen honden namelijk een afkeer tegen dingen waar jij ook boos tegen doet... Dus dat zou ik eens proberen. Zelf nooit geprobeerd maar hoorde die tip van een hondengedragstherapeut.

En als jij boven de hond staat kan er gedrag synchronisatie komen en heeft de hond nog meer reden om je hakken te mollen ;)

Wat doet jij met haar op een dag, krijgt ze genoeg beweging? heeft ze genoeg geestelijke bezigheden? Heeft ze iets anders zoals een botje om op te knagen? en wat doe jij wanneer je ontdekt dat je schoenen gemold zijn? boel vragen he :D

Zit ook wat in, ja! Maar ik heb zelf nog nooit gemopperd op mijn schoen!haha

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 00:09

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 08:34

JorisDy schreef:
Kast die op slot kan heb ik niet. En eerlijk gezegd heb ik daar ook geen zin in want dat werkt toxh niet

tja, als een goede tip zo afgedaan wordt dan vrees ik dat de volgende schoenen er ook weer aan gaan........

Let je wel op dat een herder heel gevoelig is op het ontwikkelen van HD en ED en dat ze nog maar 9 maanden is met het uren lopen? HD en ED zijn namelijk in vele gevallen niet aanwezig door erfelijkheid maar door verkeerde beweging (of voeding) in het (voornamelijk) eerste levensjaar.

En tegen die schoenen mopperen. Wij hebben op het werk een open afval bak (wel zo makkelijk voor ons) waar de honden allemaal wel eens proberen wat uit te vissen (lopen vaak 8 honden rond). Wat wij doen als we het zien (zijn we er niet dan gaat de bak omhoog waar ze niet bij kunnen) is de bak hun aan laten vallen. DUs schoppen de bak (wel rechtop :D ivm inhoud) achter de hond aan. En geloof me, een aanvallende vuilnisbak is zo erg dat ze die wel met rust laten voortaan. Alleen al het geluid over de tegels en het feit dat het achter hun aan komt is genoeg. Raken doet die bak hun niet want uiteraard zijn ze veel sneller weg als ze tot ontdekking komen dat die bak hun aanvalt. Daarna soms nog 1x proberen maar meestal negeren ze de bak voortaan

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 08:41

Mijn hond vrat ook alleen mijn schoenen op als pup.

Dit is vanzelf over gegaan............wel veel speeltjes geven.
Nu pikt ze nog wel eens een schoen maar neemt hem mee naar de mand en gaat erop slapen...zo lief!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:02

mijn hond heeft denk ik al voor 1000 euro aan schoenen en kleding opgegeten, en inderdaad alleen van mij!
Mijn vriend zijn spullen daar blijft hij altijd vanaf...
Er is een hele simpele oplossing voor, gewoon alles opruimen en zorgen dat de hond er niet bij kan. Voor mijn schoenen heb ik een schoenenkast van de lidl gehaald ( kost ong 12euro? )
Verder laat ik nooit meer iets slingeren en nu kan er dus niks meer kapot.
Verder wandel en fiets ik veel met hem en heeft hij genoeg speeltjes, ook heel belangrijk ik doe vaak denk spelletjes met hem.
Snap alleen niet goed dat je zegt dat een kast die op slot gaat, niet werkt? :o?
Dan kan de hond er namelijk niet bij maar mischien wil je er niet zoveel moeite voor doen?