Hoi Ik heb bij een boer geholpen op een markt konijnen te verkopen, er ging altijd minstens 1 konijn dood die werd dan letterlijk doodgeknepen door kinderen zei hij en die moesten we dan maar snel weg stoppen... We hebben daar 9 uur lang bij die markt gestaan(wij moesten de verkoop en alles bijna allemaal regelen) we hadden een bak met deksel achter ons staan met stro en eten en alles er in dus we hebben bedacht de konijn omstebeurt even rust te gunnen en even in die bak gezet waar niemand dan in mocht komen of kijken vooral de kleintjes van 6 weken vonden het volgens mij wel fijn want ze konden eindelijk even languit liggen Zo hebben wij continu alle konijn geteld en ze afgewisseld en rust gegeven want steeds als ze gingen liggen pakte die kinderen ze. Ook hebben we regels gemaakt dat de kinderen niet in het stuk mochten lopen waar de konijnen kwamen hier en daar kwamen er toch kinderen naar binnen die we dan weer hadden weggestuurd. Ik zelf vind zo'n markt zielig waarschijnlijk vragen jullie je nu af waarom ik dan geholpen heb nou... Het is me gelukt alle konijnen helemaal heel te houden geen 1 konijn had een wond of was dood of iets anders. Dus daarvoor doe ik het ook om die beesten te helpen want je kan zo iemand niet verbieden het te doen dus als je het voor die beesten zo beter kan maken dan help je ze ook al een stuk toch??
In de dierenwinkel mag je konijnen ook niet aaien/oppakken, dus jullie hadden ze beter gewoon in een dichte kooi kunnen zetten.. verder zal ik er maar niet op in gaan wat ik van die verkoper vind..
Ik begrijp dat jullie het enkel zo goed mogelijk wilden doen, ik zou het persoonlijk niet eens kunnen. Gewoon het idee dat ze continu aan die diertjes zitten te plukken. Kun je niet met die boer afspreken dat ze alleen mogen aaien en niet eruit mogen halen?
Ja ik snap je ik vind het ook moeilijk maar ik doe me best voor die beestjes we hebben gedaan wat we konden en hij wil graag dat mensen en kinderen de konijnen vast kunnen houden er valt gewoon niet veel aan te doen helaas... Al ben ik wel blij dat als wij helpen ale konijnen het overleven is er geen 1 dood gegaan bij ons
Ik zou het niet kunnen. Als er vriendinnentjes komen van mijn zusje willen ze de cavia's oppakken, maar een aai vind ik dan al heel wat
Laptopmuis
Geplaatst: 23-12-11 12:16
Ik neem aan dat ze niet voor de verkoop waren?
Op Koninginnedag staan wij ook altijd met de kinderboerderij op de markt. Ook met konijnen. We nemen altijd de konijnen mee doe houden van aandacht, de wat schuwere nemen we niet mee ivm teveel stress.
We hebben er ook altijd een grote kist instaan waar ze in kunnen zitten als het hun teveel word.
Op de kinderboerderij zelf hebben we ook een knuffelhoek. Daar mogen de kinderen in om de konijnen te aaien en te voeren. Als het druk is zie jij geen enkel konijn, dan zitten ze allemaal lekker in de stal waar de kinderen niet in mogen. Eenmaal rustig komen ze er weer uit. De konijnen die van aandacht houden die blijven dan buiten.
Maarja, het zijn allemaal vlaamse reuzen en lotharingers.. dus voor doodknijpen zijn wij niet zo bang
spatter
Geplaatst: 23-12-11 12:19
luckyencurl schreef:
Hoi Ik heb bij een boer geholpen op een markt konijnen te verkopen,
fijn dat jullie de moeite hebben genomen de konijnen zo goed mogelijk te verzorgen hopelijk leert de boer er ook wat van
Toch goed dat jij geholpen hebt! Scheelt veel verwonde of zelfs een dood konijn. Ik vind ik het ook zielig maar wel goed van jullie dat je ze omste beurt even rust gunt
Bedankt voor leuke reacties ben echt gek van dieren Zirtook op dierenschool leer je ook over gedrag enzo al kon je zo ook wel zien dat die beestjes het niks vonden... Als mijn nichtjes mijn konijn of cavia willen aaien dan haal ik hem uit het hok en neem ik hem op schoot dan mag ze hem zachtjes aaien met de haren mee anders ben ik bang dat er wat met hem gebeurd... Vooral omdat konijnen zo kwetsbaar zijn voor gebroken rug