Gevonden; Zwart bont konijn Almelo (schelfhorst)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Casca

Gevonden; Zwart bont konijn Almelo (schelfhorst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 19:59

Laat ik maar niet beginnen met een flauw grapje over Flappie zo voor kerst.

Vanmiddag hebben we in onze voortuin een zwart bont konijn gevonden. Ik kan niet goed zien of het een ram of een voedster is, ofja, ik kan er geen 100% zeker antwoord op geven.
Het konijn is niet mager, mooie droge oogjes, piept alleen wel wat met ademhalen maar ziet er verder helemaal gezond uit.

Herken je dit konijn? Dan willen wij hem graag herenigen met zijn eigenaar.

Als zijn eigenaar zich niet meldt, gaan we er een nieuw baasje voor zoeken/brengen we hem naar de opvang. Ik kan er helaas niet zelf nog een konijntje bij hebben, ik heb er al 2.

Voor foto's: http://link.marktplaats.nl/514198420

WinSel

Re: Gevonden; Zwart bont konijn Almelo (schelfhorst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:01

Ik ben bang dat dit konijn gedumpt is...
Hou de ademhaling goed in de gaten, kan luchtweginfectie zijn...
Hoop dat je snel een baasje vind

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:01

Ik hoop dat de eigenaar zich gaat melden!
Ik hoop ook dat de eigenaar 't niet opzettelijk heeft gedaan.. :)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 20:03

Ik hoop er nog op dat per ongeluk een hok open is blijven staan...

Ik hou hem goed in de gaten, zijn er verder nog symptomen van een luchtweginfectie? Hij is heel wakker en snel.

Voor mensen die hem hier herkennen, bel aub het nummer in de advertentie. Ik ga zo naar mijn paard en kan dan dus niet op bokt kijken :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:25

Hopen dat de eigenaar snel komt opdagen, maar pas op he... Geef hem niet zomaar aan de eerste de beste mee, er zijn genoeg mensen die denken: gratis kerstkonijn! Mensen kunnen zich voordoen als eigenaar....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:29

xJolien schreef:
Hopen dat de eigenaar snel komt opdagen, maar pas op he... Geef hem niet zomaar aan de eerste de beste mee, er zijn genoeg mensen die denken: gratis kerstkonijn! Mensen kunnen zich voordoen als eigenaar....

Dat dacht ik ook direct. Eindigt die alsnog als Flappie!
Misschien handig om de kleur van het dier te verwijderen. Die mag degene die zich meldt dan noemen ter bevestiging dat het zijn/haar konijn is.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 10:34

Ik ga vragen om een foto :) (Mijn vader zit ook de hele tijd grapjes te maken; 'het water loopt me al in de mond' & 'hij is precies op tijd gekomen')

Maar goed, je kunt wel merken dat het diertje eerder goed verzorgd is. Hij komt echt op je af hupsen. We hebben ons oude binnen hok weer uit het stof gehaald en daar mag hij in blijven tot er een nieuw/vorig baasje is.

't is wel sneu.. We wonen dicht bij een park en een tijd geleden ook al een gedumpt konijn opgevangen.. Die was wel duidelijk gedumpt. Maar goed, we gaan voor een goede afloop! Het is namelijk echt een leuk konijn!

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:40

je kunt ook even wachten met meegeven tot na de kerst... mocht je echt niemand kunnen vinden voor hem, laat het me dan even weten. Misschien dat ik hem dan wel wil... Ik heb eerder een hangoortje gevonden en dat was echt het liefste konijn dat ik ooit gehad heb.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 11:23

Bedankt voor het aanbod!

We geven de oude baasjes sowieso 2 dagen de tijd, maar hoe langer het duurt hoe kleiner de kans dat hij 'gemist' wordt.. Hopelijk herkent nog iemand hem van haar nichtje of neefje ofzo.. We zijn al wel de huizen bij dit blok langs gegaan waarvan we weten dat ze konijntjes hebben, maar die misten er geen.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 22:08

Nog geen eigenaar helaas... Morgen nemen we contact op met de opvang en hopelijk willen ze hem daar verder verzorgen tot een nieuw baasje komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:29

Ik denk, gezien de tijd die er inmiddels tussen heeft gezeten, dat de eigenaar zich niet meer gaat melden.. Het is immers ook 'vakantie-tijd'.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 23:39

We hebben het konijntje inmiddels naar de opvang gebracht, zit nu bij Goofy in Oldenzaal, heel fijn plekje voor hem waar ze naar een goed nieuw baasje zoeken incl vriendinnetje!

Het bleek namelijk dat diezelfde dag ook cavia's in het park bij ons achter zijn gevonden, waarschijnlijk dus gedumpt door dezelfde 'eigenaar'.

Ik kan er niet bij dat er mensen zijn die op deze manier van hun dieren af willen... Maar goed, het konijn zit nu op een goede plek! Zie website van Goofy, ik heb hem Bertus genoemd :D

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 02:08

vorige winter zijn mijn twee konijnen ook ontsnapt uit hun hok, honden hadden de slotjes opengekrabd |( 1 konijntje is onderweg de honden tegengekomen en de andere had ik pas na 5 dagen terug(ben elke dag gaan zoeken, eten in de voortuin gezet, schuilhokje met hooi in de voortuin, oproep op facebook, enz...), buren hadden hem opgemerkt en zijn hem toen daar gaan vangen. Was -15° en lag een dik pak sneeuw, mijn arm kereltje...

Ook is mijn 1 konijn niet heel tam omdat ik hem van mensen heb die zich hier spijtig genoeg niet echt mee beziggehouden hebben toen hij nog kleintjes was....

Dus hopelijk komt de eigenaar hem ook nog ophalen!