Hamstertje heeft kal plekje bij oortje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Hamstertje heeft kal plekje bij oortje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 21:16

Beste bokkers,

Bij mijn lieve hamstertje, die van bijten houd, heb ik vandaag een kaal plekje bij zijn oortje ondekt. Het is rood, echt kaal kan je niet niet noemen want er zit wel wat haar maar heel veel minder als het anders zit. Het is geen bloed en ik heb hem er nog niet aan zien krabben, kan natuurlijk als ik niet kijk! Ook is dunner geworden, want hij eet veel minder. Nu ben ik aardig bang dat hij zijn loodje gaat leggen aanegzien hij al bijna 3! jaar is ;(.
Hij is niet bekent bij de dokter.
Iemand enige tips of ervaring hier mee gehad?

Ik hoop dat ik hem nog een paar dagen een fijn leven kan bieden ;(

Oja belangrijk: Net liep hij wel nog vrolijk door zijn molen!

Alvast bedankt! Suus

Anoniem

Re: Hamstertje heeft kal plekje bij oortje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:35

Wat voor een soort hamster is het? :)
Volgens mij is een kaal plekje niet persé het teken dat hij het loodje gaat leggen, hoor!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 21:40

Ik dacht er meteen aan omdat mijn eerste hamster Muis een kale neus had en een paar dagen later dood was en me andere hamster Secret had dat ook. Daarom:)

Het is een grijse hamster geen idee wat voor iets. Ik heb hem van iemand gekregen die hem niet meer wou en hem vetmeste (echt zielig hij kon bijna niet meer lopen) maar dat is alweer een jaar geleden.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:01

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij kan dit wijzen op een tumor/gezwel...
Als je het echt niet vertrouwd, zou ik toch even een bezoekje aan de DA brengen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 19:26

xJolien schreef:
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij kan dit wijzen op een tumor/gezwel...
Als je het echt niet vertrouwd, zou ik toch even een bezoekje aan de DA brengen.

Zou zomaar eens kunnen! Vandaag even extra goed bekeken en het lijkt wel of dat wangetje ontstoken is. Het is namelijk best wel rond en dik... Kan ik hier zelf misschien iets aan doen of moet ik langs de dierenarts?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:31

Kan ook een beet zijn van iets, een mug ofzo.
Maar als hij nog in zijn molentje rent en eet enzo dan is het waarschijnlijk niet zo heel erg :)

Maar toch maar eventjes naar de DA denk ik.. Of als je belt kunnen ze je ook mss wel vertellen of het ernstig is of niet

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 02:24

Heb je chinchilla zand in zijn kooi staan? Mijn hamster kreeg ook kale plekken achter zijn oren en bij zijn neus. Toen ik zijn zand had weggehaald was het hinnen 2 dagen weer over. Het zou dus ook een irritatie kunnen zijn.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 13:03

simone_1986 schreef:
Heb je chinchilla zand in zijn kooi staan? Mijn hamster kreeg ook kale plekken achter zijn oren en bij zijn neus. Toen ik zijn zand had weggehaald was het hinnen 2 dagen weer over. Het zou dus ook een irritatie kunnen zijn.

Nee hij leeft al bijna 3 jaar op zaagzel. Ik zal zijn huisje met wol wel schoonmaken misschien zitten daar dingentjes in die voor dat zorgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:25

En, weet je al iets meer? :)
Of is het alweer weggetrokken..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 18:26

passieAppel schreef:
En, weet je al iets meer? :)
Of is het alweer weggetrokken..

Hok schoon gemaakt. Niets veranderd, integendeel zelfs. Het is zelfs wat groter en kaler geworden lijkt wel.
Dinsdag gaan we de DA bellen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 20:57

Wonder boven wonder is het bultje kleiner geworden. Eerst werd het nog erger en leek zelfs paars te worden? Maar nu komen er weer haartjes op! En het is veel kleiner geworden.

De DA heb ik niet gebeld (eerlijk gezegt ook vergeten :o )

*\o/* Hopen dat hij het nog lang vol houd met zijn 3 jarig bestaan!