Ik heb gisteren een geitje van mij gaan terughalen van bij mijn neef (moest haar 2.5 jaar geleden verplicht wegdoen van mijn tante mr heb nu plaats op de wei bij mijn paarden). Ik ben niet alleen mijn geit gaan terug halen maar in tussen tijd had zij een zoon gekregen ( twee jaar terug). Nu hebben ze altijd bij elkaar gelopen, heb mijn neef altijd gevraagd van zou je hem willen laten castreren maar dat heeft hij nooit gedaan. Hij is gisteren wel direct gecastreerd toen hij naar mij kwam, om mijn andere geiten niet te dekken.
de vragen:
zou hij zijn moeder gedekt hebben? (wss wel :s)
wnr kan ik de geboorte verwachten?
(heb zelf al gefokt maar dan met gecontroleerde dekking en met een geit die ik door en door ken dus goed genoeg wist wnr de kleintjes kwamen)
Ik heb echt geen idee wnr ze gedekt kan zijn, weet ook niet of ze al eerder kleintjes van hem heeft gehad (werd mij denk ik heel wat verzwegen)
normaal dekken ze toch als de dagen korten maar als ze met twee altijd 24u op 24 bij elkaar zitten????
zou ik mijn geit alvast apart zetten? (zitten nu met twee bij elkaar zonder andere geiten)
Zou zoveel incest kwaad kunnen? iemand die in de zelfde situatie met zijn geitjes zat
Zelfs mijn neef, die er niets vanaf weet denkt dat ze drachtig is :s
kan nog geen opvallend dikke uier zien, maar ze heeft massa's winter haar en heeft al lammetjes gehad dus is het niet zo opvallend als bij een geit die voor het eerst drachtig is.
pfff beetje aant flippen :p kan iemand raad geven?