Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xXLianneXx schreef:apple01 schreef:Weet je wat schijnt te helpen?
roep Diva bij je. En ga dan eens heel erg tekeer tegen je schoenen! Er heel hard op mopperen.
Heel vaak krijgen honden namelijk een afkeer tegen dingen waar jij ook boos tegen doet... Dus dat zou ik eens proberen. Zelf nooit geprobeerd maar hoorde die tip van een hondengedragstherapeut.
En als jij boven de hond staat kan er gedrag synchronisatie komen en heeft de hond nog meer reden om je hakken te mollen
Wat doet jij met haar op een dag, krijgt ze genoeg beweging? heeft ze genoeg geestelijke bezigheden? Heeft ze iets anders zoals een botje om op te knagen? en wat doe jij wanneer je ontdekt dat je schoenen gemold zijn? boel vragen he
JorisDy schreef:Kast die op slot kan heb ik niet. En eerlijk gezegd heb ik daar ook geen zin in want dat werkt toxh niet
ivm inhoud) achter de hond aan. En geloof me, een aanvallende vuilnisbak is zo erg dat ze die wel met rust laten voortaan. Alleen al het geluid over de tegels en het feit dat het achter hun aan komt is genoeg. Raken doet die bak hun niet want uiteraard zijn ze veel sneller weg als ze tot ontdekking komen dat die bak hun aanvalt. Daarna soms nog 1x proberen maar meestal negeren ze de bak voortaan