Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ollie z'n zusje werd ook voor het eerst loops toen haar baasjes op vakantie waren (en ze was bij ons aan het logereren
) Ollie heeft de eerste dagen niet gereageerd, pas toen ze op haar hoogtepunt kwam begon ie d'r leuker dan normaal te vinden
Gelukkig kwamen toen haar baasjes weer terug dus echt last hebben we er niet van gehad
Voor jou gaat dat niet op, want ze is al loops geworden. Ik zou nooit het risico nemen haar bij een reu onder te brengen. De meest rare en onwaarschijnlijke dekkingen zie je voorbij komen en hoewel het bizar klinkt kán een lab een jack dekken. Theoretisch. Maar dat niet alleen, een reu kan vreselijk van slag raken van een loopse teef in de buurt. Die van mij had er dus niet zo'n last van, maar geloof me ik ken verhalen van verliefde reuen, die echt niet meer weten wat ze met zichzelf aanmoeten. Het kan echt ongezellig worden in huis en met een beetje gedachten bij de logeerfamilie is dat gewoon niet zo tof. Teven worden trouwens gemiddeld met 9 maanden voor het eerst loops, maar 6 maanden gebeurt ook vaak zat. Natuurlijk had je hier geen rekening mee kunnen houden dat ze NU uitgerekend loops zou worden, maar het is wel een goeie les voor de volgende keer, zorg dat je altijd een reserve-adres zonder reuen achter de hand hebt 
Komt vast goed, als zij gewoon flink wat tijd uittrekt voor haar beweging zal je teefje van 2 weken iets minder rennen en vliegen echt niks krijgen hoor
Ze kan sowieso trouwens niet los, ze is namelijk loops en zal hoe dan ook 3 weken niet los kunnen ivm weglopen enzo 
upendo schreef:An1985 schreef:Ik heb een heleboel reserve adressen alleen die hebben allemaal honden!
En de dierenarts dacht dat ze pas in het voorjaar loops zou worden!
En te laat is het niet want ik heb een adres alleen voel ik me daar dus niet fijn bij!
Die zijn allemaal niet gecastreerd?
Thirty schreef:Ik zou haar naar een goed pension doen. Er zijn zeker pensions waar een loops teefje geen probleem is.

Een dag voordat ik op vakantie ging met 3 reuen, heel fijn!An1985 schreef:@ Neej
Idd niet echt een goede planning! Ze kan niet los omdat die vriendin geen tuin heeft en buiten moet ze natuurlijk uitkijken met los lopen omdat ze loops is.. Verder luistert ze goed naar mij maar het is natuurlijk wel een puppy en ik weet niet hoe goed ze luistert naar haar..
Verder is wel heel erg op mij gefocust maar verder niet eenkennig ze is heel sociaal en vind iedereen leuk!
Pffff wat een gestres om ''mn kind''
Heb net m'n post aangepast en daarna zag ik jouw berichtje pas
En een lange lijn kan idd best, dat geeft al iets meer bewegingsvrijheid 
) maar je moet er zélf een goed gevoel bij hebben, anders ga je ook niet gerust op vakantie... Sjolvir schreef:Tja, vanaf maandje of 6 worden teefjes nog wel eens loops....
Ik zou gaan voor diegene die ze allicht wat minder kent maar die ze snel genoeg goed leert kennen.
En dat van het niet los kunnen rennen, tja, dat ga je elke loopsheid krijgen, danwel je castreert haar.
(wat mocht je dat van plan zijn, handig was geweest om al gedaan te hebben, zeker met je vakantie)
Maar ik denk dat ze zich vast wel amuseerd bij je laatst genoemde oppas adres.
Overigens teckel x Deense dog gaat, dus JR x Labrador zou ook geen probleem moeten zijn, althans.. de paring..
An1985 schreef:Maar het gaat er dus niet om dat ik niet weet waar ik haar heen kan brengen maar het gaat erom dat ik bang ben dat Zoë zich niet op haar gemakt voelt omdat ze die vriendin niet goed kent..
Dat is in een pension natuurlijk helemaal het geval!